|

خاطرات سال ۱۳۸۰ هاشمی‌رفسنجانی| هفتم اردیبهشت

مناقشات بر سر سخنرانی رهبری و خاتمی در کنفرانس حمایت از انتفاضه

هاشمی رفسنجانی روز هفتم اردیبهشت سال ۱۳۸۰ در مورد دیدار با سید حسن خمینی و برخی انتقادات از به سخنرانی رهبری و خاتمی در مورد انتفاضه نوشته‌است. متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌‌خوانید.

مناقشات بر سر سخنرانی رهبری و خاتمی در کنفرانس حمایت از انتفاضه

در منزل بودم. مقدار زیادى وقتم صرف بررسى پیش‌نویس کتابى شد که دربارۀ جنگ و اظهارات من در مورد شهدا و سایر ایثارگران تهیه شده است. عصر حاج‌حسن‌آقا خمینى آمد. خبر داد که وزارت امورخارجه و آقاى خاتمى، [رئیس‌جمهور]، موافق برگزارى کنفرانس حمایت از انتفاضه نبودند، ولى مجلسیان اصرار کردند. در مورد جلسه‌اى که در تاریخ 68/6/1 با آقایان خامنه‌اى، [علی] مشکینى، [ابراهیم] امینى و احمدآقا، خدمت امام بودیم و در مورد نامه تند امام به آیت‌الله منتظرى بحث شد، توضیح خواست.

ظهر و عصر، بچه‌ها و بستگان اینجا بودند. عصر سریال ولایت عشق را تماشا کردیم. انتقاد از اظهارات رهبرى و نیز آقاى [سیدمحمد] خاتمى در کنفرانس حمایت از انتفاضه، در بعضى جراید و رسانه‌هاى غرب ادامه دارد و اسرائیل عصبانى است. آمریکا اعلام کرده که سلاح پیشرفته به تایوان مى‌فروشد و چین را تهدید کرده که اگر متوسل به حمله نظامى علیه تایوان بشود، مورد حمله نظامى آمریکا قرار خواهد گرفت؛ با اینکه آمریکا، تایوان را جزئى از چین مى‌داند. کامپیوتر مرکزى ایستگاه فضایى بین‌المللى از کار افتاده و ارتباط ده نفر سرنشین آن، فقط

از طریق فضاپیماى «اِندیور» مقدور است. دیروز و امروز، هفت نفر از فلسطینى‌ها توسط اسرائیل شهید و جمع زیادى مجروح شده‌اند، ولى اسرائیل اعلام کرده که اجازه کار براى 11 هزار فلسطینى در داخل اسرائیل صادر شده که نوعى استمالت [=دلجویی] است.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها