|

دور دنیا در یک دقیقه

هشدار مایکروسافت/ چین در کمین انتخابات آمریکا، هند و کره جنوبی

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

هشدار مایکروسافت/ چین در کمین انتخابات آمریکا، هند و کره جنوبی
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

از هشدار مایکروسافت به آمریکا درباره چین شروع می‌کنیم. سری به فرانسه می‌زنیم و از حواشی برگزاری المپیک پاریس خبر می‌گیریم. در آخر ماجرای عجیب حساب بانکی ایالتی در کارولینای جنوبی را بررسی می‌کنیم. 

 

مردان، سرطان پروستات و سال ۲۰۴۰

مطالعات جدید نشان می‌دهد تعداد افراد مبتلا به سرطان پروستات تا سال ۲۰۴۰ دو برابر خواهد شد. این مطالعه همچنین پیش‌بینی می‌کند مرگ و میر ناشی از این بیماری نیز افزایش ۸۵ درصدی خواهد داشت.

به عبارت دیگر پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۴۰ نزدیک به ۳ میلیون نفر در سال از مردان در سراسر جهان به سرطان پروستات مبتلا شوند. این سرطان یکی از شایع‌ترین علل مرگ و میر در مردان در صد کشور جهان است.

محققان می‌گویند در دسترس قرار دادن آزمایش‌های غربال‌گری، تشخیص زودهنگام و پیشرفت در درمان این بیماری می‌تواند جان بسیاری را نجات دهد و مانع از تحقق احتمالات ناخوشایند شود.

 

هوش مصنوعی؛ دخالت چین در انتخابات آمریکا و هند

مایکروسافت هشدار می‌دهد چین برای دخالت در انتخابات آمریکا، کره جنوبی و هند آماده است. در گزارش مایکروسافت تاکید شده هوش مصنوعی ابزاری در دست چین برای تحقق این هدف است.

چینی‌ها پیش از این ایده خود را در انتخابات ریاست‌جمهوری تایوان به کار گرفته و آن را تست کرده اند. آنها به وسیله هوش مصنوعی تلاش کردند رای‌دهندگان را از نامزد نزدیک به حاکمیت تایوان دور کنند.

مایکروسافت می‌گوید چینی‌ها امسال برای انتخابات کره جنوبی، آمریکا و هند برنامه دارند و شاید از گروه‌های سایبری کره شمالی هم کمک بگیرند. مایکروسافت احتمال پیروزی ایده چینی‌ها را کم می‌داند، اما درباره آثار دراز مدت آن هشدار می‌دهد.

 

المپیک پاریس؛ حمایت ماکرون از خواننده سیاه‌پوست

امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه پشت آیا ناکامورا خواننده سیاه‌پوست فرانسوی درآمده و به صراحت از حق او دفاع کرده است. او قرار است در مراسم المپیک پاریس ۲۰۲۴ بخواند.

وقتی قرار شد ناکامورا یکی از آهنگ‌های ادیت پیاف اسطوره‌ فرانسوی‌ها را در جشن‌های المپیک پاریس بخواند، با سیل توهین‌ها و آزارهای نژادپرستانه روبه‌رو شد. 

ناکامورا یکی از پرمخاطب‌ترین خواننده‌های فرانسوی در جهان است. ماکرون پس از جنجال‌های نژادپرستانه به صراحت گفته این حق ناکامورا است که در افتتاحیه و یا در اختتامیه برنامه اجرا کند.

 

کارولینای جنوبی؛ این پول در حساب ایالتی چه می‌کند؟

مهم‌ترین پرسش این روزهای شهروندان و مقامات ایالت کارولینای جنوبی در آمریکا این است؛ یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار در حساب ایالتی چه می‌کند و از کجا آمده است؟

حتی فرماندار هم داستان این پول را نمی‌داند. پرسش‌های بعدی پیش آمده برای شهروندان و مقامات این است خب با این پول چه کار کنیم؟ می‌توانیم به آن دست بزنیم؟ تا چه زمانی آن را نگه داریم؟

سال گذشته بازرس ایالتی کارولینا پس از بروز یک خطای ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلاری در حساب‌رسی کناره‌گیری کرد. شاید این یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار اخیر با آن ماجرا مرتبط باشد. شاید هم نه. هیچ چیز معلوم نیست.

 

زن‌ستیزی؛ رهبر اتحادیه معلم‌ها هشدار می‌دهد

آقای دانیل کبده، رئیس اتحادیه معلمان بریتانیا یکی از مهم‌ترین و بزرگترین اتحادیه‌ها در این کشور است. او از دولت می‌خواهد درباره موضوع زن‌ستیزی و جنسیت‌زدگی در میان مردان جوان بریتانیا تحقیق کند.

کبده به وضوح به موضوع فیلم‌های پورن تهاجمی و خشونت‌بار موجود در گوشی‌های همراه دانش‌آموزان پسر بریتانیایی اشاره می‌کند که نقش مهمی در شکل‌گیری مفهوم زن‌ستیزی در شخصیت آنها دارد.

رئیس اتحادیه معلمان معتقد است این موضوع نباید به پلیس و خانواده واگذار شود و دولت باید اقدامات اساسی انجام دهد. اقداماتی که مانع از دسترسی افراد زیر سن قانونی به فیلم‌های مخرب بزرگسالان شود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها