|

خاطرات سال ۱۳۸۰ هاشمی‌رفسنجانی| بیستم فروردین

روایت دیدار محمدرضا رحیمی با هاشمی/ انتقاد حبیبی از بازداشت ملی-مذهبی‌ها

هاشمی رفسنجانی روز بیستم فروردین سال ۱۳۸۰ روایتی از دیدار با ری‌شهری، محمدرضا رحیمی و حسن حبیبی نوشته‌است.متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌‌خوانید.

روایت دیدار محمدرضا رحیمی با هاشمی/ انتقاد حبیبی از بازداشت ملی-مذهبی‌ها

آقاى [سیدمحمد] خاتمى، [رئیس‌جمهور]، از بازداشت‌هاى اخیر [فعالان ملی‌مذهبی]، ابراز تأسف‌ کرده و رسانه‌هاى غربى، سروصداى زیادى در این خصوص به عنوان مخالفت با قوه قضائیه و حتى رهبرى راه انداخته‌اند و رسانه‌هاى جنبى نیز بهره‌بردارى مى‌کنند.

آقاى [محمدرضا] رحیمى، استاندار سابق کردستان آمد و گفت، انتظار اکثر نیروهاى مخلص انقلاب این است که شما نامزد بشوید و نظرشان این است که شما مى‌توانید کشور را اداره کنید. گفتم، مصمم هستم که نپذیرم؛ به همان ادله‌اى که قبلاً گفته‌ام. از ضعف‌هاى [آقای عبدلله رمضان‌زاده]، استاندار کردستان و تخلفات او گفت.

آقاى [محمد محمدی] رى‌شهرى، [نماینده ولی‌فقیه و سرپرست حجاج ایرانی] آمد. گفت، امسال اعتراض از سوى حجاج در امر اقامت و ترابرى زیاد بود؛ شاید به خاطر اینکه اکثر آنها از ثبت‌نام گروه‌هاى جدید هستند. از وضع کشور، ابراز نگرانى‌ کرد. آقاى دکتر [محمدمهدی] مظاهرى، مدیرمسئول روزنامه جوان آمد. دربارۀ انتخابات و برنامه‌هاى روزنامه و جناح خودشان مشورت‌ کرد و گفت، مدیران هشت روزنامه، جلسه هفتگى براى هماهنگى دارند. تقاضاى مصاحبه دارد.

عصر دکتر [حسن] حبیبى، [معاون‌اول رئیس‌جمهور] آمد. اظهار خستگى‌کرد و گفت، بنا ندارد در دوره آینده، سمت معاونت اول را بپذیرد و از بازداشت جمعى از ملى‌مذهبى‌ها هم انتقاد داشت. از من خواست که شفاعت کنم. از فراوانى اختلاف و اصطکاک در دولت گفت که کار هماهنگى او را مشکل مى‌کند.

اختلاف آمریکا و چین باقى است. لحن‌ها بر سر هواپیما تندتر مى‌شود. گویا [جرج] بوش، [رئیس‌جمهور آمریکا]، حاضر شده به بیوه خلبان چینى، نامه بنویسد و تسلیت بگوید و چین کافى نمى‌داند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها