|

شکایت باشگاه پرسپولیس علیه تخلفات مالی استقلالی‌ها!

استقلالی‌ها بعد از نزدیک به دو ماه تلاش و چشم‌انتظاری برای ثبت قرارداد گوستاوو بلانکو، سرانجام موفق شدند با توجه به کاهش رقم قرارداد سرمربی و برخی از بازیکنان، این پروژه را به پایان برسانند و کارت بازی مهاجم آرژانتینی از سوی سازمان لیگ صادر شد تا در صورت صلاحدید جواد نکونام، بلانکو بتواند در جدال‌های پیش‌رو به میدان برود و حضور در فوتبال باشگاهی ایران را تجربه کند.

شکایت باشگاه پرسپولیس علیه تخلفات مالی استقلالی‌ها!

 مسئولان باشگاه پرسپولیس که تیم‌شان به دلیل پرداخت مالیات گئورگی گولسیانی از سوی کمیته انضباطی به پرداخت 10 میلیارد تومان جریمه و البته کسر یک امتیاز محکوم شده، بارها علیه فعالیت‌های نقل‌وانتقالاتی باشگاه استقلال موضع گرفته بودند اما هیچ‌گاه شکایت رسمی‌ای دراین‌باره به‌ثبت نرسانده بودند؛ آن‌هم در شرایطی‌ که در روز گذشته، تحرکات پرسپولیسی‌ها بیشتر شد و مدیر روابط عمومی و مدیر رسانه‌ای این باشگاه با انتشار متن‌های بلندبالا در صفحات شخصی خود علیه شرایط به‌وجود‌آمده در باشگاه استقلال موضع گرفتند.

به تخلفات پرشمار باشگاه استقلال رسیدگی کنید!

سرخ‌پوشان بعد از کش‌وقوس‌های فراوان، تصمیم خود برای شکایت از حریف همشهری را نهایی کردند و در شرایطی‌ که هنوز کمیته استیناف به پرونده‌های جنجالی دو باشگاه سپاهان اصفهان و پرسپولیس تهران واکنشی نشان نداده، حالا پرسپولیسی‌ها مدعی انجام تخلفات متعدد از سوی باشگاه استقلال هستند و در نامه‌ای به مسئولان سازمان لیگ، خواستار بررسی این تخلفات شدند؛ آن‌هم درحالی‌که در ماه‌های گذشته هم چندین باشگاه در زمینه تخلفات نقل‌وانتقالاتی از یکدیگر شکایت کرده بودند که هیچ‌کدام از آنها پذیرفته نشد و به دلیل عدم ارائه مستندات رد شد. باشگاه پرسپولیس با انتشار خبر شکایت از باشگاه استقلال در زمینه تخلفات نقل‌وانتقالاتی، توضیح داد: «باشگاه پرسپولیس پس از مشاهده تخلفات صورت‌گرفته از سوی باشگاه رقیب، با ارسال نامه‌ای رسمی به سازمان لیگ فوتبال، از باشگاه استقلال شکایت کرد. در نامه باشگاه پرسپولیس به سازمان لیگ، به تخلفات عدیده باشگاه رقیب اشاره و از مراجع انضباطی فدراسیون درخواست شده تا به موارد متعددی که باشگاه استقلال سقف قرارداد را زیر پا گذاشته رسیدگی شود».

استقلالی‌ها اقرار کرده‌اند که سقف بودجه را زیر پا گذاشته‌اند!

پرسپولیسی‌ها با اشاره به جزئیات نامه‌شان به مسئولان سازمان لیگ در ادامه خبر خود نوشته‌اند: «در این نامه، به مصاحبه‌های متعدد مدیران و اعضای هیئت‌مدیره باشگاه استقلال که از عدم رعایت سقف قرارداد توسط باشگاه صحبت کرده‌اند، مبالغ عجیب قرارداد چند بازیکن و مربی این تیم، تخلف در مبلغ قرارداد اعضای کادر فنی این باشگاه و اقرار مدیرعامل باشگاه مبنی بر ردشدن از سقف قرارداد اشاره شده است. باشگاه پرسپولیس در جهت احقاق حق تیم و هواداران میلیونی خود این شکایت را رسمی کرده و به طور جدی از مسئولان فدراسیون و مراجع انضباطی می‌خواهد به تخلفات صورت‌گرفته از سوی این باشگاه رسیدگی کرده و نتیجه را اعلام کنند». مدیران فدراسیون فوتبال بارها در زمینه موضع‌گیری باشگاه‌ها علیه یکدیگر و صدور بیانیه‌های پرشمار واکنش نشان داده بودند و حالا باید دید با توجه به شکایت به‌ثبت‌رسیده از سوی باشگاه پرسپولیس علیه آبی‌ها، چه واکنشی مسئولان سازمان لیگ به این شکایت خواهند داشت و آیا با توجه به مستندات ارائه‌شده، پرونده به کمیته انضباطی ارجاع داده خواهد شد و این کمیته، به شکایت پرماجرای سرخ‌پوشان پایتخت رسیدگی خواهد کرد یا اتفاقات دیگری طی روزهای پیش‌رو رقم می‌خورد. آنچه مشخص است اینکه شکایت پرسپولیسی‌ها، باعث ایجاد یک تنش تازه در فوتبال باشگاهی ایران شد و باید دید در طرف مقابل، استقلالی‌ها چه واکنشی به این شکایت دارند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها