|

نصرالله: آماده ام سوخت ایران را رایگان به لبنان بیاورم

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى،القدس العربی، الحره،خبرگزاری رسمی عراق "واع"، و المیادین.

نصرالله: آماده ام سوخت ایران را رایگان به لبنان بیاورم

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى،القدس العربی، الحره،خبرگزاری رسمی عراق "واع"، و المیادین.

در این میان المیادین در گزارشی به  سخنرانى سید حسن نصر الله، دبیرکل حزب الله لبنان پرداخته است.

 

المیادین: 

سید حسن نصرالله: آماده ام سوخت ایران را رایگان به لبنان بیاورم 

سید حسن نصر الله، دبیرکل حزب الله لبنان گفت که آماده است سوخت ایران را رایگان وارد لبنان کند.

وی درباره روی آوردن حزب الله به شرکت های دوست برای کمک گرفتن گفت: گام های خود را با برادران سوری یا ایرانی یا هم پیمانان خود در داخل کشور هماهنگ نکردیم.

نصر الله افزود: آماده ایم سوخت ایران را رایگان برای نیروگاه های برق لبنان بیاوریم به شرط آنکه دولت لبنان با این موضوع موافقت کند.

سید حسن نصر الله در بخش دیگری گفت که اگر ایران می خواست بیشترین نفوذ در منطقه را داشته باشد با امریکا صلح می کرد و از فلسطین دست می کشید و ژاندارم خاورمیانه می شد.

وی افزود که موضع ایران در قبال فلسطین عقیدتی و دینی است و ایران انتظار قدردانی از آن بابت این موضوع را ندارد و حمایت ایران از فلسطین برای نفوذ داشتن در منطقه نیست.

دبیرکل حزب الله لبنان اشاره کرد که ایران هیچ وقت درخواستی از او چه در لبنان و چه در منطقه نداشته است.

 

القدس العربی: 

تخریب منزل دو اسیر فلسطینی

نظامیان اسرائیلی با یورش به منزل دو اسیر فلسطینی، ساکنان آن را وادار به ترک منزل و پس از بمب گذاری، منازل را منفجر کردند.

گروهی از نظامیان اسرائیلی بامداد امروز همراه با یک دستگاه لودر به شهرک قراوه بنی حسان یورش برده و منزل اسیر یوسف عاصی و یحیی مرعی را محاصره کرده و ساکنان آن را وادار به ترک این خانه ها کردند.

در پی یورش نظامیان اسرائیلی به این شهرک، درگیری شدیدی بین آنها و ساکنان این منطقه به وقوع پیوست.

نظامیان اسرائیلی با شلیک گلوله و گاز اشک آور اقدام به سرکوب فلسطینیان کردند که طی آن 5 نفر زخمی شدند.

نیروهای نظامی اسرائیل منزل این دو اسیر فلسطینی را بمب گذاری و منفجر کردند.

لازم به ذکر است که این دو اسیر فلسطینی 30 آوریل گذشته در نزدیکی شهرک آرئیل در استان سلفیت دست به عملیاتی مقاومتی زدند که طی آن یک شهرک نشین اسرائیلی کشته شد.

نظامیان اسرائیلی پس از این عملیات، این دو جوان فلسطینی را بازداشت کردند.

 

خبرگزاری رسمی عراق "واع": 

عراق: بیانیه شورای امنیت در محکومیت حمله ترکیه از موضع بغداد حمایت می‌کند

احمد الصحاف سخنگوی وزارت خارجه عراق گفت بیانیه شورای امنیت در محکومیت حمله ترکیه، نخستین در نوع خود محسوب می شود و از موضع عراق حمایت می کند.

سخنگوی وزارت خارجه عراق گفت: بیانیه شورای امنیت در محکومیت تعرض به حاکمیت عراق، نخستین بیانیه در نوع خود در چارچوب سلسله اقدامات ناقض حاکمیت و امنیت عراق توسط ترکیه است.

وی افزود: مضمون این بیانیه از موضع عراق حمایت می کند و بررسی این حمله را در چارچوب جدیدی قرار می دهد.

شورای امنیت سازمان ملل با انتشار بیانیه اى  حمله به استان دهوک عراق را محکوم و بر حمایت از استقلال و حاکمیت ارضی و یکپارچگی عراق تأکید کرد.

در این بیانیه آمده که شورای امنیت از دولت عراق در تحقیقات درباره این حادثه حمایت می‌کند و از همه کشورهای عضو می‌خواهد که در این باره با دولت عراق همکاری کنند.

 

الحره: 

جنجال بر سر توافق استثنایی بغداد و بیروت درباره سفر شهروندان لبنانی به عراق

اعلام توافقی استثنایی میان عراق و لبنان درباره سفر شهروندان لبنانی به اماکن زیارتی عراق با تمدید دستی اعتبار گذرنامه، بحث‌های بسیاری را در لبنان در پی داشته است.

پیش از این، اداره امنیت عمومی لبنان اعلام کرد که در سفر «عباس ابراهیم»، رئیس سازمان امنیت عمومی لبنان، به عراق و مذاکراتش با مقامات ارشد عراقی، بغداد موافقت کرده که شهروندان لبنانی که اعتبار گذرنامه‌شان تمام شده با «تمدید دستی اعتبار گذرنامه» به «زیارت اماکن مقدس» در عراق بروند.

همزمان خبرگزاری رسمی لبنان به نقل از یک مقام در اداره امنیت عمومی لبنان تأکید کرد که عباس ابراهیم موافقت لازم برای این موضوع را از «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق، دریافت کرده است.

این مقام لبنانی درباره جزئیات تصمیم گفته که شهروندان لبنانی‌ای که اعتبار گذرنامه‌شان تمام شده می‌توانند با «تمدید دستی اعتبار گذرنامه» فقط برای یک بار و فقط به عتبات مقدسه در عراق سفر کنند و حق استفاده از این گذرنامه برای سفر به دیگر کشورها را ندارند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها