|

رایزنی‌های عمان و اروپا در زمینه صلح خاورمیانه

الخلیج اونلاین در گزارشی به رایزنی‌های عمان و اروپا در زمینه صلح خاورمیانه پرداخته است.

رایزنی‌های عمان و اروپا در زمینه صلح خاورمیانه

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین ،اسپوتنیک عربی،الخلیج اونلاین،خبرگزاری رسمی عراق (واع)، والمیادین.

در این میان الخلیج اونلاین در گزارشی به   رایزنی‌های عمان و اروپا در زمینه صلح خاورمیانه پرداخته است.

 

الخلیج اونلاین: 

رایزنی‌های عمان و اروپا در زمینه صلح خاورمیانه

 نماینده امور اداری و مالی وزارت امور خارجه عمان با نماینده ویژه امور صلح خاورمیانه در اتحادیه اروپا تحولات منطقه را بررسی کرد.

محمد بن ناصر الوهیبی در دیدار با سفان کوبمنز موضع کنونی دو طرف نسبت به صلح منطقه و افق های همکاری در آینده را بررسی کردند.

از آوریل سال 2014 مذاکرات صلح بین اسرائیل و فلسطین به دلیل خودداری تل آویو از توقف شهرک سازی ها و آزادی اسرا به حالت تعلیق در آمده است.

 

خبرگزاری رسمی عراق (واع) : 

پیشنهاد نیم میلیارد یورویی الهلال به مسی

روزنامه عربستانی المدینه نوشت مسی در سفر اخیرش به عربستان با مسئولان باشگاه الهلال درباره تمام جزئیات قراردادش به توافق رسیده است.

قرارداد مسی با باشگاه فرانسوی پاری سن ژرمن در ژوئن آینده به پایان می رسد و گزارش هایی وجود دارد که وی تصمیم به جدایی دائمی از این باشگاه دارد.

به گزارش روزنامه عربستانی المدینه، لیونل مسی تصمیم خود را گرفته تا در تابستان امسال به طور آزاد با باشگاه الهلال عربستان قرارداد امضا کند.

این روزنامه اشاره کرد که این بازیکن در سفر اخیرش به عربستان با مسئولان الهلال درباره تمام جزئیات قراردادش به توافق رسیده است.

روزنامه المدینه همچنین نوشت: تنها اعلام رسمی این قرارداد در پایان فصل جاری باقی مانده است.

برخی گزارش ها حاکی از آن است که الهلال پیشنهاد خود شامل دستمزد سالانه نیم میلیارد یورویی را به مسی مطرح کرده است.

 

المیادین:

 استقبال سازمان ملل از مشارکت بشار اسد در نشست جده

سازمان ملل ابراز امیدواری کرد مشارکت رئیس جمهوری سوریه در نشست فعلی اتحادیه عرب، در پیشبرد روند سیاسی مؤثر باشد.

سازمان ملل ابراز امیدواری کرد که مشارکت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در نشست فعلی اتحادیه عرب در جده، به پیشبرد روند سیاسی و اجرای قطعنامه شورای امنیت مربوط به حل بحران سوریه کمک کند.

فرحان حق، معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: ما امیدواریم که شرکت کنندگان در اجلاس سران کشورهای عرب از این فرمول برای تشویق طرف های سوری به ویژه دولت سوریه برای پیشبرد تلاش های صلح مطابق با قطعنامه 2254 شورای امنیت استفاده کنند.

بشار اسد، رئیس جمهور سوریه روز گذشته به منظور شرکت در نشست سران کشورهای عربی که قرار است روز جمعه برگزار شود، وارد شهر جده عربستان شد.

اتحادیه کشورهای عربی در 7 مه موافقت خود را با بازگشت سوریه به کرسی خود، پس از تعلیق عضویت این کشور در سال 2011 اعلام کرد.

 

اسپوتنیک : 

میقاتی: اگر عراق نبود لبنان حتی یک دقیقه هم برق نداشت

 رئیس دولت پیشبرد امور لبنان اظهار کرد که عراق همواره لطف زیادی به این کشور داشته است و اگر نفت این کشور نبود لبنان حتی یک دقیقه هم برق نداشت.

نجیب میقاتی، رئیس دولت پیشبرد امور لبنان اظهار کرد که عراق در این شرایط سخت به لبنان بسیار کمک کرده است و از دولت و ملت این کشور ابراز قدردانی کرد.

وی افزود که اگر نفت عراق نبود حتی یک دقیقه هم برق در لبنان نبود و به واسطه کمک های عراق تولید مواد غذایی و فعالیت های مختلف تجاری و بازرگانی و رفت و آمدها در بندرها به ویژه بیروت و همچنین فرود بین المللی این شهر ثابت ماند.

میقاتی به شهروندان لبنانی نوید داد که ساعت استفاده از برق به لطف نفت عراق افزایش خواهد یافت و لبنان توانست با وجود تمام موانع، مبلغ لازم را پرداخت کند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها