|

16 میلیارد ریال سود 18 شرکت در بورس قطر

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى،الرایة قطر، عکاظ عربستان، وخبرگزارى رسمى عراق " واع" و ناس نیوز.

16 میلیارد ریال سود 18 شرکت در بورس قطر

الهام یوسفی برخوردار- در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى،الرایة قطر، عکاظ عربستان، وخبرگزارى رسمى عراق " واع" و ناس نیوز.

در این میان الرایة قطر در گزارشی به بورس قطر پرداخته است.

 

الرایة قطر: 

 16 میلیارد ریال سود 18 شرکت در بورس قطر

بورس قطر در هفته گذشته - برای دومین هفته متوالی - با حمایت عوامل اصلی بازار با پیشروی رشد اقتصاد ملی و نتایج مالی قوی شرکت ها در نیمه اول سال جاری به رشد خود ادامه داد. شاخص کل پس از سقوط به زیر 12 هزار واحد در دو هفته پیش، بار دیگر از سطح 13 هزار واحدی عبور کرد.

این شرکت ها در نیمه اول سال به نتایج قوی دست یافتند و مجموع سود 18 شرکتی که نتایج خود را اعلام کردند تاکنون 16 میلیارد ریال بوده است که این رقم در مدت مشابه سال قبل حدود 14 میلیارد ریال بوده و نرخ رشد 14.3 درصدی داشته است.قرار است به اعلام نتایج مالی نیم سال ادامه دهد، زیرا 29 شرکت دیگر طی سه هفته آینده اعلام خواهند کرد. پیش بینی می شود مجموع سود شرکت ها در نیمه اول سال از 26 میلیارد ریال فراتر رود.

شاخص کل در طول هفته با 412.9 واحد افزایش با نرخ رشد 3.25 درصدی در 13122.05 واحد بسته شد.

 

عکاظ عربستان: 

تعویض پرده کعبه همزمان با آغاز سال جدید قمری 

پرده کعبه مشرف برای نخستین بار همزمان با آغاز سال جدید هجری قمری تعویض شد. 

 پرده کعبه مشرفه در مکه مکرمه در میان استقبال گرم حاضران تعویض شد.

در پرده کعبه حدود 850 کیلوگرم ابریشم خام که در داخل مجموعه به رنگ سیاه بود، 120 کیلوگرم سیم طلا و 100 کیلوگرم سیم نقره استفاده شد  .

 

خبرگزاری رسمی عراق (واع):

 ثبت رکورد تازه در تولید برق عراق

وزارت برق عراق از ثبت رکورد بی سابقه در تأمین برق کشور علی‌رغم کمبود تخصیصات مالی خبر داد.

وزارت برق عراق با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که با پیگیری‌های مستمر وزیر برق و کادرهای این وزارتخانه و علی‌رغم چالش‌های سخت ناشی از کمبود تخصیصات مالی و عدم تصویب بودجه و کاهش واردات گاز و حملات به دکل‌های برق و افزایش شدید مصرف برق، کادرهای این وزارتخانه توانستند با تولید 22 هزار و 680 مگاوات برق پایدار، رکورد تازه‌ای در تولید برق کشور ثبت کنند.

این بیانیه افزوده که اگر حمایت مالی کافی و بودجه لازم تأمین شده بود این وزارتخانه می‌توانست سقف تعیین شده یک ساله خود را که افزایش 7 هزار مگاواتی تولید برق بود تحقق بخشد.

وزارت برق عراق ابراز امیدواری کرده که تا چند روز آینده با وارد مدار شدن چند نیروگاه جدید بر تولید برق کشور بیفزاید.

عراق در اوج زمان مصرف به 35 هزار مگاوات برق نیاز دارد.

 

ناس نیوز:

تظاهرات طرفداران صدر در بغداد 

طرفداران جریان صدر در عراق در مخالفت با برگزاری جلسه احتمالی پارلمان عراق برای انتخاب رئیس جمهوری و نخست وزیر، تظاهرات کردند.

 طرفداران جریان صدر امروز شنبه در بغداد مجددا تجمع کرده و مخالفت خود با نامزدی محمد شیاع السودانی، برای نخست وزیری عراق را نشان دادند.

تظاهرات کنندگان طرفدار صدر بر لزوم اجرای مطالبات مقتدی صدر، رهبر جریان صدر تاکید کردند.

تظاهرات کنندگان طرفدار جریان صدر با عبور از پل الجمهوریه در مرکز بغداد به سمت منطقه الخضرا رفتند.

تصاویری که از تظاهرات امروز منتشر شده است نشان می دهد تظاهرات کنندگان موانع سیمانی را کنار زده اند و به ورودی منطقه الخضراء رسیده اند.

تظاهرات کنندگان طرفدار صدر پیش از این و در شب گذشته به برخی مقرها و دفاتر چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه به ویژه جریان حکمت ملی عراق و حزب الدعوه حمله کردند.

طرفداران صدر روز چهارشنبه نیز به پارلمان عراق هجوم بردند و وارد ساختمان پارلمان عراق شدند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها