|

فرانسه: روسیه با فروپاشی اقتصادی مواجه می‌شود

وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه گفت: اتحادیه اروپا جنگ اقتصادی و مالی بزرگی علیه روسیه به راه خواهد انداخت.

فرانسه: روسیه با فروپاشی اقتصادی مواجه می‌شود

وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه امروز سه‌شنبه گفت، اتحادیه اروپا جنگ اقتصادی و مالی بزرگی علیه روسیه به راه خواهد انداخت.

برونو لومر، وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه به شبکه فرانس اینفو گفت: ما یک جنگ اقتصادی و مالی تمام‌عیار علیه روسیه به راه می‌اندازیم.

وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه گفت، این تحریم‌هایی که غرب علیه روسیه وضع می‌کند "به شدت اثرگذار" است. برونو لومر گفت که "این تنبیه‌ها احتمالا روی کشورهای اتحادیه اروپا هم اثر بگذارد." با این حال او تاکید کرد که "این روسیه است که رنج می‌برد، نه اروپا."

این سیاستمدار فرانسوی گفت: تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه اقتصاد آن را ضعیف می‌کند. آمریکا و اروپا قدرتمندترین بلوک اقتصادی در جهان را شکل می‌دهند. ما جرقه فروپاشی اقتصاد روسیه را می‌زنیم. حجم دارایی‌های روسیه که قرار است بلوکه شود، به یک تریلیون دلار می‌رسد. غرب آماده تشدید تحریم‌ها در صورت لزوم است.

روسیه از ۲۴ فوریه به دستور ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه حمله‌ای را به اوکراین آغاز کرده است که امروز وارد ششمین روز خود شده است.

با وجود انجام یک دور مذاکرات صلح در بلاروس که قرار است از ظهر امروز از سر گرفته شود، درگیری‌ها میان نظامیان روسیه و اوکراین در شهرهای اوکراینی کی‌یف، خارکیف، ماریوپول و خرسون ادامه دارد.

پیشتر وزارت اقتصاد فرانسه از برگزاری نشست مجازی وزرای دارایی اتحادیه اروپا برای بررسی تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه در روز چهارشنبه خبر داد. وزرای دارایی اتحادیه اروپا جمعه گذشته هم در نشستی مشابه در پاریس درباره اجرا و تاثیرات تحریم‌ها علیه روسیه بعد از حمله به اوکراین بحث و تبادل نظر کرده بودند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها