|

العالم فی 60 ثانیة

از رشد گردشگران خارجی در دبی تا کشف دومین تابوت سربی در غزه

در ۶۰ ثانیه دور دنیاى عرب امروز نگاهی انداختیم به عناوین ، البیان امارات، القدس، ،روسیا الیوم، الشرق و عکاظ عربستان.

از رشد گردشگران خارجی در دبی تا کشف دومین تابوت سربی در غزه
خبرنگار: ذلفا معیل

 

البیان امارات

رشد ۱۹.۳ درصدی گردشگران خارجی در دبی در نیمه اول

بخش گردشگری در دبی مسیر رشد و توسعه قرار داد و با توجه به تعداد گردشگران بین‌المللی، عملکردی را ثبت کرد که از قبل همه‌گیری کرونا فراتر رفت.

تعداد بازدیدکنندگان بین‌المللی دبی از ۷.۱۲ میلیون بازدیدکننده در نیمه اول سال گذشته به ۸.۵ میلیون نفر نیمه اول سال جاری رسید، با رشد ۱۹.۳ درصدی و در نتیجه عملکرد شش ماهه در سال ۲۰۲۳ از سطوح قبل از زمان کرونا فراتر رفت این در حالی است که امارت در نیمه اول سال ۲۰۱۹، ۸.۳۶ میلیون بازدیدکننده بین المللی داشته است.

 

القدس

 کشف دومین تابوت سربی در غزه متعلق به امپراتوری روم

وزارت گردشگری و آثار باستانی غزه از کشف دومین تابوت ساخته شده از سرب خبر داد.این تابوت در حین کار تحقیقاتی و حفاری در داخل یک گورستان کشف شده در سال ۲۰۲۲ در شمال نوار غزه، که قدمت آن به دوران روم می رسد، کشف شد.

جمال ابوریده، مدیرکل اداره آثار باستانی و میراث فرهنگی وزارت گردشگری و آثار باستانی غزه گفت: تابوت دوم در حین جست و جو و حفاری در گورستانی کشف شده در شمال نوار غزه و چند متر دورتر از ساحل پیدا شد.این تابوت متعلق به اشخاص عالی رتبه دوران امپراطوری روم است.

 

روسیا الیوم

 حمله سپرده گذار لبنانی به بانک برای دریافت پول خود

یک سپرده گذار به همراه فرزند ۱۳ ساله خود به بانکی در منطقه انطلیاس حمله کرده و سپرده خود به ارزش ۱۵ هزار دلار امریکا را دریافت کرده است.

در پی حمله این فرد به بانک، وضعیت نابسامانی رخ داد و این سپرده گذار، تهدید به آتش زدن بانک کرد تا اینکه کارمندان پس از مدتی کوتاه، سپرده او را به صورت کامل پرداخت کردند.

در پی محدودیت شدید دسترسی شهروندان به سپرده هایشان به علت سیاست‌های بانک مرکزی لبنان، پدیده حمله به شعب بانکی و دریافت سپرده‌ها به زور در هفته‌های اخیر چند بار تکرار شده است.

 

الشرق

حمایت ۲۵۰ میلیون دلاری بانک جهانی از بخش آب اردن

وزارت برنامه ریزی و همکاری بین المللی اردن اعلام کرد که بانک جهانی با اعطای ۲۵۰ میلیون دلار برای حمایت از پروژه های مرتبط با آب موافقت کرده است.

این توافق شامل تامین مالی به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار به صورت وام از سوی بانک جهانی برای بازسازی و توسعه و ۵۰ میلیون دلار کمک از سوی این بانک است که به کشورهای با درآمد محدود و میزبان شمار زیادی از پناهندگان اعطا می شود.

زینه طوقان، وزیر برنامه ریزی و همکاری بین المللی گفت که این مبلغ با هدف حمایت از پروژه های نوسازی شبکه توزیع و کاهش نشتی ها و بهبود مصرف انرژی علاوه بر اجرای سیستم مدیریت خشکسالی پرداخت می شود.

 

عکاظ عربستان

 جراحی پلاستیک مانع سفر به عربستان نمی‌شود

طلال الشلهوب، سخنگوی امنیتی وزارت کشورعربستان گفت: جراحی های پلاستیک به دلایل پزشکی یا زیبایی، چه برای مردان یا زنان، و تغییر چهره بر خلاف عکس پاسپورت، تأثیری بر رفت و آمد و قسمت گیت کنترل پاسپورت در فرودگاه ها برای آنها نخواهد داشت.

او گفت: در صورتی که فردی از عربستان خارج شود و به آن بازگردد و تحت عمل جراحی پلاستیک قرار گرفته باشد، حتی اگر تا حد زیادی انجام شود، این امر مانع از تکمیل مراحل ورود او نمی شود، حتی اگر عکس در گذرنامه با ویژگی های واقعی صورت مطابقت نداشته باشد. زیرا پورت ها به فناوری های پیشرفته از جمله اثر انگشت و واثر چشم برای شناسایی افراد در همه موارد مجهز هستند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها