|

هشدار وزارت خارجه جمهوری آذربایجان درباره سفر به ایران

جمهوری آذربایجان در بیاینه ای مطرح کرد: با توجه به وضعیت ناپایدار ایران و حمله تروریستی به نمایندگی دیپلماتیک کشورمان به اتباع جمهوری آذربایجان توصیه می‌شود تا در صورت لزوم از سفر به جمهوری اسلامی ایران خودداری کنند.

هشدار وزارت خارجه جمهوری آذربایجان درباره سفر به ایران

به گزارش شبکه شرق و به نقل از آناتولی، جمهوری آذربایجان روز سه‌ شنبه توصیه‌ای برای سفر شهروندانش به ایران صادر کرد.

در اطلاعیه‌ای که از سوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان صادر شده، ادعا شده است: «با توجه به وضعیت ناپایدار ایران و حمله تروریستی به نمایندگی دیپلماتیک کشورمان به اتباع جمهوری آذربایجان توصیه می‌شود تا در صورت لزوم از سفر به جمهوری اسلامی ایران خودداری کنند.»

در این بیانیه همچنین آمده است که به کسانی سفر می‌کنند توصیه می‌شود احتیاط بیشتری به خرج دهند.

در ادامه این بیانیه آمده است: به اتباع جمهوری آذربایجان که هم اکنون در ایران به سر می‌برند، توصیه می‌شود نکات ایمنی و احتیاطی را رعایت کنند.

صبح جمعه گذشته یک مرد مسلح به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران حمله کرد. در پی این حمله، سرپرست تیم امنیتی کشته و دو نگهبان دیگر زخمی شدند.

فرمانده پلیس تهران دقایقی پس از وقوع حادثه اعلام کرد ضارب دستگیر شده و انگیزه او شخصی بوده است.

پس از آن رسانه‌های جمهوری آذربایجان به نقل از وزارت خارجه این کشور از احضار «سید عباس موسوی» سفیر ایران در باکو در واکنش و اعتراض به حمله به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران خبر دادند.

روز یکشنبه نیز وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان اعلام کرد که در همان روز این کشور کارکنان سفارت و اعضای خانواده آنها را از ایران خارج می‌کند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها