|

برای ثبت نام در یک صرافی ارز دیجیتال چه مدارکی را باید ارائه کنیم؟

در این مقاله هرآنچه باید در رابطه با ثبت نام در یک صرافی ارز دیجیتال بدانید را در اختیارتان قرار می‌دهیم تا با ارائه مدارک لازم این مرحله را به‌سادگی پشت سر بگذارید.

برای ثبت نام در یک صرافی ارز دیجیتال چه مدارکی را باید ارائه کنیم؟

 صعودی شدن قیمت ارز‌های دیجیتال بسیاری از افراد را به سمت این بازار سوق داده و علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در این حوزه کرده‌است. اولین قدم برای ورود به این بازار اطلاع از روند ثبت نام در صرافی ارز دیجیتال است.

از همین رو تصمیم داریم در ادامه در رابطه با مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در صرافی ارز دیجیتال صحبت کنیم تا بتوانید به‌راحتی و بدون بروز هرگونه مشکل این کار را انجام دهید.

بهترین صرافی برای خرید و فروش ارز دیجیتال

صرافی‌های بی‌شماری برای معاملات رمز ارز‌ها به وجود آمده‌اند، اما همه آنها مورد اعتماد نیستند و امکان از دست رفتن سرمایه‌تان در برخی از این صرافی‌ها زیاد است. 

یکی از بهترین انتخاب‌هایی که می‌توانید هنگام انتخاب صرافی ارز دیجیتال داشته باشید، صرافی اکسبیتو (Exbito) است‌. این صرافی در یک محیط ساده اما امن شرایط را برای خرید و فروش رمزارزها فراهم کرده است و شما می‌توانید از آن در جهت بهبود فرآیند خرید و فروش ارزهای موردنظر خود استفاده کنید؛ اما روند ثبت نام در این صرافی به چه شکل است؟

روند ثبت نام در صرافی ارز دیجیتال

صرافی ارز دیجیتال در حقیقت یک پلتفرم مالی محسوب می‌شود، از همین رو توجه به قوانین کشور در این خصوص ضروری و واجب است. احراز هویت یکی از اصلی‌ترین و ابتدایی‌ترین کارها برای استفاده از خدمات یک صرافی به شمار می‌آید، پس ابتدا نحوه احراز هویت در اکسبیتو را بررسی خواهیم کرد.

احراز هویت در صرافی Exbito یک فرآیند کوتاه و دو مرحله‌ای است که شما باید به‌صورت آنلاین نسبت به انجام آن اقدام کنید. همچنین تیم پشتیبانی نیز آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان است؛ به‌طوری‌که اگر در هر مرحله از احراز هویت با مشکل مواجه شدید، می‌توانید با تیم پشتیبانی تماس بگیرید تا راهنمایی‌های لازم انجام شود.

مرحله اول احراز هویت

شماره موبایل و کد ملی

هنگامی که برای ثبت نام در صرافی ارز دیجیتال اقدام می‌کنید با گزینه تکمیل احراز هویت روبرو خواهید شد. پس از انتخاب این گزینه شما باید کد ملی و شماره موبایل خود را وارد کنید. دقت داشته باشید که شماره خود را با فرمت صحیح وارد کنید که فرمت صحیح شماره موبایل برای احراز هویت در این پلتفرم شماره با عدد صفر است؛ بنابراین از گذاشتن 98+ پیش از شماره خود خودداری کنید.

دریافت کد تایید

پس از آنکه شماره موبایل و کد ملی را وارد کردید، کد 5 رقمی برای شماره موبایل شما ارسال می‌شود تا از طریق آن تایید شود که کد ملی و شماره تلفن به شخص شما تعلق دارد.

تکمیل اطلاعات هویتی

با رفتن به مرحله بعد نوبت به وارد کردن اطلاعات هویتی شما می‌رسد؛ از همین رو شما باید اطلاعاتی که از شما خواسته می‌شود را مطابق با کارت ملی خود پر کنید. روند بررسی این مرحله نیز کوتاه خواهد بود و به‌محض اتمام کار اطلاعات تایید یا رد می‌شوند.

اطلاعات بانکی

آخرین مرحله از احراز هویت اولیه در صرافی ارز دیجیتال به وارد کردن اطلاعات بانکی شما تعلق دارد. در این بخش شما باید اطلاعات کارت بانکی خود که به نام خودتان ثبت شده است وارد کنید. این موضوع به دلیل قوانین خاص کشوری است و مانع تخلفات مالی می‌شود. 

همچنین باید گفت که صرافی ارز دیجیتال اکسبیتو برای شما شرایطی را فراهم کرده است که می‌توانید با اسکن کارت خود تمام اطلاعات را سریع‌تر پر کنید؛ اما اگر کارت خود را در دست ندارید امکان انجام این کار به‌صورت دستی نیز وجود دارد.

بعد از اینکه این مرحله را تکمیل کردید، احراز هویت اولیه شما به پایان می‌رسد و امکان خرید و فروش کریپتوکارنسی‌ها و همچنین واریز و برداشت ریال برای شما فراهم می‌شود، اما برای برداشت ارز دیجیتال باید احراز هویت ثانویه را نیز تکمیل کنید.

مرحله دوم احراز هویت

اگر تصمیم دارید که رمزارزهای خریداری شده را به کیف پول دیجیتال خود یا صرافی دیگر انتقال دهید لازم است که دومین مرحله احراز هویت را نیز انجام دهید؛ زیرا در غیر این صورت امکان انتقال رمزارزها از صرافی ارز دیجیتال وجود نخواهد داشت.

تکمیل اطلاعات مربوط به محل سکونت

اولین مرحله هنگام شروع احراز هویت ثانویه دریافت کد از طریق تلفن ثابت است، بنابراین شما باید شماره تلفن منزل خود را با کد شهر‌تان وارد کنید. اگر به شماره ثابت دسترسی ندارید امکان انجام این کار با شماره موبایل وجود دارد. 

در محله بعد کد پستی خود را وارد کنید؛ اگر این کد از طریق سامانه اداره پست تایید شود آدرس ‌به‌طور خودکار پر خواهد شد، اما اگر این کد تعیین نشود لازم است که شما به‌صورت دستی هر یک از فیلدهای خواسته شده را پر کنید.

بارگذاری مدارک

در این مرحله باید مدارکی مانند کارت ملی و صفحه اول شناسنامه را در ابتدا بارگذاری کنید و سپس کارت ملی و تعهدنامه‌ای که از شما خواسته شده است را در دست بگیرید و از خودتان با دوربین موبایل عکس بگیرید. 

سپس عکس گرفته شده را که حجمی کمتر از 500 کیلوبایت دارد و واضح و استاندارد است در صفحه موردنظر بارگذاری کنید. پس از بارگذاری مدارک، منتظر تایید کارشناسان بمانید. بعد از تایید اطلاعات و احراز هویت شما می‌توانید از تمام خدمات صرافی استفاده کنید.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های صرافی ارز دیجیتال اکسبیتو این است که شما می‌توانید در صفحه نخست از قیمت لحظه‌ای ارز دیجیتال مورد نظر خود مطلع شوید و پس از بررسی‌های لازم خرید خود را انجام دهید. 

جمع‌بندی

ثبت نام در صرافی ارز دیجیتال اولین قدم برای شروع فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال است؛ بنابراین شما باید بدانید که به چه مدارکی نیاز دارید و چه مراحلی را باید پشت سر بگذارید. اکسبیتو یکی از پلتفرم‌های آنلاین در این زمینه است که خرید ارز دیجیتال و روند انتقال آن به کیف پول دیجیتال شما را ساده کرده است و شما می‌توانید با استفاده از آن انتظارات خود از یک صرافی مطمئن را برآورده کنید.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها