|

تعقیب و گریز هری؛ خانواده سلطنتی نگران نشدند!

در حالی که روزنامه‌های انگلیسی می‌توانستند با شدت و قدرت بیشتری کابینه سوناک را بابت سخت‌تر کردن شرایط زندگی و بالا بردن هزینه‌‌ها برای شهروندان زیر فشار انتقاد قرار دهند، ماجراهای هری اغلب این روزنامه‌‌ها را به خود مشغول کرد.

تعقیب و گریز هری؛ خانواده سلطنتی نگران نشدند!

هری و همسر و مادر همسرش از مراسمی در نیویورک به سمت محل اقامتشان باز می‌گردند که با تعقیب گسترده و تهاجمی تعداد از پاپاراتزی‌ها مواجه می‌شوند. ماجرا تا نزدیکی بروز یک تصادف مر‌گبار پیش می‌رود، اما اتفاقی نمی‌افتد. این موضوع رسانه‌ها را یاد شاهزاده دایانا مادری هری می‌اندازد و بیش از حد در صفحه اول روزنامه‌ها مورد توجه قرار می‌‌گیرد. فینالیست شدن تیم منچسترسیتی در لیگ قهرمانان اروپا هم موضوع مهم دیگر در این رسانه‌هاست. 

روزنامه‌ها و سایت‌های خبری ایالات متحده نه تنها ماجراهای اوکراین و آسیب به پدافند هوایی خود را در حملات هوایی اخیر روسیه در کیف پیگیری می‌کنند که نیم‌نگاهی هم به پرونده فاش‌کننده اسرار پنتاگون دارند. به نظر می‌رسد مافوق‌ها و فرماندهان جک تکسیرا بارها درباره یادداشت‌برداری او از اسناد محرمانه تذکر داده اند. 

ماجراهای هری و پاپاراتزی‌ها حتی در روزنامه‌های خاورمیانه‌ای هم دنبال می‌شود. علاوه بر آن هشدار سازمان ملل درباره نقض توافق پاریس، استقبال سعودی از بازگشت سوریه به اتحادیه عرب، دستاوردهای نیروی دریایی بریتانیا در زمینه هدایت کشتی‌ها در مناطق عاری از ماهواره و GPS و نقش هوش مصنوعی در جنگ و … دیگر موضوعات مورد توجه روزنامه‌های خاورمیانه‌ای هستند.

 

گاردین

تعقیب و گریز هری؛ خانواده سلطنتی نگران نشدند!

روز گذشته شاهزاده هری، همسرش مگان و مادر همسرش از مراسمی در نیویورک به محل اقامت خود در این شهر باز می‌گشتند که درگیر ماجرای تعقیب و گریز شدند. ماجرایی که می‌توانست به قیمت جان سرنشینان خودروی آنها، تعقیب‌کنندگان، عابران پیاده و ماموران پلیس تمام شود. 

تعقیب‌کنندگان خودروی شاهزاده هری و همراهانش، تعدادی از خبرنگاران پاپاراتزی بوده اند که به مدت دو ساعت آنها را دنبال کرده و در لحظاتی حتی حلقه‌ای بزرگ به دور خودروی آنها تشکیل داده اند. 

در نهایت این ماجرا با پادرمیانی پلیس و گرفتن تاکسی برای هری و همراهان و البته همراهی نیروهای محافظ بدون برخورد شدید و یا حتی بدون جراحت و مصدومیت جزیی و دستگیری به پایان رسیده است. اما سخنگوی هری و شاهدان می‌گویند این اتفاق می‌توانست فاجعه‌ای مرگ‌بار باشد. آنها با مشاهده این ماجرا به حادثه مشابهی که برای مادر شاهزاده هری، شاهزاده دایانا رخ داد و منجر به مرگ او شد، اشاره کرده اند.

نکته شایسته توجه این که وقتی خبر تعقیب و گریز شاهزاده هری و خانواده‌اش از دست پاپاراتزی‌ها منتشر شد و همه رسانه‌ها را به خود مشغول کرد، کسی از خانواده سلطنتی با او تماس نگرفت و جویای حالش نشد!

 

نشنال

پیش‌بینی سازمان ملل؛ توافق پاریس نقض می‌شود!

کارشناسان تغییرات اقلیمی و آب و هوایی سازمان ملل پیش‌بینی می‌کنند تا پنج سال آینده دمای کره زمین یک و نیم درجه سانتیگراد بیشتر از حدی که باید، افزایش پیدا کند. این اتفاق در واقع نقض تعهدات توافق پاریس است. 

تعهداتی که کشورهای صنعتی را ملزم می‌کند برای کاهش گازهای گلخانه‌ای نهایت سعی و تلاش خود را به کار بگیرند، هزینه این خسارات را بپردازند و البته اقداماتی را به کار بگیرند تا حد دمایی کره زمین را رعایت کنند. 

آژانس آب و هوایی ملی بریتانیا هم‌عقیده با کارشناسان سازمان ملل می‌گوید نقشه‌ها و مطالعات ما هم نشان می‌دهد ۹۸ درصد این احتمال وجود دارد تا پنج سال آینده حد دمایی گرمای کره زمین رعایت نشود و بیش از یک و نیم درجه سانتیگراد گرمتر شود.

نیویورک تایمز

اسناد محرمانه پنتاگون؛ به تکسیرا بارها تذکر داده بودند!

وکلای وزارت دادگستری ایالات متحده به دادستان و قاضی پرونده گوشزد کرده اند که بارها به جک تکسیرا هشدار داده شده او به انواع و اقسام پرونده‌های محرمانه وزارت دفاع دسترسی دارد و باید نهایت دقت و تعهد را به کار بگیرد و البته که فعالیت‌های مشکوک او رصد شده است.

جک تکسیرا، نیروی گارد ملی هوایی ایالات متحده است که چندی پیش طی عملیاتی از سوی ماموران FBI در خانه‌اش دستگیر شد. او متهم است که اسناد فوق سری و محرمانه پنتاگون را در پلتفرم یک شبکه اجتماعی متعلق به بازی‌های آنلاین به اشتراک گذاشته است. اسنادی که حاوی اطلاعات طبقه‌بندی شده آمریکا درباره جنگ اوکراین و مسائل دیگر بوده است.

جک تکسیرا در بخش انفورماتیک گارد ملی هوایی ماساچوست مشغول به کار بوده و بر اساس اسناد و مدارکی که وکلای دادگستری در اختیار دادستان و قاضی پرونده گذاشته اند چندبار در حال فیش‌برداری از اسناد محرمانه رصد شده است. در همه این موارد به او تذکر داده شده است. 

سرانجام او اسناد محرمانه پنتاگون را در بخش گفت‌وگوی بازی آنلاین ماین کرافت به اشتراک می‌گذارد و باعث دردسر برای وزارت دفاع ایالات متحده و خودش می‌شود. او حتی از اسنادی که مربوط به حوزه کاری‌اش هم نبوده، فیش‌برداری کرده است. 

 

عرب نیوز

استقبال سعودی از سوریه؛ خوش برگشتید!

پیش از این که نشست رسمی اتحادیه عرب به میزبانی عربستان روز جمعه در جده برگزار شود، وزیر خارجه سعودی از همتای سوری خود استقبال کرده و بازگشت آنها را به اتحادیه خوش‌آمد گفته است.

در نشست مقدماتی روز چهارشنبه شاهزاده فیصل بن فرحان پیش‌نویس دستور کار نشست رسمی روز جمعه را با دیگر وزرای خارجه در میان گذاشته و مورد بحث و بررسی قرار داده است. بازگشت رسمی سوریه به اتحادیه عرب مهم‌ترین موضوع نشست رسمی روز جمعه در جده است. دبیر کل اتحادیه عرب آقای ابوالغیط هم به وزیر خارجه سوریه این اتفاق را تبریک گفته است.

شهروندان سوری هم در واکنش به بازگشت کشورشان به اتحادیه عرب می‌گویند بسیار خوشحال هستند و از این که سوریه دوباره به نظم جهانی بازگشته و در جمع کشورها پذیرفته شده به آینده این کشور امیدوار شده اند. بازگشت سوریه به اتحادیه عرب باعث می‌شود این کشور مسئولیت مهاجران و پناه‌جویانش را که طی یک دهه جنگ داخلی راهی کشورهای همسایه شده بپذیرد.

علاوه بر بازگشت سوریه به اتحادیه عرب،‌ صلح و ثبات در منطقه، بهبود سطح رفاه اجتماعی شهروندان و تعامل با جامعه بین الملل از جمله مواردی است که در نشست روز جمعه مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

 

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها