|

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور:

هوشمندسازی مالیاتی، مهم‌ترین اولویت سازمان امور مالیاتی کشور

دکتر منظور در حاشیه بازدید از اداره کل امور مالیاتی غرب استان تهران به «شرق» گفت: آنچه امروز برای سازمان امور مالیاتی حائز اهمیت و جزء اولویت‌ها است، هوشمندسازی مالیاتی است. او افزود: همه تلاش سازمان این است که خدماتی به مردم ارائه دهد که عمدتا خدمات از راه دور و به صورت الکترونیکی باشد و مراجعات مردم به ادارات حداقل شود.

هوشمندسازی مالیاتی، مهم‌ترین اولویت سازمان امور  مالیاتی کشور

دکتر منظور در حاشیه بازدید از اداره کل امور مالیاتی غرب استان تهران به «شرق» گفت: آنچه امروز برای سازمان امور مالیاتی حائز اهمیت و جزء اولویت‌ها است، هوشمندسازی مالیاتی است. او افزود: همه تلاش سازمان این است که خدماتی به مردم ارائه دهد که عمدتا خدمات از راه دور و به صورت الکترونیکی باشد و مراجعات مردم به ادارات حداقل شود. او افزود: هوشمندسازی مالیاتی در زمینه‌های متفاوت ثمرات زیادی را در پی خواهد داشت؛ از‌ جمله: ۱- صرفه‌جویی در زمان و عدم اتلاف وقت مؤدیان ۲- کاهش فعالیت‌های کارمندان و بهینه‌شدن امور ۳- مراجعات کمتر به ادارات و کاهش مصرف انرژی و بوروکراسی‌های اداری.  در همین راستا ابلاغ الکترونیکی را به صورت جدی دنبال و به‌زودی تمام ابلاغ‌های مالیاتی، الکترونیک خواهد شد و مردم بدون مراجعه به ادارات از خدمات بهره‌مند می‌شوند. راه‌اندازی سایت نقل‌و‌انتقال خودرو از دیگر خدمات مؤثری است که ثمرات آن افزایش درآمدهای مالیاتی و رضایتمندی مردم است؛ از این نظر که دیگر نیازی به مراجعه به ادارات امور مالیاتی و دفاتر اسناد رسمی نخواهد بود و مراجعان، قبل از تعویض پلاک با ورود به سامانه، ابتدا مالیات نقل‌و‌انتقال را پرداخت و سپس برای تعویض پلاک مراجعه می‌کنند. او تأکید کرد: با اجرای این طرح در چهار‌ماهه ابتدای سال، هزارو 800 میلیارد تومان وصولی داشتیم و در مقایسه با سال گذشته که در کل سال هزارو 500 میلیارد تومان بوده بسیار ارزنده است. او در بخش دیگر با اشاره به پایانه‌های فروشگاهی گفت: در این زمینه در آستانه اجرای این طرح هستیم و همان‌طورکه سامانه ستاد دولت تصویب کرد، این قانون را به صورت تدریجی و مرحله‌ای اجرا خواهیم کرد و پیش‌بینی‌مان این است که اجرای این قانون تقریبا دو سال طول خواهد کشید و به صورت مرحله‌ای مؤدیان را به فراخوان عضویت دعوت و بر‌اساس دستورالعمل‌ها صورت‌حساب‌های الکترونیکی صادر و برای سازمان ارسال خواهد شد؛ بنابراین باور ما این است که با اقدامات به صورت سیستمی درگاه خدمات الکترونیکی وصولی بهتر، بیشتر و مشکلات بوروکراسی اداری کمتری خواهیم داشت. رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در ادامه هدف از حضور و بازدید اداره کل امور مالیاتی غرب استان تهران را بررسی مسائل و مشکلات کارمندان و مؤدیان مالیاتی و بازدیدهای دوره‌ای دانست و خاطرنشان کرد: برای سازمان اهمیت زیادی دارد که در مناطق رو به رشد که باعث کسب درآمدهای مالیاتی بهتری است، حضور یابیم و منطقه غرب استان تهران به لحاظ اقتصادی و مسکونی در حال توسعه است؛ بنابراین توجه و نگاه ویژه به اداره کل امور مالیاتی غرب استان تهران را خواهیم داشت. او تصریح کرد در این بازدیدها با مشکلات همکاران آشنا می‌شویم و وضعیت رضایت مؤدیان را در صحنه بررسی خواهیم کرد. امیدواریم نتیجه بازدید‌ها بهبود، فرایند و اصلاح امور باشد. او در ادامه با اشاره به حساس‌بودن زمان و تشخیص به‌موقع پرونده‌های مالیاتی از سوی پرسنل اداره کل امور مالیاتی غرب استان تهران فعالیت در این حوزه را امری خطیر و زمان‌بر دانست و تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم آ‌ن‌گونه که شایسته است، در حد مقدورات از همکاران، تقدیر کنیم. رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در ادامه ضمن تقدیر از عملکرد نیک‌خوی متین، مدیر کل امور مالیاتی غرب استان تهران، گفت: از زمان انتصاب مدیر کل جدید برنامه‌های خوبی انجام شده که مطمئنا تحول مالیاتی غرب استان تهران یکی از نمونه‌های شاخص آن خواهد بود.

مدیر کل امور مالیاتی غرب استان تهران: مهم‌ترین هدفم، خدمتگزاری و پاسخ‌گویی مناسب به مؤدیان مالیاتی غرب استان تهران است.

WhatsApp Image 2022-08-13 at 11.04.35 AM

علیرضا نیک‌خوی‌متین، مدیر کل امور مالیاتی غرب استان تهران، گفت: از بهمن‌ماه ۱۴۰۰ در حال خدمتگزاری به مردم شریف غرب استان تهران هستم. در ابتدای شروع فعالیت در این حوزه هدفمان این بود تا با شناخت همکاران و قابلیت‌های ایشان، همچنین شناسایی و بررسی مشکلات ایشان در حوزه‌های متفاوت بهترین پاسخ‌گویی و خدمات را به مؤدیان غرب استان تهران ارائه دهیم. او در ادامه تصریح کرد: آنچه مهم و جزء اهداف اصلی اداره کل است، خدمتگزاری و پاسخ‌گویی مناسب به مؤدیان مالیاتی غرب استان تهران و فراهم‌کردن شرایطی برای حداقل حضور مؤدیان در اداره است. در این راستا از هیچ‌گونه تلاشی فروگذار نکرده و تلاش می‌کنیم بهترین خدمات، مشاوره و پاسخ‌گویی را برای تسهیل امور‌ شهروندان ارائه دهیم. این مقام مسئول در ادامه در پاسخ به سؤال خبرنگار ما مبنی بر بازگشت اعتبارات از طریق ارزش افزوده به شهرداری‌ها گفت: در تحقق درآمدهای مالیاتی به‌خصوص ارزش افزوده عملکرد خوبی داشته‌ایم و تمام اقدامات لازم را برای قطعیت و وصول پرونده‌های ارزش افزوده از سال ۱۳۷۸ تا ۱۳۹۹ انجام داده‌ایم و سعی بر رسیدگی هم‌زمان پرونده‌های عملکرد و ارزش افزوده از اولویت‌ها بوده و به لطف خدا در این زمینه موفق بوده‌ایم. او افزود: از زمان آغاز فعالیت در حوزه غرب استان تهران با همه شهرداران این حوزه دیدار و گفت‌وگو داشتیم و به ایشان قول دادیم تلاش خود را در راستای رفع موانع و مشکلات ارزش افزوده و تخصیص به شهرداری‌ها انجام دهیم؛ اما لازم است بدانیم در تقسیم اعداد و ارقام و اختصاص اعتبارات به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، اداره کل و سایر مسئولان نقشی نخواهند داشت و قانون با توجه به‌ میزان جمعیت و تعداد دهیاری‌ها، از طریق سیستم اعتبارات را مشخص و تقسیم می‌کند. نیک‌خوی‌متین در پاسخ به سؤال خبرنگار ما مبنی بر اتمام فصل اظهارنامه‌های مالیاتی و بررسی عملکرد ادارات غرب استان تهران گفت: در فصل اظهارنامه‌های مالیاتی با برگزاری جلسات با اتحادیه‌ها، اصناف و همکاری ایشان به نتایج خوبی دست یافتیم و توانستیم ماهیت تبصره ۱۰۰ را جا بیندازیم و در بحث تبصره ۱۰۰ امسال حدود ۸۰ درصد رشد داشتیم و این امر نشانگر شناخت کامل مؤدیان از قابلیت و فرایند تبصره ۱۰۰ است. او افزود: در بحث اظهارنامه مالیاتی در سال گذشته هفت هزار مؤدی اظهار‌نامه خود را تسلیم کرده‌اند که ۴۰ درصد رشد داشته است. وقتی صحبت از رشد می‌کنیم؛ یعنی مؤدیانی که تاکنون اظهار‌نامه ارائه نداده بودند، اظهار‌نامه خود را تسلیم کرده‌اند و بخشی از این رشد مرتبط با اجرای طرح پایانه‌های فروشگاهی نیز هست که باعث تشکیل پرونده‌های جدید شد. مدیر کل امور مالیاتی غرب استان در خاتمه ضمن تقدیر از حضور دکتر منظور، رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در اداره امور مالیاتی غرب استان تهران (شهریار) به جهت حضور در جمع همکاران اداره کل و دیدار چهره به چهره و حضور در جلسه معاونان و رؤسای امور که پای درد دل و صحبت‌های همکاران نشستند، تقدیر کرد و افزود: تقدیر دکتر منظور از عملکرد مثبت همکاران در امور محوله و تحقق وصولی پیش‌بینی‌شده در چهار ماه گذشته باعث انرژی و انگیزه مضاعف برای همکاران شد. نیک‌خوی‌متین در خاتمه گفت: مؤدیان امور مالیاتی غرب استان تهران می‌توانند برای ارائه پیشنهادها و انتقادات خود با شماره ۱۵۲۶ یا ایمیل با ما در تماس باشند. ghotax@tax.gov.ir

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها