|

العالم فی 60 ثانیة

از امارات مقصد اول گردشگران چینی و برگزارى جشنواره خلاقیت در عربستان تا محمد صلاح در راه قطر

​در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین، الامارات الیوم، عکاظ عربستان، القدس العربی، روسیا الیوم و الخلیج اونلاین.

از امارات مقصد اول گردشگران چینی و برگزارى جشنواره خلاقیت در عربستان تا محمد صلاح در راه قطر
خبرنگار: ذلفا معیل

الامارات الیوم: 

امارات اولین مقصد بین المللی برای گردشگران چین

بر اساس داده های گروه فورورد کیز متخصص در تحلیل سفر، امارات به عنوان برجسته ترین مقصد بین المللی برای گردشگران از چین در سه ماهه سوم سال جاری رتبه اول را در جهان کسب کرد.

پس از امارات، ماکائو، سنگاپور، هنگ کنگ، مالزی و سایر مقاصد بین المللی که گردشگران چینی دوست دارند در چند ماه آینده تعطیلات خود را در آنها بگذرانند، قرار دارند.

آخرین داده های اداره اقتصاد و گردشگری دبی حاکی از افزایش حدود 279 درصدی گردشگران از بازار چین به دبی در نیمه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

در دسترس بودن پروازها و ظرفیت صندلی بین دو بازار، جایگاه امارات را به عنوان یک مقصد گردشگری برای گروه های چینى مسجل مى‌کند.

 

عکاظ: 

برگزارى جشنواره خلاقیت  در عربستان (اثر)

برای رایان عون، مدیر اجرایی دپارتمان خلاقیت عربستان ، این دستاورد تنها آغاز راه موفقیت و تعالی بیشتر است او مى‌گوید ما همیشه امیدهای زیادی به صنعت خلاق در جهان بسته‌ایم و هدف از برگزارى این جشنواره  تحریک  ایده های نوآورانه  در عربستان است.

جشنواره خلاقیت عربستان قرار است از 13 تا 16 نوامبر در Crowne Plaza RDC ریاض آغاز شود. 

شاید یکی از موردانتظارترین سخنرانان این جشنواره فرناندو ماچادو، مدیر بازاریابی شرکت نوت کو باشد. 

جشنواره خلاقیت عربستان سعودی میزبان بیش از 1500 متخصص بازاریابی، 300 استعدادهای نوظهور، 12 آکادمی برای متخصصان جوان، و همچنین مدیران بازاریابی و زنان اجرایی خواهد بود. این جشنواره میزبان بیش از 80 سخنران و افراد مشهور داخلی و بین المللی خواهد بود. 

 

الخلیج اونلاین: 

محمد صلاح در راه الاتحاد 

شبکه beinsports اعلام کرد که محمد صلاح، ستاره مصری باشگاه لیورپول انگلیس با انتقال به تیم الاتحاد عربستان موافقت کرده است. 

این شبکه قطری به نقل از خبرنگار خود در لیورپول نوشت: قطعی شدن این انتقال منوط به توافق با باشگاه لیورپول است.

گزارش های واصله از سوی خبرنگاران نزدیک به باشگاه لیورپول تاکید می کند که این باشگاه تاکنون هیچ پیشنهاد رسمی از باشگاه عربستانی برای خرید فرعون مصر (لقب محمد صلاح) دریافت نکرده است.

لیورپول همچنین فروش این بازیکن در طول دوره نقل و انتقالات تابستانی جاری که ابتدای ماه آینده به پایان می رسد را بعید دانسته است.اخباری مبنی بر تمایل این باشگاه برای ارائه پیشنهاد حدود 100 میلیون دلاری به گوش می رسد.

 

القدس العربی:

 کاهش اعدام در مصر

طبق اعلام جبهه حقوق بشر مصر، دادگاه های جنایی مصر در 6 ماه نخست سال جاری برای 193 نفر حکم اعدام صادر کردند.

این سازمان همچنین اعلام کرد که دادگاه تجدیدنظر مصر حکم اعدام 12 نفر را در این مدت تایید کرده و مقامات این کشور حکم اعدام 3 نفر از آنان را اجرا کردند.

جبهه حقوق بشر مصر اعلام کرد که 6 ماهه نخست سال جاری شاهد کاهش چشمگیر صدور احکام اعدام از سوی دادگاه های کیفری مدنی مصر نسبت به نیمه اول سال گذشته بوده است.

این گزارش همچنین کاهش قابل توجهی را در اجرای احکام اعدام در مصر چه در پرونده های جنایی و چه در پرونده های سیاسی نشان می دهد.

 

روسیا الیوم: 

پیشنهاد شرکت ملی هسته ای چین به ریاض برای ساخت نیروگاه اتمی

روزنامه وال استریت ژورنال روز جمعه نوشت که ریاض در حال بررسی یک پیشنهاد از سوی چین برای ساخت نیروگاه هسته ای در عربستان است.

شرکت ملی هسته ای چین (CNNC) پیشنهادی به ریاض برای ساخت یک نیروگاه هسته ای در منطقه شرقی عربستان، نزدیک مرزهای قطر و امارات ارائه کرده است.

عربستان پیش از این از امریکا برای ایجاد برنامه هسته ای غیرنظامی در خاک خود به عنوان بخشی از توافق احتمالی عادی سازی روابط با اسرائیل، درخواست همکاری کرده بود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها