|

رادیوی یک‌نفره

مراسم بزرگداشت سالگرد درگذشت مرحوم سید‌محمود دعایی با حضور جمع زیادی از اهالی فرهنگ و سیاست برگزار شد. در این مراسم چهره‌هایی مانند سیدمحمد خاتمی، سیدحسن خمینی، محمدجواد ظریف و... حضور داشتند.

مراسم بزرگداشت سالگرد درگذشت مرحوم سید‌محمود دعایی با حضور جمع زیادی از اهالی فرهنگ و سیاست برگزار شد. در این مراسم چهره‌هایی مانند سیدمحمد خاتمی، سیدحسن خمینی، محمدجواد ظریف و... حضور داشتند. هم‌زمان با این بزرگداشت، کتابی به‌عنوان یادنامه با عنوان «رادیوی یک‌نفره» منتشر شده است. این کتاب کنکاشی در صدای روحانیت مبارز ایران است که با تلاش محمود دعایی در نیمه دوم دهه 40 و نیمه اول دهه 50 از بغداد پخش می‌شد. این کتاب با تحقیق و تألیف حبیب‌الله معظمی‌گودرزی در انتشارات موج روز منتشر شده است.

این کتاب شامل دو مصاحبه با محمود دعایی است که در دو زمان جداگانه و با فاصله از سوی مؤلف گرفته شده است. همچنین گفت‌وگو و خاطراتی درباره مرحوم دعایی از شخصیت‌های برجسته‌ای مانند مرحوم هاشمی‌رفسنجانی، حبیب‌الله عسگراولادی، سید‌علی‌اکبر محتشمی‌پور، علی جنتی، کاظم بجنوردی و ابوالقاسم سرحدی‌زاده و سیدمحمد میرمحمدصادقی و محمدعلی عموئی‌ خاص این کتاب تهیه و گردآوری شده است. کتاب دربرگیرنده گزیده‌ای از متن برنامه‌ها و همچنین تصاویری از دست‌نوشته‌های متن برنامه‌های رادیویی است. این دست‌نوشته‌ها می‌تواند زمینه‌ساز خوبی برای تحلیل محتوا و گفتمان‌شناسی آن سال‌های مبارزه باشد.

این کتاب 228 صفحه‌ای با قیمت 180 هزار تومان منتشر شده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها