|

تحلیل تشکیل الگوی مثلث در نمودار اتریوم

قیمت اتریوم مانند بسیاری دیگر از ارزهای دیجیتال، در معرض نوسانات شدید و روند نزولی قرار دارد. بسیاری از شکل گیری الگوی مثلث کاهشی ETH نگران هستند و روند نزولی قیمت‌ها را نشانه خوبی نمی‌بینند. اما در نظر داشته باشید که در همین نوسانات قیمت نیز فرصت‌های طلایی برای کسب سود وجود دارد

تحلیل تشکیل الگوی مثلث در نمودار اتریوم

اتریوم، همچنان روند خرسی (نزولی) قیمت زیر محدوده ۱۲۰۰ دلار را طی می‌کند و حتی می‌تواند به پایین‌تر از منطقه پشتیبانی ۱۱۸۰ دلار نیز برسد. ارز دیجیتال ETH در حال تلاش برای اصلاح جزئی روند صعودی به سمت مقاومت ۱۲۰۰ دلاری است. میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعت معامله و قیمت اتریوم در حال حاضر زیر ۱۲۰۰ و حوالی ۱۱۹۴ دلار است. الگوی مثلث انقباضی یا کاهشی نمودار قیمت ETH، که یکی از رئوس آن مقاومت ۱۱۹۰ دلاری است در نمودار این ارز دیجیتال شکل گرفته است و حتی خطر سقوط قیمت اتر به زیر ۱۱۵۰ دلار نیز وجود دارد. آیا اتریوم افتی دیگر را تجربه خواهد کرد؟ این موضوع را بررسی می‌کنیم پس تا پایان همراه ما باشید.

افت شدید قیمت اتریوم

اتریوم نتوانست از حمایت محدوده ۱۳۰۰ دلاری خود در هفته‌های گذشته دفاع کند و مانند بیت کوین، قیمت اتریوم نیز کاهش یافت و از حمایت ۱۲۵۰ دلار نیز گذشت. اوضاع بدتر از این شد و قیمت به ۱۱۵۴ دلار رسید و تثبیت شد. در ادامه روند نوسانات الگوی مثلث کاهشی شکل گرفته در نمودار، قیمت ETH توانست بالاتر از مقاومت ۱۱۸۰ دلاری را تجربه کند اما بلافاصله میزان فروش نسبت به خرید اتریوم افزایش پیدا کرد و قیمت به همان ۱۱۵۴ دلار رسید.

مثلث انقباض یا کاهشی چیست؟

الگوی مثلث (Triangle Pattern)، در تحلیل‌های تکنیکال دارای دو فرم کاهشی (Descending) و صعودی (Ascending) است. با توجه به تشکیل الگوی مثلث کاهشی در نمودار قیمت اتریوم، به تعریف مختصری از این الگو می‌پردازیم. مثلث کاهشی، نشان دهنده یک الگوی نزولی است که در آن شکل گیری قیمت باید از یک خط حمایتی صاف و یک قسمت بالای سقوط تشکیل شود. در این الگو، قیمت‌ها به همان سطح سقوط ادامه می‌دهند و هر بار به عقب بر می‌گردند، اما ارتفاع جهش، کمتر از قیمت قبلی است. حجم معمولاً از ابتدای شکل گیری مثلث روند کاهشی را دنبال می‌کند. یک شکست در طول یک بازار نزولی می‌تواند منجر به سود قابل توجهی شود.

تحلیل‌ اتریوم چه روندی را پیش بینی می‌کند؟

اجازه دهید به همان چند روز قبل برگردیم، زمانی که قیمت ETH در حوالی ۱۱۵۴ می‌چرخید، تحلیل اتریوم نشان می‌داد در صورت تنظیم قله در ۱۳۵۰ دلار و کف ۱۱۵۴ دلار، قیمت فعلی آن پایین‌تر از سطح کلیدی ۲۳.۶ درصد اندیکاتور فیبوناچی بازگشتی است. مقاومت اولیه بر سر راه اتر در سطح ۱۱۹۰ دلار قرار دارد و مثلث انقباضی مهمی در حال شکل گیری است. مقاومت بسیار مهمی پیش روی اتر در کانال ۱۲۱۰ دلاری قرار دارد. اگر به امروز و قیمت ۱۱۹۴ دلاری ETH نگاهی بیندازیم، مقاومت اولیه ۱۱۹۰ دلاری شکسته شده و شاید در ادامه به آن مقاومت مهم ۱۲۱۰ دلار برسد.

روند صعودی بازار اتریوم چه زمانی است؟

در صورتی که اتریوم موفق به تشکیل شمعی بالای ۱۲۲۰ دلار شود، این امکان وجود دارد که قیمت روند صعودی چشمگیری را تجربه کند. اما وضعیت زمانی بهتر خواهد شد که مقاومت بعدی که در سطح ۱۲۶۰ دلار یا ۵۰ درصدی فیبوناچی است، به سمت بالا شکسته شود. با شکست این مقاومت، تا سطح ۱۳۰۰ دلار مقاومت دیگری وجود ندارد و در این وضعیت میزان خرید اتریوم احتمالاً بر فروش آن فائق خواهد آمد.

روند فعلی اتریوم چگونه است؟

قیمت اتریوم توانست از سطح ۱۱۸۵ و ۱۱۹۰ دلار بالاتر برود. در نمودار ساعتی ETH/USD یک شکست در بالای خط روند خرسی کلیدی با مقاومت نزدیک به ۱۱۹۵ دلار وجود داشت. این جفت حتی به بالای سطح ۲۳.۶٪ فیبوناچی اصلاحی کاهش کلیدی، از ۱۲۳۲ دلار به پایین ۱۱۸۰ دلار صعود کرد. با این حال نزول‌‌ها زیر سطح ۱۲۲۰ دلار فعال هستند و قیمت اتریوم زیر ۱۲۰۰ دلار و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته معامله می‌شود. مقاومت فوری نزدیک به سطح ۱۲۰۵ دلار و SMA ۱۰۰ ساعته است. مقاومت مهم بعدی نزدیک به سطح ۱۲۱۲ دلار و اولین مقاومت اصلی نزدیک به ۱۲۳۰ دلار است.

آیا کاهش تازه‌ قیمت اتر در راه است؟

اگر اتریوم نتواند به بالای مقاومت ۱۲۲۰ دلار صعود کند، احتمال افت دیگر دور از ذهن نخواهد بود. حمایت اولیه در سمت نزولی نزدیک به سطح ۱۱۸۰ دلار است. کاهش قیمت به زیر ۱۱۸۰ دلار ممکن است قیمت را به سمت نقطه حمایت ۱۱۲۰ دلار سوق دهد. هر گونه ضرر بیشتر و افزایش فروش نسبت به خرید ETH، و گذر از نقطه حمایت کلیدی نخست در ۱۱۵۰ دلار، تست منطقه ۱۱۰۰ دلار را محتمل‌تر می‌کند. تکنیکال اندیکاتورها به شکل زیر است:

  • MACD ساعتی برای ETH/USD اکنون در منطقه نزولی در حال افزایش است.

  • RSI ساعتی برای ETH/USD اکنون زیر سطح ۵۰ قرار دارد.

  • سطح حمایت اصلی ۱۱۸۰ دلار

  • سطح مقاومت اصلی ۱۲۲۰ دلار

آینده اتریوم روشن است؟

به رغم نوسانات در قیمت و خرید اتریوم، یک حس خوش بینی کلی وجود دارد که بلاک چین قرارداد هوشمند آزمایشی را پشت سر بگذارد. به نقل از هنری ارسلانیان (Henry Arsalanian)، رهبر جهانی ارزهای دیجیتال شرکت خدمات حرفه‌ای PwC، اتریوم بیش از ۹۰٪ بازار NFT را در اختیار دارد و سال جدید سال بسیار مهمی برای این دومین ارز دیجیتال برتر خواهد بود. همچنین زانوس (Zannos) به Next Advisor گفته است که دلایل خوبی برای یک بازگشت سریع از وضعیت رکود فعلی اتر وجود دارد. او معتقد است اتریوم یک بستر مناسب برای افراد با هوش به منظور ایجاد نوآوری و دیدن فرصت‌های جدید است.

کلام پایانی

قیمت اتریوم مانند بسیاری دیگر از ارزهای دیجیتال، در معرض نوسانات شدید و روند نزولی قرار دارد. بسیاری از شکل گیری الگوی مثلث کاهشی ETH نگران هستند و روند نزولی قیمت‌ها را نشانه خوبی نمی‌بینند. اما در نظر داشته باشید که در همین نوسانات قیمت نیز فرصت‌های طلایی برای کسب سود وجود دارد که سرمایه گذاران خبره بازار تمرکز خود را بر آن گذاشته‌اند. نکته حیاتی برای سرمایه گذاری بر اساس نمودارهای تکنیکال، داشتن تجربه، دانش و البته صبر است.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها