|

جنگ به مرزهای روسیه رسیده است

همه چیز تغییر کرده است. حالا دیگر جنگ در آستانه ورود به شهرهای روسیه است. این را ساکنان بلگورود بهتر از دیگران درک می‌کنند.

جنگ به مرزهای روسیه رسیده است
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

اتفاقاتی که در مرزهای روسیه و اوکراین در حال وقوع است رسانه‌های آمریکایی و اروپایی را دوباره به خود مشغول کرده است. جنگ اوکراین به مرزهای روسیه نزدیک شده و حالا مناطق روسی نشین مرزها هم متاثر از این وضعیت شده اند. رسانه‌های آمریکایی علاوه بر به تصادف مرگ‌بار سه قطار در هند هم توجه نشان داده اند. 

برای بریتانیایی‌ها علاوه بر تصادف قطارها در هند و کشته شدن نزدیک به ۳۰۰ نفر در این حادثه، دستاوردهای علمی در زمینه مبارزه با سرطان پستان و تخمدان نیز بسیار اهمیت دارد. دیگر این که اوکراین هم از موضوعاتی است که در این رسانه‌ها مورد توجه قرار گرفته است. 

برای روزنامه‌های خاورمیانه‌ای سوژه مهم صفحه اول حادثه مرگ‌باری است که در مناطق شرقی هند و در اثر تصادف سه قطار با هم رخ داده است. سودان همچنان جایگاه خود را دارد و البته درگیری‌هایی هم میان سربازان اسرائیلی و مصر در مرزهای جنوبی مناطق اسرائیلی گزارش شده است. در این درگیری‌ها سه سرباز اسرائیلی کشته شده است. پای قاچاق مواد مخدر و باندهای مرتبط با آن در میان بوده است. 

 

نیویورک تایمز

جنگ به مرزهای روسیه رسیده است

همه چیز تغییر کرده است. حالا دیگر جنگ در آستانه ورود به شهرهای روسیه است. این را ساکنان بلگورود بهتر از دیگران درک می‌کنند. آنها این روزها وحشت‌زده هستند و صداهای ناخوشایند را بیش از دیگر شهروندان روس می‌شنوند. 

ساکنان بلگورود برای نخستین بار از زمان حمله روسیه به اوکراین صدای شلیک گلوله‌ها و راکت‌اندازها را شنیده اند. پنج روز آخر ماه می با ترس و وحشت بیشتر برای آنها گذشته است. درگیری‌ها بیش از پیش به مناطق مرزی روسیه و اوکراین نزدیک شده است. 

نکته‌ای که در گزارش‌های منتشر شده از بلگورود به آن اشاره شده است، تلاش گروه‌‌های مخالف مسکو است. نه تنها اوکراینی‌ها از این سو به مرزهای روسیه نزدیک شده اند، که شبه‌نظامیان مخالف کرملین هم در خاک روسیه فعالیت‌هایی انجام می‌دهند که نتیجه‌اش بروز ترس و وحشت در این منطقه است. 

ساکنان مرزهای مشترک روسیه و اوکراین یک چیز دیگر هم می‌گویند. آنها معتقدند پیش از حمله روسیه به اوکراین اهالی دو سوی مرز، با آرامش و دوستی مشغول زندگی خود بودند. اما حالا چیزی جز درد و مرگ و ناامنی و حس انتقام نیست. 

 

گلف تودی

برخورد سه قطار در هند؛ ۲۸۸ نفر جان باختند

یکی از مرگ‌بارترین حوادث حمل و نقل ریلی در هند در نزدیکی بالاسور در شرق این کشور رخ داده است؛ سه قطار مسافربری به هم برخورد کرده و هولناک‌ترین حادثه ریلی ۲۰ ساله گذشته هند را رقم زده اند. 

در اثر برخورد این قطارها دست کم ۲۸۸ نفر جان خود را از دست داده اند. در این حادثه بیش از ۸۵۰ نفر هم مجروح و مصدوم شده اند که حال تعدادی از آنها بسیار بد گزارش شده است. پیش‌بینی می‌شود شمار جان‌باخته‌ها به ۳۰۰ نفر هم برسد. 

ابعاد حادثه به قدری وسیع است که نخست‌وزیر هند آقای نارندرا مودی راهی منطقه شده و از نزدیک اوضاع را رصد کرده است. او با صراحت گفته ماجرا باید بررسی شود تا بدانیم چه کسانی باعث این وضعیت شده اند. کسانی که این فاجعه را رقم زدند در امان نخواهند بود. 

حادثه ریلی هند باعث شده بسیاری از سران کشورها پیام‌های تسلیت به این کشور روانه کنند. از جمله سران امارات، روسیه، ژاپن و کانادا که با آقای مودی و شهروندان هندی همدردی کرده اند. 

 

گاردین

کاهش محسوس خطر بازگشت سرطان پستان 

در کنفرانس انکولوژی ایالات متحده گزارشی از یک داروی قدیمی ارائه شده است که در نتایج کارآزمایی بالینی ۲۵ درصد خطر بازگشت سرطان پستان را در افراد نجات یافته کاهش داده است. 

این دارو ریبوسیکلیب یا کیسکالی نام دارد که موفق شده عمر بیشتری به افراد رها شده از سرطان پستان ببخشد و احتمال بازگشت این بیماری را در آنها تا حدود محسوسی کاهش دهد. 

سرطان پستان در میان زنان یکی از شایع‌ترین انواع سرطان به حساب می‌آید. سالانه بیش از ۲ میلیون نفر در سراسر جهان مبتلا به این نوع سرطان تشخیص داده می‌شوند. تشخیص سریع و شروع روند درمان همواره کمک بزرگی به مبتلایان کرده است. اما همچنان زنان بهبودیافته با خطر بازگشت آن روبه‌رو خواهند بود. 

ریبوسیکلیب که در مبتلایان به سرطان گسترش یافته همواره مورد استفاده قرار می‌گرفت،‌ حالا کارایی جدیدتری پیدا کرده است. محققان این دارو را برای مبتلایانی که سرطان هنوز در آنها پیشرفت نکرده به کار گرفته و نتایج قابل توجهی گرفته اند. این بیماران پس از بهبودی از بیماری، بیش از پیش از خطر بازگشت در امان مانده اند.

 

عرب نیوز

درگیری در سودان؛ دفن ۱۸۰ شهروند مجهول الهویه

خبری از آتش‌بس و آرامش در سودان نیست. همه قراردادها نقض شده و از آن بدتر این که درگیری‌ها اوج گرفته است. اوضاع به قدری ناامن و مرگ‌بار شده است که داوطلبان سازمان صلیب سرخ فعال در سودان می‌گویند جمع‌آوری اجساد و مجروحین در خیابان‌های خارطوم بسیار سخت و ناممکن شده است. 

درگیری‌های سودان از روز پانزدهم آوریل امسال آغاز شد و حالا وارد هشتمین هفته می‌شود. بسیاری از شهروندان نظامی و غیر نظامی در این مدت جان خود را از دست داده اند. داوطلبان صلیب سرخ می‌گویند تا امروز اجساد ۱۸۰ شهروند سودانی را بدون هیچ نام و نشانی از مناطق پرآشوب جمع‌آوری و دفن کرده اند. 

این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که طرفین درگیری در سودان بارها تضمین داده بودند مسیری امن برای خروج شهروندان غیر نظامی و ارسال کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی در پایتخت سودان ایجاد کنند. آنها بارها تعهدات خود را نقض کرده و بیش از پیش بر خسارات جانی و مالی در سودان افزوده اند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها