|

هند و چین بزرگترین خریداران نفت عراق

در بررسى رسانه های عرب زبان، بغداد الیوم، در گزارشی به هند و چین به عنوان بزرگترین خریداران نفت عراق پرداخته است.

هند و چین بزرگترین خریداران نفت عراق

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین ،روسیا الیوم، الخلیج الجدید،العربی الجدید، وبغداد الیوم.

در این میان بغداد الیوم ،در گزارشی به هند و چین به عنوان بزرگترین خریداران نفت عراق  پرداخته است.

 

الخلیج الجدید:

بررسی موضوع فلسطین و نقش ایران در کشورهای عربی در دستورکار نشست اتحادیه عرب

اتحادیه عرب اعلام کرد که قضیه فلسطین و مداخلات ایران در امور کشورهای عربی در راس دستورکار نشست سران کشورهای عربی در الجزائر است.

 در این نشست برای نخستین بار استراتژی امنیت غذایی نیز بررسی می شود.

حسام زکی، معاون دبیرکل اتحادیه عرب بر اهمیت پرونده‌های سیاسی مطرح شده در دستور کار نشست الجزائر تاکید و اشاره کرد که بخش سیاسی این نشست، بحران ها و مشکلات و در راس آن قضیه فلسطین را بررسی خواهد کرد.

وی افزود که مسائل دیگر نظیر بحران سوریه، لیبی و یمن و مداخلات ایران در امور کشورهای عربی وجود دارد و تصمیمی مرتبط با مبارزه با تروریسم، که سالانه در نشست سران کشورهای عربی مطرح می شود، بررسی خواهد شد.

زکی تصریح کرد که ایده هایی از سوی الجزائر مرتبط با بهبود و اصلاح اتحادیه عرب وجود دارد که با سران کشورهای عربی در میان گذاشته شده است.

وی با اشاره به پیش نویس قطعنامه ای پیرامون استراتژی امنیت غذایی جهان عرب، تاکید کرد که برای نخستین بار، یک استراتژی برای مقابله با خطرات مرتبط با امنیت غذایی جهان عرب وضع خواهد شد.

 

بغداد الیوم: 

هند و چین بزرگترین خریداران نفت عراق در سپتامبر

شرکت بازاریابی نفت عراق اعلام کرد که شرکت های نفتی هند و چین، بزرگترین خریداران نفت عراق در ماه سپتامبر بودند.

هند و چین هر کدام با 6 شرکت از کل 36 شرکت خریدار نفت عراق، بیشترین خریداران نفت عراق بودند.

امریکا و کره جنوبی هر کدام با 4 شرکت، ایتالیا با 3 شرکت، یونان با 2 شرکت، اسپانیا، هلند و بریتانیا، ترکیه، روسیه، مصر، امارات، کویت، اردن، فرانسه، تایوان، مالزی هر کدام با یک شرکت در رده های بعدی خرید نفت از عراق قرار گرفتند.

شرکت بازاریابی نفت عراق اعلام کرد که بارزترین شرکت های بین المللی خریدار نفت عراق، شرکت هندوستان هند، کوگس کره، اکسون موبیل امریکا، شل هلند-بریتانیا و اینی ایتالیا هستند.

 

روسیا الیوم: 

طرح جامع اتحادیه عرب برای افزایش تولید گندم در کشورهای عربی

دبیرخانه اتحادیه عرب اعلام کرد که این اتحادیه ابتکار عملی را برای افزایش توان تولید گندم در کشورهای عربی تنظیم کرده است.

«هیفاء ابوغزاله» رئیس بخش امور اجتماعی اتحادیه عرب، اعلام کرد که در نشست مقدماتی اقتصادی و اجتماعی اتحادیه عرب در سطح وزرا، این ابتکار عمل در 24 بند مطرح و تصویب شده است.

او گفت که این طرح شامل افزایش تولید گندم و بهبود کیفیت آن در کشورهای عربی می‌شود.

افزایش قیمت های جهانی گندم در پی جنگ روسیه و اوکراین و نیز خشکسالی در بسیاری از مناطق کشورهای عربی موجب مشکلاتی برای این کشورها در عرصه تأمین گندم شده است.

 

العربی الجدید: 

سفر گزارشگر سازمان ملل به سوریه برای اطلاع از اثر تحریم‌ها بر حقوق بشر

شورای حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد که گزارشگر این سازمان برای اطلاع از تأثیر منفی تحریم‌ها به مدت 10 روز به سوریه سفر خواهد کرد.

 این شورا اعلام کرد که «الینا دوهان»، گزارشگر ویژه بررسی تأثیر منفی اقدامات یکجانبه بر حقوق بشر، در سفر به سوریه با مقامات دولت سوریه و نهادهای غیر دولتی در «فضای همکاری و بی طرفی» گفت‌وگو خواهد کرد تا درباره تأثیر این اقدامات بر حقوق بشر در سوریه اطلاعات گردآوری کند.

این بیانیه افزوده که دوهان در این سفر توجه ویژه‌ای به تحریم‌ها و تأثیر آنها بر تحقق اهداف توسعه پایدار و حق انسان‌ها در برخورداری از توسعه خواهد داشت.

او گزارش نهایی دیدارهای خود در این سفر 10 روزه را در سپتامبر 2023 به شورای حقوق بشر سازمان ملل خواهد داد

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها