|

لاوروف: آمریکا قصد دارد در انتخابات روسیه مداخله کند

​وزیر امور خارجه روسیه با بیان اینکه واشنگتن صراحتا از هدف بی‌ثبات کردن مسکو حمایت کرده، گفت که ایالات متحده قصد دارد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ مسکو مداخله کند.

لاوروف: آمریکا قصد دارد در انتخابات روسیه مداخله کند

به گزارش شبکه شرق، به نقل از خبرگزاری راشا تودی، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در نشست حزب حاکم این کشور گفت: آمریکا از عمل شرورانه مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل دست نمی‌کشد.

وی توضیح داد: اشکال چنین مداخله‌هایی متفاوت است و شامل تهدید، اخاذی و سازماندهی انقلاب‌های رنگی می‌شود. کودتای خونین در اوکراین که در سال ۲۰۱۴ میلادی موفقیت‌آمیز بود، شش سال بعد در بلاروس صورت گرفت که موفقیت‌آمیز نبود.

وی افزود: این قطعا آخرین تلاش نخواهد بود. آنها آشکارا هدف متزلزل کردن ثبات سیاسی داخلی در کشورمان را دنبال می‌کنند و قصد مداخله در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ روسیه را دارند.

دیپلمات ارشد روسیه تصریح کرد، در حالی که اوضاع در سراسر جهان "راحت و آسان" نیست، روند تقویت چندقطبی شدن نیز به شدت رو به افزایش است.

مراکز جدید رشد و تصمیم‌گیری جهانی در اوراسیا، اقیانوس آرام، خاورمیانه، آفریقا و آمریکای لاتین بر مبنای "حق طبیعی و مسلم مردم برای تعیین سرنوشت خود" در حال ظهور است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعلام کرد، انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ مسکو "طبق قانون" و همسو با روندهای داخلی و قانون اساسی برگزار خواهد شد. پوتین برای نامزدی مجدد در این انتخابات واجد شرایط است اما هنوز تمایل خود را برای این کار اعلام نکرده است.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در مارس ۲۰۲۲ میلادی صریحا اعلام کرد که پوتین "نمی‌تواند در قدرت باقی بماند" اگرچه مقامات در واشنگتن کمی بعد اعلام کردند که بایدن نظر شخصی خود را اعلام کرده و یک تغییر سیاست واقعی نیست. چند ماه بعد، جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا صریحا از "تغییر رژیم" در روسیه حمایت کرد و گفت، آمریکا برای ایجاد یک انقلاب خود روس‌ها را ترغیب کند تا اختلافات را در بین افرادی که قدرت واقعی دارند، تشدید کنند.

 

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها