|

علیرضابیگی در گفت‌وگو با «شرق»ش

اصلا شکایتی از من ثبت نشده است!

وقتی شکایتی ثبت نشده، چطور قرار کیفرخواست صادر کردند؟

احمد علیرضا‌بیگی، نماینده مردم تبریز در مجلس، با توضیح درباره اولین جلسه دادگاه خود در‌خصوص شکایت وزیر سابق صمت از او مبنی بر اعطای خودروی شاسی‌بلند به برخی نمایندگان برای پس‌گرفتن استیضاح او در نوبت اول، به «شرق» گفت: موضوعی که آقای قاضی در جلسه دادگاه مطرح کرد، به نظر پیش‌پا‌افتاده‌تر از آن بود که بخواهند برای آن وقت رسیدگی مجدد تعیین کنند.

اصلا شکایتی از من ثبت نشده است!

شرق: احمد علیرضا‌بیگی، نماینده مردم تبریز در مجلس، با توضیح درباره اولین جلسه دادگاه خود در‌خصوص شکایت وزیر سابق صمت از او مبنی بر اعطای خودروی شاسی‌بلند به برخی نمایندگان برای پس‌گرفتن استیضاح او در نوبت اول، به «شرق» گفت: موضوعی که آقای قاضی در جلسه دادگاه مطرح کرد، به نظر پیش‌پا‌افتاده‌تر از آن بود که بخواهند برای آن وقت رسیدگی مجدد تعیین کنند. این نماینده افزود: با وجودی که آن همه برای تعیین وقت دادگاه عجله داشتند، قاضی پرونده سؤال کردند که شاکی پرونده چرا در جلسه دادگاه حضور ندارد؟ منشی توضیح داد که برای آقای فاطمی‌امین دعوت‌نامه فرستاده نشده است؛ چرا‌‌که ایشان اصلا در‌این‌باره شکایتی تنظیم نکرده است. علیرضا‌بیگی ادامه داد: منشی دادگاه توضیح داد که آقای فاطمی‌امین در این زمینه اصلا شکایتی ثبت نکرده و چیزی در پرونده وجود ندارد و ایشان فقط نامه‌ای به دادستان کل نوشته است.

او اضافه کرد: منشی گفت لازمه شکایت این است که درخواست ثبت شود و به دادگاه ارجاع داده شود، اما اینجا فقط نامه‌ای به دادستان کل نوشته شده است و این شکایت محسوب نمی‌شود. بنابراین چون شکایتی اینجا وجود نداشته، آقای فاطمی‌امین را به‌عنوان اصحاب دعوا منظور نکرده‌ایم تا به دادگاه دعوت کنیم. در نهایت هم قاضی دادگاه گفت شرایط رسیدگی به پرونده مهیا نیست و باید وقت جدید تعیین شود. بیگی در ادامه اظهار تعجب کرد که اگر شکایتی ثبت نشده‌، چطور برای او کیفرخواست صادر شده است؟ نماینده مجلس یازدهم این موضوع را مسئله‌ای عادی تلقی نکرد و گفت که این جلسه برگزار نشد و قرار شد بعد از ثبت شکایت از سوی آقای فاطمی‌امین، مجدد تعیین وقت شود. بیگی در پاسخ به این پرسش که در این صورت ممکن است آقای فاطمی‌امین از پیگیری و ثبت شکایت منصرف شده باشند و ماجرا منتفی شود؟ گفت: «‌با توجه به مصاحبه‌ای که آقای ذوالنوری داشته و اذعان کرده است یک آگهی در پارکینگ مجلس نصب شده بود مبنی بر اینکه «هرکسی خودروی شاسی‌بلند می‌خواهد، ثبت‌نام کند»، اصل این موضوع قطعا منتفی نخواهد شد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها