|

ترامپ مسئول آزار جنسی یک روزنامه‌نگار شناخته شد

برای نخستین بار در تاریخ در آمریکا، یک رئیس‌جمهور سابق در پرونده آزار جنسی محکوم می‌شود. دونالد ترامپ باید ۵ میلیون دلار غرامت به خانم ای جین کارول ستون نویس یکی از نشریات آمریکا بپردازد.

ترامپ مسئول آزار جنسی یک روزنامه‌نگار شناخته شد
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

در کنار همه خبرهای فراگیر در جهان مثل سودان، اوکراین و خشونت در باریکه غزه، روزنامه‌های آمریکایی امروز به ماجرای محکومیت مالی ترامپ در پرونده آزار جنسی یک زن ستون‌نویس آمریکایی پرداخته اند. پرونده در موضوعی مدنی و نه کیفری بررسی می‌شود. به همین دلیل رئیس‌جمهور سابق آمریکا به پرداخت ۵ میلیون دلار غرامت به زن آزاردیده محکوم شده است و زندان و حبس در کار نیست. ترامپ در این پرونده همچنین از اتهام تجاوز تبرئه شده است. 

بریتانیایی‌ها هم به ماجراهای ترامپ هم‌پای رسانه‌های آمریکایی اهمیت می‌دهند. به این دلیل که برای نخستین‌بار در تاریخ آمریکا رئیس‌جمهوری که دیگر در راس کار نیست، همچون دیگر متهمان محاکمه و محکوم می‌شود. آنها به دستاوردهای پزشکی در زمینه تولد نوزادان سلامت‌تر هم پرداخته اند. 

خشونت‌های جدید اسرائیل در باریکه غزه و همچنین آشوب‌های عجیب و غریب پاکستان روزنامه‌‌های خاورمیانه‌ای را به خود مشغول کرده است. مورد پاکستان یکی از عجیب‌ترین وقایع این روزهاست؛ گروهی شبه‌نظامی نخست‌وزیر سابق را از وسط دادگاه عالی بربایند و ببرند! 

 

نیویورک تایمز

ترامپ مسئول آزار جنسی یک روزنامه‌نگار شناخته شد

برای نخستین بار در تاریخ در آمریکا، یک رئیس‌جمهور سابق در پرونده آزار جنسی محکوم می‌شود. دونالد ترامپ باید ۵ میلیون دلار غرامت به خانم ای جین کارول ستون نویس یکی از نشریات آمریکا بپردازد. 

دادگاه نیویورک پرونده‌ای قطور از ادعای آزار و اذیت زنان و تجاوز به آنها از سوی ترامپ روی میز خود دارد. اما این دادگاه در نخستین مرحله پرونده خانم کارول، یکی از ستو‌ن‌نویس‌های نشریات را بررسی کرده و در نهایت ترامپ را از اتهام تجاوز تبرئه کرده و او را مسئول آزار جنسی و البته افترا معرفی کرده است. 

این پرونده در زمینه جرائم مدنی بررسی می‌شود و نه کیفری. به همین دلیل جریمه‌ای که برای ترامپ در نظر گرفته می‌شود مالی است و او زندانی نخواهد شد. ترامپ باید ۲ میلیون دلار بابت آزار جنسی که ۲۷ سال پیش و درون اتاق پرو یک مرکز خرید به خانم کارول رسانده، پرداخت کند و همچنین ۳ میلیون دلار هم به دلیل دروغ‌گو خطاب کردن او بدهد. 

چندی پیش ترامپ به دادگاه نیویورک فراخوانده شد تا پرونده او در زمینه پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم‌های پورن و روابط نامشروع به او و حواشی آن بررسی شود. ترامپ همچون دیگر متهمان انگشت نگاری و تفهیم اتهام شد. پرونده او همچنان باز است و یکی یکی گزارش‌های آن بررسی می‌شود. 

 

گاردین

 نخستین نوزاد بریتانیایی از DNA سه نفر متولد شد

دانشمندان موفق شدند نخستین نوزاد بریتانیایی با مشارکت سه نفر را با جدیدترین روش IVF به دنیا بیاورند. این نوزاد بدون اطلاعات ژنتیکی معیوب والدین خود به دنیا آمده است.

به این ترتیب دانشمندان گام بلندی در اصلاح بیماری‌های وراثتی صعب‌العلاج کودکان برداشته اند. آنها با تزریق میتوکندری بیگانه یا همان DNA سوم این هدف را محقق می‌کنند و مانع از به ارث رسیدن جهش‌های مضر ژنتیکی سلول والدین می‌شوند.

نام این روش درمان به وسیله «اهدای میتوکندری» است. دانشمندان میتوکندری‌های بافت تخمک را از زن اهدا کننده سالم می‌گیرند و در بارداری به روش IVF یا همان بارداری خارج از رحمی به سلول تخم حاصل از سلول‌های مادری و پدری اهدا می‌کنند. به این شکل بیماری‌های صعب العلاج وراثتی تا حد امکان برطرف خواهد شد. این روش سال‌ها پیش نیز به کار گرفته شده است. اما امروزه با هدف کمک به زنانی که حامل میتوکندری جهش یافته هستند و با ریسک بالا نوزاد بیمار به دنیا می‌آورند، به کار گرفته می‌شود. 

نوزاد متولد شده حامل داده‌های ژنتیکی والدین واقعی خود یعنی مادر و پدر است و در کنارش ۳۷ ژن از زن اهدا کننده میتوکندری هم دارد. میتوکندری‌ها واحدهای انرژی‌زای درون سلول‌ها هستند که از قضا همچون هسته سلول، داده‌های ژنیتکی هم دارند.

 

نشنال

تحریک انصاف پاکستان: جان خان در خطر است

اعضای حزب تحریک انصاف پاکستان می‌گویند نگران سلامتی عمران خان، نخست‌وزیر سابق پاکستان هستند. آنها معتقدند جان خان در خطر است. عمران خان رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان است. 

عمران خان نخست‌وزیر سابق پاکستان روز گذشته برای ادای توضیحات به دادگاه عالی اسلام آباد رفته بود که ناگهان از سوی نیروهای تکاور شبه‌نظامی وابسته به اداره ملی پاسخگویی در حوزه فساد دستگیر و با ون به مکانی دیگر منتقل شد! هم‌حزبی‌های خان می‌گویند بیم شکنجه او می‌رود و دستگیرکنندگان ممکن است جان او را بگیرند.

پیش از این اتفاق آقای خان در فایلی ویدئویی درباره این که ممکن است شبه‌نظامیان او را بازداشت کنند، هشدار داده بود. عمران خان همچنین یکی از فرماندهان نظامی را به تلاش برای ترور متهم کرده و گفته بود فرمانده سابق نیروهای مسلح عامل برکناری‌اش از قدرت بوده است. او برای ادای توضیح در زمینه اتهامات مالی و فساد اقتصادی در دوران قدرت و پرونده دانشگاه القادر به دادگاه عالی فراخوانده شده بود. 

در واکنش به این اتفاق هواداران آقای خان به خیابان‌های کراچی و لاهور آمده و شعارهایی سر داده اند. 

 

عرب نیوز

کشتار بی‌گناهان در باریکه غزه

درگیری‌های جدید در باریکه غزه باعث کشته شدن تعدادی از شهروندان عادی و غیر نظامی فلسطینی در این منطقه شده است. اسرائیل ادعا می‌کند تنها نظامیان را هدف گلوله‌ قرار می‌دهد، در حالی که فلسطینی‌ها اجساد غیر نظامیان را تحویل می‌گیرند و تشییع می‌کنند. 

در گزارش‌های منتشر شده از غزه می‌خوانیم چهار زن فلسطینی و چهار کودک در میان ۱۳ جسدی که در اثر حملات هوایی اخیر اسرائیل در غزه به جا مانده، شناسایی شده است. 

اسرائیلی‌ها همچنین جان یک دندان‌پزشک که به صورت انسان‌دوستانه در غزه فعالیت می‌کرد و خدمات پزشکی رایگان ارائه می‌داد، گرفته اند. او وقتی خواب بوده، کشته شده است. همسر و پسر این دندان‌پزشک هم در این حمله جان خود را از دست داده اند. 

 اسرائیل مدعی است حملات هوایی خود را به منظور هدف گرفتن اعضای گروه‌های جهاد اسلامی و مراکز آموزشی آنها به کار گرفته است. اما حملات آنها جان غیر نظامیان را هم گرفته است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها