|

خبرگزاری دولت: کنار گذاشته شدن کریم باقری به توصیه نهاد‌های ذی‌ربط نبوده/ یک فرد متمول ایرانی ساکن دبی برای کمک مالی به پرسپولیس باید و نباید‌هایی در نظر گرفته

ایرنا، خبرگزاری دولت نوشت: بر خلاف اظهارات مدیران پرسپولیس، کنار گذاشته شدن کریم باقری از کادرفنی پرسپولیس به دلیل توصیه نهادهای ذیربط نبوده و این مربی مشکل خاصی برای ادامه کارش در این تیم نداشته است.

خبرگزاری دولت: کنار گذاشته شدن کریم باقری به توصیه نهاد‌های ذی‌ربط نبوده/ یک فرد متمول ایرانی ساکن دبی برای کمک مالی به پرسپولیس باید و نباید‌هایی در نظر گرفته

به گزارش شبکه شرق، جدایی کریم باقری از پرسپولیس، یکی از عجیب‌ترین اتفاقات ممکن بود که هواداران این تیم را شوکه کرد. باقری که یکی از بهترین بازیکنان تاریخ پرسپولیس و فوتبال ایران محسوب می‌شود در چند سال گذشته به عنوان مربی در کادرفنی این تیم حضور داشت؛ اما با اعلام مدیرعامل سرخپوشان، او از این تیم کنار گذاشته شد و از این پس سید جلال حسینی جایگزین این مربی روی نیمکت پرسپولیس خواهد بود.

پس از این اتفاق شائبه‌های زیادی در خصوص کنار گذاشتن باقری از کادرفنی پرسپولیس مطرح شد و در این میان رسانه‌های معاند این اتفاق را به مسائل سیاسی ربط دادند تا این طور به نظر برسد که باقری به خاطر فشارهای غیرورزشی حذف شد؛ اما با پیگیری‌های خبرنگار ایرنا مشخص شد واقعیت چیز دیگری بوده است.

یک فرد متمول ایرانی که در دبی ساکن است و ارتباط نزدیکی با مدیران پرسپولیس دارد قرار است در خصوص تمدید قرارداد ستاره‌های پرسپولیس به مدیران ایران تیم کمک کند. این فرد برای کمک مالی به پرسپولیس باید و نبایدهایی را برای مدیران پرسپولیس در نظر گرفته که یکی از آنها حذف کریم باقری است. گفته می‌شود دلیل این مسئله به خاطر برخی اختلافاتی است که او با اسطوره قرمزپوشان داشته است.

دیگر سرخپوشی که با نظر این فرد از پرسپولیس کنار گذاشته شد کمال کامیابی‌نیا است. حذف کامیابی‌نیا به جهت اینکه در فصل گذشته بازیکن ثابت پرسپولیس نبود برای هواداران قابل هضم‌تر بود و کسی بابت آن متعجب نشد. فرد دبی‌نشین با برخی دیگر از افراد همچون علیرضا بیرانوند و سیدجلال حسینی هم اختلافاتی دارد و حتی بی‌میل نبود این ۲ نفر هم از پرسپولیس جدا شوند؛ اما اگر این اتفاق رخ می‌داد قطعا هواداران پرسپولیس مقابل این موضوع ساکت نمی‌نشستند.

در جلسه پیشین هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس که با بگو مگوی یکی از مدیران باشگاه و یحیی گل‌محمدی همراه شده بود سرمربی پرسپولیس از مدیر خود درخواست می‌کند که شرایطی ماندن کریم باقری مهیا شود؛ اما این مدیر با این درخواست مخالفت می‌کند و دلیل آن را موضوعات دیگری عنوان می‌کند؛ در حالی که چنین مسئله‌ای از اساس کذب است و حتی برخی از اعضای هیئت مدیره نیز به این مدیر بابت ادعای نادرست تذکر می دهند.

مولتی‌میلیاردر دوبی‌نشین، عامل حذف کریم باقری؛ فاجعه مدیریتی در پرسپولیس​

آدرس غلطی که برخی مدیران پرسپولیس دادند در جهت خواسته‌های همان فرد دبی نشین است. سوال اینجاست که بر چه اساس به این فرد اجازه داده شده در تصمیماتی که برای پرسپولیس گرفته می‌شود دخالت کند؛ ضمن اینکه کمک مالی وی برای حفظ ستاره‌ها به مثابه دور زدن قانون سقف بودجه است و تخلف محسوب می‌شود.

برخی مدیران پرسپولیس اجازه دادند فردی تنها به این دلیل که پولدار است در تصمیمات کلیدی پرسپولیس دخالت کند. در روزهایی که هواداران پرسپولیس از ماندن دروازه‌بان تیم‌شان مسرور هستند این تیم مشکلات زیادی به جهت تصمیمات اشتباه مدیرانش پیدا کرده است که نمونه آن بستن قرارداد جدید با بیرانوند بود.

به گفته مدیران پرسپولیس، بیرانوند نمی‌توانسته از این تیم جدا شود. پس بر چه اساسی قرارداد جدیدی با او امضا می‌شود که رقم آن چندین برابر رقم قرارداد قبلی این دروازه‌بان است.‌ برخی مدیران پرسپولیس که به دلیل درخواست همین فرد مایل به جدایی بیرانوند بودند اما نخواستند بیش از این خود را مقابل هواداران قرار دهند.

این اظهارنظر برخی مدیران پرسپولیس که به گونه‌ای مخاطبان فوتبال را ساده‌لوح فرض می کند می‌توان به راحتی نقض کرد. وقتی بیرانوند از قرارداد ۹۵ میلیاردی چشم‌پوشی می‌کند قطعا مبلغی در همین حدود در قرارداد جدید او با پرسپولیس لحاظ شده است؛

با توجه به این مسائل کاملا مشخص است که باشگاه پرسپولیس هم همچون استقلال شرایط مساعدی به لحاظ مدیریت ندارد. در چند سال آینده تبعات اتفاقات اخیری که مدیران پرسپولیس رقم زدند گریبان این باشگاه را خواهد گرفت و آن وقت است که نه مدیران فعلی پاسخگو خواهند بود نه آن فرد دبی نشین.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها