|

تشدید مهاجرت پرستارها با مقایسه مزایای خود در ایران و چند کشور دیگر

با توجه به نبود امنیت و مزایای کافی این حرفه در ایران، بسیاری از پرستاران بعد از گذراندن طرح خود، برای مهاجرت اقدام می‌کنند که این موضوع در روزهای شیوع کرونا شدت گرفت و حالا با جست‌وجویی ساده در اینترنت با انواع پیشنهادهای مهاجرت پرستارها روبه‌رو می‌شویم که حتی با گسترش کرونا، بسیاری از کشورها شرایط جذب نیروی انسانی پرستار خود را ساده‌تر از قبل کردند و برای همین پرستارهای بیشتری اقدام به مهاجرت کردند؛

با توجه به نبود امنیت و مزایای کافی این حرفه در ایران، بسیاری از پرستاران بعد از گذراندن طرح خود، برای مهاجرت اقدام می‌کنند که این موضوع در روزهای شیوع کرونا شدت گرفت و حالا با جست‌وجویی ساده در اینترنت با انواع پیشنهادهای مهاجرت پرستارها روبه‌رو می‌شویم که حتی با گسترش کرونا، بسیاری از کشورها شرایط جذب نیروی انسانی پرستار خود را ساده‌تر از قبل کردند و برای همین پرستارهای بیشتری اقدام به مهاجرت کردند؛ البته وجود مشکلات کادر پرستاری ایران و مقایسه شرایط همین حرفه در کشورهای دیگر، انگیزه مهاجرت را در پرستارها بیشتر نیز می‌کند که چند نمونه پیشنهاد کار پرستاری و شرایط آن به این شرح است.

انگلستان: سابقه کار پرستاری در کشور انگلستان حداقل سه سال است که دو سال طرح پرستاران به‌عنوان سابقه کار محاسبه می‌شود. البته برای متأهلان این سابقه باید سه سال باشد. سطح زبان مورد نیاز پرستاران برای کار در انگلیس باید حداقل نمره آیلتس اورآل هفت آکادمیک باشد که فقط بخش نوشتاری اگر 6.5 شد بلامانع است. البته در ابتدای امر نیاز به داشتن این نمره نیست. فرد متقاضی در ابتدا وارد کشور انگلستان می‌شود و پس از سپری‌کردن دوره‌ها و کلاس‌های زبان در کنار حرفه خود سطح زبان را تقویت کرده و در نهایت نمره مد‌نظر را ارائه می‌دهد. در مورد پرونده‌های متقاضیان ایرانی در این مورد ممکن است سخت‌گیری شود. میانگین حقوق پرستاران در انگلستان به‌طور تقریبی بالای سه هزار پوند در ماه است.

عمان: سابقه کار مورد نیاز پرستار ایرانی برای کار در عمان حداقل سه سال است و نمره زبان مد‌نظر برای کار پرستاران در عمان حداقل در حد آیلتس پنج است و میانگین حقوق پرستاران در عمان از ۴۰۰ تا ۸۰۰ ریال عمان است که البته اگر در زمینه کاشت مو سابقه کار قابل قبولی داشته باشند تا هزار ریال و در مواردی نادر حتی بالاتر می‌توانند دریافت کنند. قابل ذکر است با ویزای کار عمان نمی‌توان به اقامت دائم عمان دست پیدا کرد.

آلمان: سابقه کار مورد نیاز پرستاران جهت کار در آلمان حداقل سه سال است و نمره زبان مورد نیاز برای کار پرستاران در آلمان B2 زبان آلمانی است. میانگین حقوق پرستاران در آلمان حدودا بین دوهزارو 400 تا سه هزار یورو است.

اتریش: سابقه کار مورد نیاز برای کار پرستاران در اتریش حداقل سه سال است و نمره زبان مورد نیاز برای کار پرستاران در اتریش باید حداقل B1 زبان آلمانی باشد. همچنین میانگین حقوق پرستاران در اتریش حدودا بین دوهزارو 400 تا سه هزار یورو است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها