|

راه اندازی نخستین برند تجاری عربستان برای تولید خودروهای برقی

در بررسى رسانه های عرب زبان، امروز، اسپوتنیک ،در گزارشی به راه اندازی نخستین برند تجاری عربستان برای تولید خودروهای برقی پرداخته است.

راه اندازی نخستین برند تجاری عربستان برای تولید خودروهای برقی

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین، اسپوتنیک، العربی الجدید، الجزیره، وخبرگزاری رسمی عراق (واع).

در این میان اسپوتنیک، در گزارشی به راه اندازی نخستین برند تجاری عربستان برای تولید خودروهای برقی پرداخته است.

 

العربی الجدید: 

رفع محدودیت‌های امنیتی برای مخالفان سیاسی در کویت

 وزارت کشور کویت از رفع همه ملاحظات و محدودیت‌های امنیتی برای مخالفان سیاسی در راستای روند «اصلاحات» خبر داد.

 وزارت کشور کویت پیش‌تر و به‌خصوص در پی برگزاری تظاهرات اعتراضی با مطالبه تحریم انتخابات در کویت، برای برخی از فعالان این تظاهرات محدودیت‌های امنیتی اعمال کرده و تابعیت برخی چهره‌های مخالف سیاسی را نیز سلب کرده بود.

پنجشنبه شب وزارت کشور کویت اعلام کرد که در راستای اصل 36 قانون اساسی کویت درباره حق آزادی بیان و به منظور تقویت روند «اصلاحات و حمایت از آزادی بیان و تثبیت حکومت مدنی و قانون‌مدار و حفاظت از حقوق شهروندی» همه ملاحظات و محدودیت‌های امنیتی را برداشته است.

این بیانیه افزوده که بدین ترتیب هرگونه ملاحظات و شرایطی که موجب کاهش یا محدودیت حقوق شهروندان می‌شود لغو شده است هرچند احکام قضائی نهایی‌شده به قوت خود باقی است.

وزارت کشور کویت افزوده که اطمینان دارد که شهروندان در به‌کارگیری حقوق قانونی خود مسئولانه عمل می‌کنند و منافع ملی و امنیت و ثبات کشور را در نظر می‌گیرند.

 

الجزیره:

 اسرائیل نقاط گوناگون نوار غزه را بمباران کرد

اسرائیل بامداد امروز مواضعی در شمال و جنوب و مرکز غزه را بمباران کرد به نحوی که باعث قطعی برق در مناطق گسترده‌ای از نوار غزه شد.

جنگنده‌های اسرائیل یکی از مواضع نیروهای مقاومت فلسطینی در اردوگاه المغازی در مرکز غزه را هدف شلیک 10 موشک قرار دادند.

سخنگوی ارتش اسرائیل تأکید کرد که جنگنده‌های ارتش یک موضع تابع حماس در مرکز نوار غزه را بمباران کرده است.

ارتش اسرائیل پنج‌شنبه شب اعلام کرد که سامانه دفاعی گنبد آهنین یک راکت را که برای اولین بار در 3 ماه گذشته از جانب فلسطین شلیک شده بود منهدم کرده است.

این بیانیه افزود که نیروهای اسرائیلی 3 تلاش ناکام برای شلیک راکت از غزه را نیز شناسایی کرده‌اند و مدعی شد که این راکت‌ها به داخل نوار غزه اصابت کرده است.

این راکت‌ها ساعاتی پس از اعلام پیروزی «بنیامین نتانیاهو» در انتخابات کنست اسرائیل انجام شده است.

 

اسپوتنیک:

 راه اندازی نخستین برند تجاری عربستان برای تولید خودروهای برقی

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان از راه اندازی نخستین برند تجاری عربستان برای تولید خودروهای برقی در این کشور تحت عنوان شرکت سیر خبر داد.

شرکت سیر، پروژه مشترکی بین صندوق سرمایه گذاری عربستان و شرکت فوکسکون است که مجوزهای فناوری مربوط به خودروهای برقی را از شرکت بی ام دبلیو دریافت می کند و شرکت فوکسکون نیز مسئولیت سیستم برقی خودروهای را برعهده خواهد داشت.

خودروهای سیر کاملا در عربستان طراحی و تولید می شوند و مورد بررسی کیفیت براساس بالاترین استاندارهای جهانی قرار می گیرند.

انتظار می رود مشارکت شرکت سیر، در تولید ناخالص داخلی عربستان به صورت مستقیم به 30 میلیارد ریال برسید و 562 میلیون ریال سرمایه گذاری خارجی برای حمایت از اقتصاد ملی جذب کند.

این شرکت 30 هزار فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم تا سال 2034 ایجاد خواهد کرد.

قرار است خودروهای این شرکت طی سال 2025 به فروش برسد.

 

خبرگزاری رسمی عراق (واع) : 

قدردانی شورای امنیت ملی عراق از رهنمودهای مرجعیت عالی شیعه درباره احترام به پیروان همه ادیان

 در پی اظهارات نماینده مرجعیت عالی شیعه درباره ضرورت خودداری از هرگونه تبعیض در تعامل با شهروندان عراق بر اساس دین و مذهب، شورای امنیت ملی عراق از رهنمودهای مرجعیت عالی شیعه قدردانی کرد.

 شورای امنیت ملی عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که کمیته ملی پیگیری اجرای راهبرد مبارزه با خشونت و افراط‌گرایی منتهی به تروریسم و همه شرکای آنان در همه وزارتخانه‌ها و استان‌ها و نهادهای داخلی و خارجی از آیت‌الله العظمی سیستانی بابت آنچه در بیانیه نماینده ایشان آمده قدردانی می‌کنند.

در این بیانیه افزوده شده که ضمن قدردانی از توصیه‌ها و مطالبی که در بیانیه نماینده مرجعیت درباره احترام به حقوق بشر و همکاری با شهروندان کشور از هر دین و آیینی که باشند صرفا بر اساس شهروندی عراق، لازم می‌داند که تأکید کند که از دو سال پیش برنامه‌های لازم برای اجرای پروژه‌های مبارزه با اندیشه افراطی را تهیه کرده و در این باره از نظر نخبگان و فعالان مدنی استفاده کرده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها