|

العالم فی 60 ثانیة

از درآمد 8.7 میلیارد درهمى دبى از هتل ها و پیش بینی افزایش شمار مسافران دبى تا آموزش زبان چینی در مدارس عربستان

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین ،عکاظ عربستان، الامارات الیوم، الشرق،الصباح و خبرگزاری رسمی عراق.

از درآمد 8.7 میلیارد درهمى دبى از هتل ها و پیش بینی افزایش شمار مسافران دبى تا آموزش زبان چینی در مدارس عربستان

ذلفا معیل

به گزارش شبکه شرق، در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین ،عکاظ عربستان، الامارات الیوم، الشرق،الصباح و خبرگزاری رسمی عراق.

الامارات الیوم:

درآمد 8.7 میلیارد درهمى دبى از هتل های در نیمه اول

حجم درآمدهای بازار هتل در دبی در نیمه اول سال جاری به 8.7 میلیارد درهم در مقایسه با 5.5 میلیارد درهم در مدت مشابه در سال 2019 با نرخ رشد 58 درصدی رسیده است.

بر اساس داده‌های منتشر شده توسط وزارت اقتصاد و گردشگری در دبی، درآمد اتاق‌های هتل در نیمه اول سال جاری 2023 نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 11.5 درصد رشد داشته است.

افزایش قابل توجه درآمد هتل های فعال در دبی به دلیل میانگین بازده بالای هر اتاق و همچنین رشد قابل توجه بازار هتل است.

تعداد بازدیدکنندگان بین‌المللی از دبی در نیمه اول سال 2023 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 20 درصد افزایش داشت.

عکاظ عربستان:

آموزش زبان چینی در مدارس عربستان

ادارات آموزش عربستان در حال آماده سازی برای اجرای برنامه غنی سازی زبان چینی برای دانش آموزان سال دوم متوسطه در کلاس های مهارت برای یک ترم در طول سال تحصیلی جاری هستند

این اداره تاکید کرد که همه مدارس باید این برنامه را در تمام مدارس متوسطه به میزان دو کلاس در هفته به شرط درج در برنامه تحصیلی اتخاذ کنند و قرار است این کلاس در روزهای یکشنبه و دوشنبه برگزار شود.

شایان ذکر است که موافقت با آموزش زبان چینی در مدارس عربستان در سفر ولیعهد به پکن پایتخت چین و توافق برای تدوین طرحی برای گنجاندن زبان چینی به عنوان برنامه درسی در تمامی مقاطع تحصیلی در عربستان صورت گرفت.

خبرگزاری رسمی عراق (واع):

تولد در جلسه امتحان

بانوی عراقی در جلسه امتحان خود در بغداد، فرزندش را به دنیا آورد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش عراق گفت: صبح امروز سه شنبه یک نوزاد در داخل سالن امتحان در منطقه الرصافه بغداد و در حالی که مادرش مشغول دادن امتحان بود، متولد شد.

وی افزود: وزارت آموزش و پرورش عراق این ولادت خوش یمن را تبریک می گوید و برای نوزاد و مادرش آرزوی سلامتی دارد.

این مسئول عراقی همچنین اظهار داشت: از تلاشهای کادر آموزشی و تسهیلاتی که در این امر ارائه کردند تقدیر می کنیم.

الصباح:

بغداد میزبان کنفرانس بین المللی مبارزه با تروریسم

 شهر بغداد، پایتخت عراق، ماه آینده میزبان کنفرانسی جهانی با موضوع مبارزه با خشونت و تروریسم با مشارکت کشورهای عربی و بین المللی است.

عراق از سفارتخانه های کشورهای عربی و خارجی در بغداد برای حمایت از کنفرانس جهانی با موضوع مبارزه با خشونت و تروریسم که جهشی ویژه در پژوهش ها در این حوزه به شمار می رود دعوت کرده است.

در این کنفرانس نمایندگانی از سازمان ملل متحد و سازمان های بین المللی و داخلی ویژه حقوق بشر و مبارزه با تروریسم شرکت خواهند داشت.

حسین العامری، عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق نیز گفت که در سفرش به امریکا و کانادا با برخی از هیئت های بین المللی دیدار و از آنان برای مشارکت در این کنفرانس دعوت کرده است.

الشرق:

پیش بینی افزایش شمار مسافران در فرودگاه دبی

فرودگاه بین المللی دبی برای دومین بار در سال جاری، و پس از آنکه در نیمه نخست امسال، جهشی را در تردد مسافران ثبت کرده، پیش بینی کرد که شمار مسافرانش افزایش یابد.

فرودگاه بین المللی دبی در نیمه نخست امسال میزبان 41.6 میلیون مسافر بوده که کمی بیش از صد در صد شمار مسافران در شش ماه نخست سال 2019 است.

بول گریفیث، مدیرعامل فرودگاه های دبی بیان کرد که فرودگاه بین المللی دبی پیش بینی کرده است که شمار مسافران از 83.6 به 85 میلیون مسافر افزایش یابد.

ماجد الجوکر، مدیرعامل بخش عملیات فرودگاه های دبی گفت که طرح هایی برای تقویت ظرفیت عملیاتی فرودگاه دبی برای پذیرش 120 میلیون مسافر وجود دارد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها