|

لاوروف: اف16 قابلیت حمل سلاح اتمی دارد/ به آمریکا هشدار می‌دهیم

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت: جنگنده‌های F-16 ساخت آمریکا می‌توانند تسلیحات هسته‌ای را در خود جای دهند و دادن آنها به کی‌یف باعث تشدید درگیری خواهد شد.

لاوروف: اف16 قابلیت حمل سلاح اتمی دارد/ به آمریکا هشدار می‌دهیم

به گزارش شبکه شرق، وزیر خارجه روسیه به آمریکا در مورد اعطای جنگنده اف16 به اوکراین هشدار داد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از رویترز، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت: جنگنده‌های F-16 ساخت آمریکا می‌توانند تسلیحات هسته‌ای را در خود جای دهند و دادن آنها به کی‌یف باعث تشدید درگیری خواهد شد.

لاوروف در یک سخنرانی در یک پایگاه نظامی در دوشنبه در تاجیکستان گفت: ما باید در نظر داشته باشیم که یکی از نسخه‌های اصلاح شده F-16 می تواند تسلیحات هسته ای را در خود جای دهد. اگر آنها این را درک نمی کنند، پس به عنوان استراتژیست و برنامه ریز نظامی بی ارزش هستند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین مدت‌هاست که درخواست جت‌های F-16 را داده است و گفته است که حضور آنها در کنار خلبانان اوکراینی سیگنالی مطمئن از جهان خواهد بود که تهاجم روسیه با شکست پایان خواهد یافت.

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده ماه گذشته به رهبران گروه ۷ گفت که واشنگتن از برنامه های آموزشی مشترک متحدان برای خلبانان اوکراینی در جنگنده های F-16 حمایت می کند. اما جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی ایالات متحده گفت که تصمیم نهایی در مورد ارسال هواپیما توسط واشنگتن وجود ندارد.

 

 

 

منبع: شفقنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها