|

فرد مهاجم به سفارت آذربایجان: همسرم به سفارت آمده و دیگر برنگشته است

در تحقیقات اولیه متهم مدعی شده: فروردین امسال همسرم به سفارت آذربایجان به تهران مراجعه کرده و دیگر به منزل مراجعه نکرده است.

فرد مهاجم به سفارت آذربایجان: همسرم به سفارت آمده و دیگر برنگشته است

به گزارش شبکه شرق، سرپرست دادسرای امور جنایی تهران گفت: ساعت ۸ صبح امروز یک پراید مقابل سفارت جمهوری آذربایجان در تهران توقف می‌کند و با سلاح وارد ساختمان سفارت می‌شود. پس از حمله یک فرد از جمهوری آذربایجان کشته و ۲ نفر مجروح می‌شوند.

سرپرست دادسرای امور جنایی تهران گفت: ساعت ۸ صبح امروز یک پراید مقابل سفارت جمهوری آذربایجان در تهران توقف می‌کند و با سلاح وارد ساختمان سفارت می‌شود. پس از حمله یک فرد از جمهوری آذربایجان کشته و ۲ نفر مجروح می‌شوند.

در تحقیقات اولیه متهم مدعی شده: فروردین امسال همسرم به سفارت آذربایجان به تهران مراجعه کرده و دیگر به منزل مراجعه نکرده است. در مراجعات مکرر به سفارت هیچ پاسخی از آن‌ها دریافت نمی‌کردم و تصور می‌کردم همسرم در سفارت جمهوری آذربایجان در تهران حاضر است و حاضر به دیدار با من نیست. امروز صبح تصمیم گرفتم با اسلحه کلاشینکفی که از قبل تهیه کرده بودم به سفارت بروم.

 

مهاجم مدعی است که همسرش در طبقه چهارم سفارت آذربایجان نگهداری می‌شد/ پلیس دیپلماتیک سفارت مسلح نبود

سردار رحیمی گفت: درباره ادعای رسانه‌های آذربایجانی در واکنش به حادثه حمله به سفارت آذربایجان در تهران با سردار رحیمی رئیس پلیس تهران گفت‌وگو کرده است. سردار رحیمی می‌گوید فردی با انگیزه شخصی برای آزاد کردن همسرش که در طبقه چهارم سفارت بوده، به آنجا حمله کرده است.

به گفته سردار رحیمی «علت عدم حرکت پلیس دیپلماتیک به سمت مهاجم این بوده که این مامور پلیس دیپلماتیک که در کیوسک دیده می‌شود، مسلح نبوده است. اما با دیدن کلاشینکف در دست مهاجم و دستور ایست او که به نوعی تهدیدآمیز بوده است، از جایش حرکت نکرده و بلافاصله با مرکز پلیس تماس گرفته است.» 

 

 هویت فردی که به سفارت آذربایجان حمله کرد

یک منبع آگاه به  فارس در خصوص هویت فرد ضارب گفت: ضارب فردی به نام یاسین ۵۳ ساله و همسرش متولد باکو است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها