|

لاوروف: روسیه نمی‌تواند رژیم نازی زلنسکی را در مرزهای خود تحمل کند

وزیر امور خارجه روسیه امروز چهارشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از سفر خود به موزامبیک گفت که مسکو نمی تواند رژیم زلنسکی را در مرزهای خود تحمل کند که می خواهد روش آلمان نازی در قبال روسیه را تکرار کند.

لاوروف: روسیه نمی‌تواند رژیم نازی زلنسکی را در مرزهای خود تحمل کند

به گزارش شبکه شرق، وزیر امور خارجه روسیه امروز چهارشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از سفر خود به موزامبیک گفت که مسکو نمی تواند رژیم زلنسکی را در مرزهای خود تحمل کند که می خواهد روش آلمان نازی در قبال روسیه را تکرار کند.

لاوروف در پاسخ به سوالی درباره چشم‌انداز پایان درگیری در اوکراین گفت: ما نمی‌توانیم رژیمی را در مرزهای خود تحمل کنیم که از آن برای تکرار تجاوزات آلمان نازی به کشور ما استفاده می‌شود.

لاوروف با بیان اینکه رئیس جمهور اوکراین به نماد مبارزه غرب علیه روسیه تبدیل شده است، تصریح کرد: در طول جنگ جهانی دوم، هیتلر تقریباً تمام کشورهای اروپایی را زیر پرچم خود متحد کرد... در شرایط کنونی، ایالات متحده نیز تقریباً تمام اروپا را متحد کرد و آن را مجبور به پرداخت هزینه های تسلیح رژیم کی‌یف برای جنگ علیه روسیه کرد.

چندی پیش هم دیمیتری مدودف، رئیس جمهور سابق روسیه و نایب رئیس شورای امنیت ملی روسیه مدعی شد که ولودیمیر زلنسکی، رهبر اوکراین ممکن است به سرنوشت دیکتاتور نازی آدولف هیتلر دچار شود.

مدودف قبل از مقایسه رئیس‌جمهور اوکراین با هیتلر که در مراحل پایانی جنگ جهانی دوم با یورش نیروهای شوروی به برلین خودکشی کرد، در تلگرام نوشت: «ما نمی دانیم چه کسی به کدام پایان خواهد رسید».

 

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها