|

قتل‌ عام پایان یابد

گروهی به نمایندگی از سازمان بهداشت جهانی پس از دو ماه و نیم جنگ در غزه، امکان حضور در این منطقه را پیدا کردند. آنان از شرایط ناگواری که در این سرزمین برپا‌ست، گزارش‌های دردناکی منتشر کردند؛ بیمارستان‌ها دیگر امکان دادن خدمات به مردم زخمی و مجروح را ندارند، آب تمیز به سختی پیدا می‌شود و بیشتر مردم بدون غذا هستند.

قتل‌ عام پایان یابد

گروهی به نمایندگی از سازمان بهداشت جهانی پس از دو ماه و نیم جنگ در غزه، امکان حضور در این منطقه را پیدا کردند. آنان از شرایط ناگواری که در این سرزمین برپا‌ست، گزارش‌های دردناکی منتشر کردند؛ بیمارستان‌ها دیگر امکان دادن خدمات به مردم زخمی و مجروح را ندارند، آب تمیز به سختی پیدا می‌شود و بیشتر مردم بدون غذا هستند. نمایندگان سازمان بهداشت خواهان آتش‌بس پایدار در این منطقه شده‌اند. طبق گزارش خبرگزاری‌ها، نماینده سازمان جهانی بهداشت در مناطق فلسطینی اعلام کرده است: «در صورت تعطیل‌شدن بیمارستان المعمدانی، دیگر هیچ بیمارستانی در شمال نوار غزه وجود ندارد و ما خواهان برقراری آتش‌بس برای ازسرگیری خدمات بهداشتی ضروری و نیز توقف کشتارها هستیم». نماینده سازمان جهانی بهداشت در مناطق فلسطینی با اعلام اینکه شرایط نوار غزه غیر‌قابل تصور است، تأکید کرد‌ «‌هیچ مدرکی دال بر استفاده از بیمارستان‌ها برای اهداف نظامی مشاهده نکرده است». به گزارش آناتولی، تدروس آدهانوم، رئیس سازمان بهداشت جهانی، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «تعداد دفعاتی را که فکر می‌کردم بحران غزه نمی‌تواند وحشتناک‌تر از این شود، از دست داده‌ام؛ اما دوباره این اتفاق افتاده است. تعداد تلفات در این باریکه در دو ماه گذشته به‌شدت وحشتناک و علیه بشریت است». او ادامه داد‌: «‌وحشت برای کسانی که در این جهنم زمینی به دام افتاده‌اند، بی‌پایان است». به‌طور تقریبی روزانه 300 نفر در غزه کشته می‌شوند. نمایندگان سازمان بهداشت جهانی اعلام کردند در صورت تعطیل‌شدن بیمارستان المعمدانی، دیگر هیچ بیمارستانی در شمال نوار غزه وجود ندارد. این مقام مسئول در سازمان بهداشت جهانی در ادامه مطلب خود نوشته است: «این قتل عام باید متوقف شود. ما اکنون به آتش‌بس نیاز داریم».

حذف پست‌های حمایتی

یورو نیوز نیز در مطلبی تحقیقی، خبری منتشر کرده که در آن اعلام شده است در اینستاگرام و فیس‌بوک، پست‌ها و مطالبی حمایتی از فلسطینی‌ها حذف می‌شود‌.

عید تعطیل شده است

ایسنا به مقاله‌ ملکه رانیا (‌همسر پادشاه اردن) در واشنگتن‌پست اشاره کرده است‌. او در مقاله «در سرزمین میلاد مسیح، جشن‌های عید لغو شده‌ است» به تشریح خسارات غم‌انگیز در نوار غزه و شرایط فعلی به‌طور کلی پرداخته است. در این مقاله آمده‌ است که اشغالگران «در عرض بیش از دو ماه غزه را به جهنم تبدیل کردند و حدود ۲۰ هزار کشته از‌جمله حداقل هشت هزار کودک بر جای گذاشتند که رقمی بیشتر از تلفات پرل‌هاربر، حملات ۱۱ سپتامبر و توفان کاترینا روی هم است». ملکه رانیا اشاره کرده است: «هر روزی که بدون آتش‌بس می‌گذرد، خسارات به طرز غم‌انگیزی افزایش می‌یابد؛ در‌حالی‌که سازمان‌های بین‌المللی اکنون غزه را به‌عنوان قبرستان کودکان توصیف می‌کنند. چقدر دردناک است که سرزمین مقدس این‌گونه توصیف شود». او نوشته است‌: «از هفت اکتبر، قریب به اتفاق قربانیان غیرنظامیان بوده‌اند، چه کشته شده باشند و چه به ناحق دستگیر شده‌ باشند و هر یک از آنها یک خلأ ایجاد می‌کنند که قابل پر‌کردن نیست و هیچ تفاوتی بین درد مادران برای از دست دادن یک کودک وجود ندارد».

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها