|

چهارمین جلسه پارلمان لبنان برای انتخاب رئیس جمهور نیز ناکام ماند

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز، المنار، در گزارشی به چهارمین جلسه پارلمان لبنان برای انتخاب رئیس جمهور پرداخته است.

چهارمین جلسه پارلمان لبنان برای انتخاب رئیس جمهور نیز ناکام ماند

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى،المنار، الخلیج اونلاین ،الیوم السابع و الفرات نیوز.

در این میان المنار،در گزارشی به  چهارمین جلسه پارلمان لبنان برای انتخاب رئیس جمهور پرداخته است.

 

الخلیج اونلاین: 

رایزنی عربستان و سازمان ملل درباره تحولات لبنان

 عادل الجبیر، وزیر مشاور امور خارجه عربستان و یوانا فرونتسکا، هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در لبنان، درباره آخرین تحولات لبنان رایزنی کردند.

 دو طرف به بررسی چشم اندازهای همکاری بین عربستان و سازمان ملل و آخرین تحولات لبنان و تلاش های بین المللی برای حل بحران در این کشور پرداختند.

هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در لبنان با ولید الخریجی، معاون وزیر امور خارجه عربستان نیز دیدار و درباره راه های همکاری عربستان و سازمان ملل علاوه بر تحولات منطقه ای و بین المللی دارای اهمیت مشترک گفت وگو کرد.

لبنان از اواخر 2019 شاهد بحران اقتصادی بی سابقه ای است که منجر به فروپاشی مالی، کمبود سوخت، دارو و سایر کالاهای اساسی شده است.

مقامات لبنان به کمک های کشورهای عضو شورای همکاری به ویژه عربستان برای عبور از این بحران چشم دوخته اند.

 

الیوم السابع:

 477 میلیارد دلار، خسارت مصر از بی ثباتی سیاسی

نخست وزیر مصر حجم خسارت‌های فاجعه‌بار ناشی از بی ثباتی در مصر را 477 میلیارد دلار برآورد کرد.

مصطفی المدبولی، نخست‌وزیر مصر، در کنفرانسی اقتصادی با حضور رئیس جمهور این کشور، تأکید کرد که حجم کل خسارت‌های ناشی از بی ثباتی سیاسی در مصر در یک دهه گذشته 477 میلیارد دلار بوده است.

المدبولی تأکید کرد که در فاصله میان فوریه 2011 (روز کناره‌گیری محمد حسنی مبارک از قدرت) تا مه 2013 مصر با وضعیت فاجعه‌باری مواجه شد.

او گفت که این وضعیت باعث 6 بار کاهش رتبه اعتباری مصر ظرف 28 ماه، کاهش 13 درصدی رشد اقتصادی، ثبت بیشترین کسری بودجه در 30 سال به میزان 13 درصد، افزایش نرخ بیکاری به 13 درصد، افزایش بدهی های دولت به 516 میلیارد جنیه و 7 درصد کاهش بودجه عمرانی نتیجه این بی ثباتی بوده است.

نخست وزیر مصر افزود که دولت برای حل این مشکلات سراغ راه‌حل‌های رادیکال و ریشه‌ای برای مشکلاتی با سابقه 5 دهه رفت و این البته هزینه سیاسی و اقتصادی داشت اما نگاه دولت به فرداست.

 

الفرات نیوز:

زمان برگزاری جلسه رأی اعتماد به دولت «محمد شیاع السودانی» در هاله‌ای از ابهام

گزارش ها نشان می دهد که اختلافات احزاب سیاسی عراق درباره سهمشان در کابینه تعیین موعد برگزاری جلسه رأی اعتماد به دولت جدید را در هاله ای از ابهام فروبرده است.

«محمد الشمری» نماینده عضو چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه، گفت که جلسه مجلس برای رأی اعتماد به کابینه «محمد شیاع السودانی» یا در اواخر هفته جاری و یا در اوایل هفته آینده برگزار می‌شود.

او گفت که هنوز برگزاری جلسه در روز سه‌شنبه که برخی گمانه‌زنی‌ها مطرح کرده بودند قطعی نیست و همه چیز موکول به تکمیل انتخاب وزرا توسط السودانی و تیم اوست.

وی افزود که همه احتمالات در این باره مطرح است و بعید نیست که السودانی فقط نصف اعضای کابینه خود را به مجلس معرفی و مابقی را به بعد موکول کند.

محمد شیاع السودانی در 13 اکتبر با حکم رئیس جمهور عراق مأمور تشکیل کابینه شد و به لحاظ قانونی 30 روز برای تشکیل دولت فرصت دارد.

 

المنار:

چهارمین جلسه پارلمان لبنان برای انتخاب رئیس جمهور نیز ناکام ماند

چهارمین جلسه پارلمان لبنان برای انتخاب رئیس جمهور جدید لبنان برگزار شد.

چهارمین جلسه از پارلمان لبنان برای انتخاب رئیس جمهور جدید لبنان نیز ناکام ماند.

نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان پنجشنبه را موعد جلسه جدید انتخاب رئیس جمهور لبنان انتخاب کرد.

در جلسه امروز پارلمان برای انتخاب رئیس جمهور، میشل معوض 39 رای، برگه سفید 50 رای، لبنان الجدید 13 رای، عصام خلیفه 10 رای و 2 رای باطله نیز وجود داشت.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها