|

دخترانی با مچ‌بند مشکی

مرگ مهسا امینی آن هم در روزهایی که همچنان همدردی با درگذشت این دختر سقزی ادامه داشت و هنوز دایره اعتراضات وسیع نشده بود، با حرکات اعتراضی ساده‌ای از سوی برخی ورزشکاران مطرح ایرانی دنبال شد. اگرچه ابتدا چهره‌های فوتبالی و بین‌المللی مرد ایرانی بودند که با بستن مچ‌بند مشکی سعی کردند یاد مهسا امینی را گرامی بدارند، ولی این حرکت آهسته‌آهسته به ورزشکاران زن هم رسید.

دخترانی  با مچ‌بند مشکی

مرگ مهسا امینی آن هم در روزهایی که همچنان همدردی با درگذشت این دختر سقزی ادامه داشت و هنوز دایره اعتراضات وسیع نشده بود، با حرکات اعتراضی ساده‌ای از سوی برخی ورزشکاران مطرح ایرانی دنبال شد. اگرچه ابتدا چهره‌های فوتبالی و بین‌المللی مرد ایرانی بودند که با بستن مچ‌بند مشکی سعی کردند یاد مهسا امینی را گرامی بدارند، ولی این حرکت آهسته‌آهسته به ورزشکاران زن هم رسید. هرچند با توجه به تعداد مسابقات و تورنمنت‌های برگزارشده در آن برهه، موارد چندان زیادی به ثبت نرسید، ولی یکی دو اتفاق خبرساز در فوتبال و فوتسال زنان ایران رخ داد که در نوع خود تا حدودی جنجالی شد. اولی مربوط به تصاویری از بازیکنان تیم فوتبال باشگاهی در لیگ ایران بود که تصاویری از خود با مچ‌بند مشکی منتشر کرده و با گذاشتن هشتگ مهسا امینی سعی در ابراز همدردی داشتند. یکی از تصاویری که در این بخش حسابی وایرال شد مربوط به عاطفه رمضانی، کاپیتان خاتون بم، برترین تیم فوتبال زنان ایران بود. او با انتشار تصویری از خودش که مچ‌بند مشکی به دست دارد از شعار زن، زندگی، آزادی هم استفاده کرد.

مورد جنجالی‌تر، ولی چندین روز بعد در لیگ فوتسال زنان ایران رخ داد؛ جایی که قرار بود در هفته پنجم سوپرلیگ فوتسال زنان ایران، تیم‌های پیکان و پالایش نفت آبادان رودرروی هم قرار بگیرند. در آن بازی، بازیکنان پیکان قصد داشتند با مچ‌بند مشکی وارد زمین شوند ولی به آنها توصیه شد که این مچ‌بندها را از دست درآورده و بعدا وارد زمین شوند. کمی بعد، یکی از بازیکنان لیگ برتری نسبت به چنین موضوعی واکنش تندی نشان داد. حتی همان روزها شایعه شد عکاسی که این تصاویر را ضبط کرده با محرومیت‌هایی در حرفه‌اش روبه‌رو شده است. گو اینکه این موضوع یعنی بستن مچ‌بند مشکی برای مهسا امینی بعدتر چندان حساسیتی در پی نداشت و بازیکنان دیگری هم تا مدتی چند آن را به دست بستند. امری که رفته‌رفته به دست فراموشی سپرده شد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها