|

گلستانی و پورآذری همچنان در بازداشت

تسنیم از بازداشت «سهیلا گلستانی» و «حمید پورآذری» از بازیگران تئاتر به دست ضابط قضائی خبر داده است. طبق گزارش این خبرگزاری دستگیری این دو بازیگر تئاتر پس از انتشار یک ویدئو صورت گرفت.

گلستانی و پورآذری همچنان در بازداشت

تسنیم از بازداشت «سهیلا گلستانی» و «حمید پورآذری» از بازیگران تئاتر به دست ضابط قضائی خبر داده است. طبق گزارش این خبرگزاری دستگیری این دو بازیگر تئاتر پس از انتشار یک ویدئو صورت گرفت. این دو بازیگر ویدئوی خود را یکشنبه 6 آذر در شبکه‌های اجتماعی پخش کردند. در متن خبر این خبرگزاری آمده است: «در این ویدئو حمید پورآذری و سهیلا گلستانی با کشف حجاب در قاب تصویر جای گرفته‌اند و تعدادی مرد و زن جوان در سکوت در کنار این دو بازیگر و هنرمند تئاتر قرار می‌گیرند که در آن همه زنان حاضر کشف حجاب کرده‌اند». همچنین در تحلیلی غیر‌مرسوم این خبرگزاری به سراغ یک کارشناس حقوقی رفته و سعی کرده به این سؤال پاسخ دهد که علت حقوقی بازداشت این دو چیست؟ در این زمینه یک کارشناس حقوقی که نامش منتشر نشده، به تسنیم گفت: «ماده 638 قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات (مصوب 1375) در این زمینه اظهار می‌کند «هرکس علنا در انظار و اماکن عمومی و معابر تظاهر به عمل حرامی کند، علاوه بر کیفر عمل به حبس از 10 روز تا دو ماه یا تا (74) ضربه شلاق محکوم می‌شود و در‌صورتی‌که مرتکب عملی شود که نفس آن عمل دارای کیفر نیست؛ ولی عفت عمومی را جریحه‌دار کند، فقط به حبس از 10 روز تا دو ماه یا تا (74) ضربه شلاق محکوم خواهد شد. در تبصره این ماده آمده است: زنانی که بدون حجاب شرعی در معابر و انظار عمومی ظاهر شوند، به حبس از 10 روز تا دو ماه یا از 50 هزار تا 500 هزار ریال جزای نقدی محکوم خواهند شد». در خبر این خبرگزاری به نقل از این کارشناس تصریح شده است که بند (ب) این قانون مرتبط با ویدئوی این دو است که در آن آمده است «چنانچه افراد را به ارتکاب جرائم منافی عفت یا استعمال مواد مخدر یا روان‌گردان یا خودکشی یا انحرافات جنسی یا اعمال خشونت‌‎آمیز تحریک یا ترغیب یا تهدید یا دعوت کند یا فریب دهد یا شیوه ارتکاب یا استعمال آنها را تسهیل کند یا آموزش دهد، به حبس از 91 روز تا یک سال یا جزای نقدی از پنج تا 20 میلیون ریال یا هر دو، مجازات می‌شود».

البته یک نکته در این خبر مغفول مانده است و آن اینکه آیا دادگاهی تشکیل شده است و این حکم برای‌شان در نظر گرفته شده و آیا شکل دیگری از برخورد نمی‌توانست درمورد این دو هنرمند تئاتر که افراد شناخته‌شده‌ای هستند، مورد استدلال و توجه قرار گیرد؟

به گزارش اعتمادآنلاین همچنین از دیگر بازیگران تاکنون سجاد افشاریان و علی شادمان به دادسرای زندان اوین احضار شده‌اند که در‌حال‌حاضر هر دو با قید وثیقه  آزاد هستند.

در این مدت روند بازداشت هنرمندان و روزنامه‌نگاران رو به افزایش بوده است؛ هرچند هنگامه قاضیانی و کتایون ریاحی بعد از حدود 10 روز بازداشت، در هفته گذشته  آزاد شده‌اند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها