|

ویزای خودحمایتی فرانسه، ساده‌ترین راه اروپایی شدن!

با این که مهاجرت به فرانسه سخت شده و امکان اخذ اقامت با سختی مواجه شده، اما ویزای خودحمایتی فرانسه یا همان ویزای D7 به عنوان یکی از راه ها اخذ مهاجرت کشور فرانسه شناخته می‌شود.

ویزای خودحمایتی فرانسه، ساده‌ترین راه اروپایی شدن!

با این که مهاجرت به فرانسه سخت شده و امکان اخذ اقامت با سختی مواجه شده، اما ویزای خودحمایتی فرانسه یا همان ویزای D7 به عنوان یکی از راه ها اخذ مهاجرت کشور فرانسه شناخته می‌شود و بسیاری از افراد از این طریق اقدام به دریافت ویزا می‌کنند.

این ویزا یکی از ویزاهایی است که ایرانیان هم می‌توانند برای آن اقدام کنند و به کمک این ویزا به خاک فرانسه وارد شوند. این ویزا از جمله ویزاهای حمایتی دولت فرانسه است که می‌توان برای دریافت آن اقدام کرد.

 

 

چرا کشور فرانسه؟

فرانسه یکی از کشورهای موفق و مناسب زندگی در اتحادیه اروپا است، مردم این کشور از سطح رفاه بالایی برخوردار هستند. مردم این کشور می‌توانند بدون ویزا به بیش از 186 کشور جهان سفر کنند و گذرنامه قدرتمندی در سطح جهان دارد. ازطرفی هم جزو اقتصادهای برتر دنیا به شمار می‌رود و سرانه درآمدی بالا و آزادی اجتماعی و سیاسی باعث شده سطح زندگی مردم این کشور در حالت بهینه و مناسبی قرار بگیرند.

به همین خاطر هر ساله متقاضیان زیادی برای اخذ ویزای فرانسه به اداره مهاجرت این کشور درخواست می‌دهند و از روش‌های مختلف شانس خود را برای حضور در این کشور امتحان می‌کنند. ویزای D7 یکی از این ویزاها به شماره می‌رود که در این مطلب علاوه بر بیان مزایا و معایب آن مسیر دریافت آن مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

تعریف ویزای خود حمایتی فرانسه

ویزای خودحمایتی فرانسه یکی از ویزاهای سرمایه‌گذاری در کشور فرانسه است که افراد سرمایه‌گذار به کمک سرمایه خود می‌توانند ویزای D7 را دریافت کنند. به زبان ساده افراد سرمایه‌گذار به وسیله یک منبع درآمد ثابت و سرمایه‌ای که در اختیار دارند، اقامت و ویزای فرانسه را دریافت می‌کنند.

 

مزایای ویزای D7

ویزای خود حمایتی فرانسه دارای مزایای مختلف و متنوعی است که آن را برای سرمایه‌گذاران جذاب کرد و باعث شده هر ساله افراد زیادی برای این ویزا اقدام کنند.موارد زیر مهم‌ترین مزایای ویزای خود حمایتی به شمار می‌روند:

  • بعد از 5 سال از اخذ ویزا، اقامت دائم فرانسه و بعد از 10 سال پاسپورت فرانسه اعطا می شود.
  • شرط حضور ندارد و فرد کافی است سالی دو بار وارد فرانسه شود.
  • عدم نیاز به مدرک زبان فرانسه و مدرک تحصیلی بالا
  • امکان تحصیل رایگان برای تمامی اعضای خانواده
  • امکان اخذ ویزای شینگن و سفر به کشورهای مختلف اروپایی عضو شینگن.
  • امکان راه‌اندازی کسب‌وکار برای فرد دریافت کننده ویزای خود حمایتی.

معایب ویزای خود حمایتی

اما این ویزا فقط مزایا ندارد مانند همه ویزاهای مهاجرتی دارای معایب مهمی است که شناخت کامل این معایب قبل از اقدام نسبت به آن می‌تواند فرایند تصمیم گیری را شفاف و دقیق‌تر کند. به همین خاطر مورد زیر مهم‌ترین معایب ویزای خود حمایتی فرانسه است:

  • بعد از دریافت اقامت دائم امکان کار در این کشور وجود دارد.
  • تا زمان دریافت اقامت دائم اثبات تمکن مالی به صورت سالیانه الزامی است.
  • خدمات بیمه‌ای رایگان وجود ندارد و فرد باید هزینه آن را پرداخت کند.
  • برای اقامت در فرانسه اجاره یا خرید یک ملک ضروری و الزام‌آور است.

درصورتی‌که قسط اخذ ویزای خود حمایتی را دارید با توجه به شناخت کامل از این معایب و مزایا می‌توانید درخواست خود را تقدیم اداره مهاجرت فرانسه کنید.

 

مدارک لازم برای اخذ ویزای D7

برای اخذ ویزای خود حمایتی از فرانسه تهیه مدارک زیر الزامی است و قبل از مراجعه به اداره مهاجرت اطمینان حاصل کنید این مدارک را جمع‌آوری و به همراه دارید. این مدارک شامل:

  • انگیزه نامه (Letter of Motivation)
  • پاسپورت معتبر و حداقل با 13 ماه اعتبار
  • مدارک شناسایی
  • سند ازدواج (در صورت تأهل)
  • مدارک سوابق کاری
  • رسید پرداخت هزینه‌ها
  • نامه تمکن مالی از بانک
  • سوءپیشینه
  • قرارداد خرید یا اجاره ملک در فرانسه

بعضی از این مدارک را باید در خاک ایران و تعدادی از آنها مانند قرارداد خرید یا اجاره را باید در فرانسه تهیه کرد.

 

مراحل اخذ اقامت خودحمایتی فرانسه

در صورتی که تمایل به اخذ ویزا و اقامت فرانسه از روش خود حمایتی دارید، باید مراحل زیر را برای دریافت این ویزا طی کنید.

گام اول: باید ویزای 1 ساله تایپ D و سفر به فرانسه را از اداره مهاجرت فرانسه دریافت کنید.

گام دوم: باید مدارک را تکمیل کرده و به ارائه به اداره مهاجرت فرانسه ارسال نمایید. در ادامه فرم اقامت خود حمایتی را نیز باید پر کنید.

گام سوم:در این باید مرحله منتظر دریافت دعوت‌نامه و کارت اقامت 1 ساله از اداره مهاجرت فرانسه بمانید. این دعوت‌نامه ممکن است سه ماه طول بکشد و در این مدت حقخروج از فرانسه را ندارید.

گام آخر:در آخرین مرحله باید به دنبالتمدید اقامت به‌صورت سالانه تا 5 سال باشید. سپس بعد از پنج سال باید به دنبال اخذ اقامت دائم فرانسه باشید و در نهایت بعد از ده سال می‌توانید شهروندی این کشور را دریافت کنید.

ویزا1

 

 

هزینه ویزای خودحمایتی یا تمکن مالی فرانسه

مهم‌ترین هزینه‌های ویزای D7 فرانسه شامل هزینه بیمه، صدور کارت اقامت و بررسی پرونده می‌شود که در سال اول این مبلغ 1280 یورو و برای سال دوم به بعد 80 یورو به این مبلغ اضافه می‌شود.

 

مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری

ویزای خود حمایتی یکی از روش‌هایسرمایه‌گذاری در کشور فرانسه است که مانند سایر مدل‌هایسرمایه‌گذاری نیاز به دانش، تجربه و درک دقیق قوانین کشور مقصد است به همین خاطر توصیه می‌شود برای اطلاع از شرایط سرمایه گذاری در خارج با پارسی کانادا تماس حاصل کنید. این مؤسسه مهاجرتی دارای تجربه چندساله در حوزه مهاجرت به فرانسه است و تسلط کاملی بر روی روش‌هایسرمایه‌گذاری در فرانسه دارد.

 

سخن نهایی

با این که اخذ اقامت فرانسه سخت شده اما کماکان امکان مهاجرت و اخذ پاسپورت این کشور وجود دارد و به کمک روش‌هایسرمایه‌گذاریمی‌توان اقامت و ویزای فرانسه را دریافت کرد.

ویزای خود حمایتی فرانسه به عنوان یک روش سرمایه‌گذاریدر صورت داشتن تمکن مالی می‌توان به‌راحتی امکان کار و زندگی را به دست آورد.

درصورتی‌که تمایل به خروج سرمایه از کشور خود و انتقال آن به فرانسه را دارید و می‌خواهید در مورد ویزای D7 یا همان ویزای خود حمایتی فرانسهاطلاعات بیشتری کسب کنید،می‌توانیدسؤالات خود را از طریق کامنت با ما در میان بگذارید تا از مشاوره رایگان بهره‌مند شوید.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها