|

گاردین: خشکسالی رسمی در انگلیس اعلام می‌شود؟

امروز قرار است در انگلیس جلسه هشدار برای خشکسالی تشکیل شود.

گاردین: خشکسالی رسمی در انگلیس اعلام می‌شود؟

امروز قرار است در انگلیس جلسه هشدار برای خشکسالی تشکیل شود. در این جلسه اعضای دولت، مسئولان تامین آب و گروه‌های کشاورزی و کارشناسان حضور خواهند داشت تا تصمیم بگیرند خشکسالی سراسری و رسمی اعلام کنند یا نه.

پس از آتش‌سوزی ماه گذشته و افزایش محسوس دمای هوا، کارشناسان زنگ خطر را به صدا در آورده اند. آنها با بررسی نقشه‌ها و داد‌ه‌ها به این نتیجه رسیده اند خشکسالی در پیش خواهد بود. 

در متن هشدار کارشناسان آمده اگر نشانه‌ها را جدی نگیریم، کشاورزی سخت، آتش‌سوزی‌های پی در پی و البته محدودیت‌های آبی قابل ملاحظه‌ای در پیش خواهد بود.

 

نشنال

پیش‌بینی اوپک درباره کاهش تقاضای نفتی ۲۰۲۲

سازمان کشورهای نفتی اوپک پیش‌بینی کرده بود با وجود جنگ اوکراین و تورم ناشی از پایان پاندمی مصرف روزانه نفت در جهان در سال ۲۰۲۲ به طور متوسط بیش از ۱۰۰ میلیون بشکه باشد.

اما داده‌ها و اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهد این عدد حدود ۱۰۰ میلیون بشکه است. گرچه با پایان پاندمی و بروز جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۲ تقاضای نفت افزایش داشته و در دوره‌ای قیمت آن بالا رفته، اما بررسی کلی‌تر می‌گوید تقاضاها چیزی حدود ۲۶۰ هزار بشکه به نسبت پیش‌بینی کمتر شده است. 

نکته مهم‌تر در بازار نفت و انرژی در سال ۲۰۲۲، بی‌ثبات بودن قیمت آن است. مثلا در ماه مارس قیمت نفت برنت به ۱۴۰ دلار رسید، اما حالا به ۹۵ رسیده است.

 

عرب نیوز

حمایت بیروتی‌ها از گروگان‌گیر بانک فدرال

بسام حسین ۴۲ ساله وقتی موفق نشد از حساب ارزی خود پول بردارد، به گروگان‌گیری در بانک فدرال بیروت اقدام کرد، تفنگ ساچمه‌ای را به سمت کارمندان نشانه رفت و البته مقداری هم بنزین روی زمین ریخت. 

او گفته بود برای پرداخت هزینه‌های پزشکی پدرش پول می‌خواهد. اما طبق قانون اجازه نداشت مبالغ زیادی از حساب ارزی خود برداشت کند. مبلغ درخواستی او ۲۱۰هزار دلار بوده است!

غائله گروگان‌گیری بانک فدرال بیروت حدود ۶ ساعت طول کشید، سرانجام بسام پذیرفت در ازای دریافت ۳۰ هزار دلار از حسابش، تسلیم شود. اما نکته جالب توجه حمایت شهروندان بیروتی از بسام پشت درهای بسته بانک بود. 

اوضاع اقتصادی لبنان بسیار آشفته است. کمبود پول و ذخایر ارزی در این کشور باعث شده بانک‌ها اجازه ندهند شهروندان از حساب ارزی خود مبالغ بالا برداشت کنند.

 

حمایت بیروتی‌ها از گروگان‌گیر بانک فدرال

روزنامه‌‌های آمریکایی بیشتر از چند هفته گذشته درگیر مسائل اوکراین هستند. آنها ماجراهای ترامپ و البته حواشی لغو دسترسی عمومی به سقط جنین را هم پوشش می‌دهند. 

انگلیسی‌ها از هشدار کارشناسان آب و هوا ترسیده اند و از نشست دولت و شرکتهای کشاورزی و مسئولان تامین آب برای اعلام رسمی خشکسالی خبر داده اند. 

رسانه‌های خاورمیانه‌ای بیش از هر موضوعی به ماجرای گروگان‌گیری در شعبه‌ای از بانک فدرال بیروت پرداخته اند. در کنار آن بازار نفت و خبرهای فلسطین هم جایگاه خود را دارد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها