|

خاطرات سال ۱۳۸۰ هاشمی‌رفسنجانی| سی‌ و یکم فروردین

تحریم‌های ایران، عراق و لیبی لغو نمی‌شود/ ساقط شدن پهپادهای ایرانی با ضدهوایی‌های عراق

هاشمی رفسنجانی روز سی‌ و یکم فروردین سال ۱۳۸۰ روایتی از بررسی اسناد مالکیت جزایر سه‌گانه، تداوم تحریم‌های آمریکا و اتهامات ملی-مذهبی‌ها نوشته‌است .متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌‌خوانید.

تحریم‌های ایران، عراق و لیبی لغو نمی‌شود/ ساقط شدن پهپادهای ایرانی با ضدهوایی‌های عراق

در خانه بودم. وقت با مطالعه و استراحت و دیدار بچه‌ها و اقوام گذشت. مهدى، [مدیرعامل سازمان بهینه‌سازی مصرف‌ سوخت]، گزارشى از سفر به کشورهاى آرژانتین، انگلیس و ایتالیا، براى آشنایى با تکنولوژى‌ گازسوز کردن خودروها داد. آقاى عباس صفریان، رئیس اداره مرزى وزارت امورخارجه گفت، وزارت برنامه دارد که براى بررسى اسناد مالکیت جزایر سه‌گانه و آمادگى براى طرح احتمالى مسئله در مراجع بین‌المللى، اقدام نماید.

انعکاس حملات موشکى ایران به پایگاه‌هاى منافقان [=سازمان مجاهدین خلق] در عراق، هنوز ادامه دارد. مدعی‌اند که ۷۷ موشک اسکاد پرتاب شده است؛ مثل اینکه اسکاد را نمى‌شناسند و مى‌گویند، یک هواپیماى بدون خلبان ایران، با ضدهوایى‌هاى عراق ساقط شده است؛ منظورشان پرنده‌هاى کوچک [=پهباد] ساخت ایران است.

[جرج بوش]، رئیس‌جمهور آمریکا، گفته است که بنا ندارد تحریم‌هاى لیبی، ایران و عراق را لغو کند؛ به خاطر تشکیل کمیسیون در آمریکا، براى حل مشکل انرژى و فشار شرکت‌هاى نفتى آمریکا، شایع شده بود که مى‌خواهند لغو کنند. آمریکا گفته است کشورهاى مصرف‌کننده عمده نفت، سازمانى به نام «اوپیک» در مقابل «اوپک»، تشکیل مى‌دهند. [آریل] شارون، [نخست‌وزیر اسرائیل] اعلام کرده که آماده از سرگیرى مذاکره با فلسطینى‌ها است و اتحادیه اروپا، اسرائیل را در بحرانی‌شدن اوضاع خاورمیانه، مقصر اعلام کرده است.

دادگاه انقلاب، طى بیانیه مفصلى، مواردی از اتهام‌هاى ملى‌مذهبى‌هاى توقیف‌شده را اعلام کرده است. امیر، پسر زهرا، با همسر و فرزندانش آمدند. عیدى به آنها دادم. عفت، شب به مراسم عزادارى عرب‌هاى عراقى رفت و در مراسم لَطم شرکت‌ کرده بود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها