|

استقبال عربستان از هلاکت رهبر القاعده توسط امریکا

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى،عکاظ عربستان، الجزیره، القدس العربی و روسیا الیوم.

استقبال عربستان از هلاکت رهبر القاعده توسط امریکا

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى،عکاظ عربستان، الجزیره، القدس العربی و روسیا الیوم.

در این میان الخلیج اونلاین در گزارشی به استقبال عربستان از هلاکت رهبر القاعده توسط امریکا  پرداخته است.

 

عکاظ عربستان: 

الظواهری هزاران انسان بی گناه از جمله سعودی ها را به قتل رساند

وزارت خارجه عربستان اعلام کرد که از بیانیه جو بایدن، رئیس جمهور امریکا درباره حمله به ایمن الظواهری، رهبر القاعده و کشته شدن او استقبال می کند.

عربستان اعلام کرد که الظواهری از رهبران تروریستی بود که برای عملیات تروریستی در امریکا و عربستان و شماری از کشورهای دیگر برنامه ریزی و عملیاتی را اجرایی کرده بود که در پی آنها هزاران بی گناه از کشورها و ادیان مختلف از جمله شهروندان عربستان به قتل رسیدند.

دولت عربستان ضمن تاکید بر تقویت همکاری و تلاش بین المللی برای مبارزه با تروریسم و ریشه کن کردن آن، از همه کشورها خواست برای حفاظت از بی گناهان در برابر تشکیلات تروریستی همکاری کنند.

رئیس جمهوری امریکا بامداد امروز از کشته شدن «ایمن الظواهری»، رهبر گروه تروریستی القاعده، در حمله هوایی امریکا در روز شنبه گذشته خبر داد.

 

الجزیره: 

قیمت پوند مصر در برابر دلار به کم‌ترین میزان در تاریخ رسید

بانک مرکزی مصر روز دوشنبه هر دلار را 19.1 جنیه معامله کرد که در مقایسه با 15.6 جنیه در ماه مارس گذشته، کاهش 22 درصدی را نشان می‌دهد. 

از اواخر ماه مارس بانک مرکزی مصر تصمیم گرفت که به علت تورم جهانی، قیمت جنیه را 18 درصد کاهش دهد.

بانک مرکزی مصر تأکید کرد که ذخایر ارزی این کشور در ماه‌ها آوریل و مه با کاهش 7 میلیارد دلاری به 33.4 میلیار دلار رسیده است.

بخش زیادی از این اموال خرج بازپرداخت بدهی‌های مصر به صندوق بین‌المللی پول شده که از سال 2016 طی برنامه‌ای 3 ساله به مصر 12 میلیارد دلار وام داد.

در سال 2020 نیز مصر 5.2 میلیارد دلار و اندکی بعد 2.8 میلیارد دلار وام از این صندوق برای کاهش پیامدهای اقتصادی کرونا دریافت کرد.

در اواخر ماه مارس گذشته، عربستان سعودی 5 میلیارد دلار در بانک مرکزی مصر سپرده‌گذاری کرد تا به این کشور در کمبود ذخایر ارزی‌اش کمک کند.

 

روسیا الیوم:

 آغاز رزمایش مشترک اسرائیل و امریکا در دریای سرخ

رزمایش دریایی مشترک اسرائیل و امریکا از روز گذشته در دریای سرخ آغاز شده است و به مدت 4 روز ادامه خواهد داشت.

بنابر آنچه شبکه کان اسرائیل اعلام کرده، این رزمایش بر برنامه ریزی ماموریت ها، حفاظت از گذرگاه های آبی در منطقه و تمرین های مشترک بین ارتش اسرائیل و امریکا متمرکز است.

نیروی دریایی اسرائیل تمرین های خود را با دو ناو «ایلات» از کلاس ساعر 5 و یک قایق موشک انداز از کلاس ساعر 4.5 انجام می دهد و امریکا نیز با 3 ناو موشک انداز در این تمرین ها مشارکت دارد.

بنابر گزارش مذکور، دستگاه امنیت اسرائیل طی سال های اخیر فعالیت فزاینده ایران در دریای سرخ را رصد کرده؛ امری که نشان می دهد این تمرین مشترک همچنین پیامی به تهران است.

 

القدس العربی: 

اسرائیل منزل یک فلسطینی را تخریب کرد

نیروهای اسرائیل در حمله به شهر سبسطیه در استان نابلس، منزل یک فلسطینی را تخریب کردند.

ارتش اسرائیل، امروز دوشنبه منزل یک فلسطینی در شمال کرانه باختری را به دلیل ساخت و ساز بدون مجوز تخریب کرد.

محمد عازم، شهردار سبسطیه در استان نابلس گفت نیروهای اسرائیلی به این شهر حمله و یک منزل را تخریب کردند.

منزل این شهروند فلسطینی سال ها پیش ساخته شده بود و خانواده ای 8 نفره در آن سکونت داشتند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها