|

کمک یک میلیارد دلاری پنتاگون به اوکراین

انگلیسی‌ها در کنار مسائل سیاسی داخلی خود، به زمزمه‌های بازنشستگی سرنا ویلیامز آمریکایی از دنیای تنیس توجه می‌کنند.

کمک یک میلیارد دلاری پنتاگون به اوکراین

با این که رسانه‌های آمریکایی سرگرم جستجو و تحقیقات پلیس FBI در اقامتگاه زمستانی ترامپ هستند تا اسناد محرمانه کاخ سفید را از او پس بگیرند، اما اوکراین و خبرهایش هم در صفحه اول این رسانه‌ها حضور قابل قبولی دارد. 

انگلیسی‌ها در کنار مسائل سیاسی داخلی خود، به زمزمه‌های بازنشستگی سرنا ویلیامز آمریکایی از دنیای تنیس توجه می‌کنند. 

تهیه متن نهایی توافق هسته‌ای ایران و غرب همچنان سوژه اول رسانه‌های خاورمیانه‌ای است. اما موضوع فلسطین و تنش‌های اخیر با اسرائیل هم در صفحه اول این رسانه‌ها پررنگ است.

 

واشنگتن پست

کمک یک میلیارد دلاری پنتاگون به اوکراین

درست در روزهایی که ارتش اوکراین اقدامات عملیات باز‌پس‌گیری خرسون را مرور می‌کند، خبر می‌رسد پنتاگون هم بسته کمکی بزرگی را برای این ارتش تدارک دیده است؛ بسته یک میلیارد دلاری.

این بسته شامل ده‌ها هزار مهمات و مواد منفجره و تجهیزات نظامی مثل گلوله‌، موشک، مین و … است. از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین، این بزرگترین بسته حمایتی آمریکا است که به دست اوکراین می‌رسد. 

مقاومت جدی و بی‌چون و چرای اوکراینی‌ها در این ۷ ماه مقابل حملات روسها اجازه نمی‌دهد اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها آنها را فراموش کنند.

 

گاردین

سرنا ویلیامز با تنیس خداحافظی می‌کند

شاید مسابقات تنیس آزاد آمریکا، آخرین حضور حرفه‌ای سرنا ویلیامز تنیسور باشد. به نظر می‌رسد زنگ بازنشستگی این قهرمان مطرح تنیس به صدا درآمده و شمارش معکوس آغاز شده است. 

او می‌گوید لفظ بازنشستگی را دوست ندارد؛ شاید بهتر است بگویم: « از تنیس دور می‌شوم و به چیزهای دیگری که حالا مهم هستند، نزدیک می‌شوم، من کامل‌تر می‌شوم!».

سرنا ویلیامز ۴۰ ساله، تنیسور آمریکایی برنده ۲۳ عنوان قهرمانی گرنداسلم است و از این حیث یکی از بزرگترین و مطرح‌ترین ورزشکاران زن این عرصه است.

 

نشنال

اعتراضات ضد دولتی در کلمبو ادامه دارد 

با این که یک ماه از فرار رئیس‌جمهور سریلانکا می‌گذرد، اما همچنان اعتراضات مردمی این کشور در خیابان‌های پایتخت ادامه دارد. البته معترضان از کاخ ریاست‌جمهوری خارج شده اند و به خیابان‌ها آمده اند.

سریلانکایی‌ها از وضعیت اقتصادی حاکم بر این کشور شکایت دارند. معترضان با در دست گرفتن رسید خریدهایشان به خیابان آمده اند تا از گرانی‌ها و نابه‌سامانی‌ها بگویند. 

دولت جدید سریلانکا هنوز موفق نشده مشکلات اقتصادی را تا حدی که رضایت نسبی شهروندانش را به دست‌بیاورد، مرتفع کند.

 

عرب نیوز

عربستان خواستار توقف حملات اسرائیل شد

دولت عربستان در نشست اخیر کابینه خود به درگیری میان اسرائیل و فلسطین واکنش نشان داد و خواستار پایان تنش شد. 

بن سلمان در این نشست که به ریاست او و در جده تشکیل شد از کشورهای جهان خواست به وظایف خود عمل کنند و مانع از ادامه درگیری‌ها شوند. 

با این که با میانجی‌گری مصر آتش بسی میان اسرائیل و فلسطین در غزه برقرار شده بود، اما خبر رسید در حملات هوایی اسرائیلی‌ها در شمال کرانه باختری، سه شهروند دیگر فلسطینی کشته شده اند. یک نفر هم پس از انتقال به بیمارستان جان باخته است. 

شمار کشته‌های حملات اخیر اسرائیل در غزه و کرانه باختری در مجموع ۱۳۰ نفر اعلام شده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها