|

رشد 11.8 درصدی اقتصاد عربستان در سه ماهه دوم 2022

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى،الخلیج الجدید، الخلیج اونلاین، وخبرگزارى رسمى عراق " واع" و روسیا الیوم.

رشد 11.8 درصدی اقتصاد عربستان در سه ماهه دوم 2022

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى،الخلیج الجدید، الخلیج اونلاین، وخبرگزارى رسمى عراق " واع" و روسیا الیوم.

در این میان الخلیج اونلاین در گزارشی به رشد 11.8 درصدی اقتصاد عربستان در سه ماهه دوم 2022 پرداخته است.

 

الخلیج اونلاین:

 رشد 11.8 درصدی اقتصاد عربستان در سه ماهه دوم 2022

تولید ناخالص داخلی عربستان در سه ماهه دوم سال 2022 نسبت به مدت مشابه سال قبل، 11.8 درصد رشد داشته است. 

سازمان آمار عربستان روز یکشنبه، اعلام کرد که رشد اقتصادی این کشور ناشی از رشد 23.1 درصدی حوزه فعالیت‌های نفتی است.

این سازمان افزود که بخش غیرنفتی عربستان هم در این دوره 5.4 درصد و بخش خدمات نیز 2.2 درصد رشد را ثبت کرده است.

تولید ناخالص داخلی عربستان در سه ماهه دوم سال 2022 نسبت به سه ماهه اول امسال نیز 1.8 درصد رشد داشته است.

صندوق بین‌المللی پول سه‌شنبه گذشته پیش‌بینی کرد که اقتصاد عربستان در سال جاری 7.6 درصد و در سال 2023 رشد 3.7 درصدی را ثبت کند.

 

الخلیج الجدید:

برگزاری کنفرانس تحریم اسرائیل در قاهره

95 امین کنفرانس افسران ارتباط دفاتر منطقه ای برای تحریم اسرائیل توسط کشورهای عربی در مقر اتحادیه عرب در قاهره برگزار شد.

سعید ابو علی، معاون دبیرکل اتحادیه عرب در سخنرانی خود گفت که این کنفرانس تاکیدی بر نقش مهم تحریم اسرائیل در راستای پایبندی به موضع کشورهای عربی است که اراده امت در دفاع از حقوق فلسطین و بازپسگیری آن براساس قوانین بین المللی را نشان می دهد.

وی توضیح داد که بسیاری از مسائل از جمله اتخاذ اقدامات لازم برای تحریم اسرائیل توسط کشورهای عربی، اعمال محدودیت، درج شرکت ها در فهرست تحریم و برداشتن برخی شرکت ها از آن فهرست و تمرکز بر تداوم فعالیت دفاتر منطقه ای تحریم اسرائیل و تقویت هماهنگی ها و همکاری های فیمابین در دستور کار این کنفرانس است.

در همین رابطه مشاری الجار الله، نماینده کویت در این کنفرانس بر پایبندی کشورش به تحریم اسرائیل تاکید کرد.

وی گفت هر کالایی مشکوک به ساخت اسرائیل بودن یا شرکت های ممنوعه باشد، اقدامات لازم درخصوص آن اتخاذ و مصادره می شود.

 

روسیا الیوم:

 بازگشایی کامل فرودگاه صنعا و بندر الحدیده؛ از شروط انصار الله برای تمدید آتش بس

مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی انصار الله، بازگشایی کامل فرودگاه صنعا و بندر الحدیده و پرداخت حقوق کارمندان و بازنشستگان را شرط تمدید آتش بس در یمن اعلام کرد.

 رئیس شورای عالی سیاسی انصار الله یمن، مجددا بر لزوم برداشته شدن محدودیت ها از فرودگاه بین المللی صنعا و بندر الحدیده توسط ائتلاف عربی برای تمدید آتش بس در یمن تاکید کرد.

وی در دیدار با هیئتی از عمان که برای بررسی مسائل مرتبط با آتش بس و پیشنهاد هانس گروندبرگ، فرستاده سازمان ملل در امور یمن به صنعا رفته بود، گفت که ضروری است هر آتش بسی، منجر به بهبود ملموس اوضاع اقتصادی و انسانی شود از جمله پرداخت حقوق همه کارمندان یمنی و بازنشستگان است.

وی بر اهمیت ورود ائتلاف عربی به رهبری امریکا در انجام اقداماتی در حمایت از اعتمادسازی و الزامات صلح تاکید کرد.

رئیس شورای عالی سیاسی انصار الله یمن پایبندی ائتلاف عربی و دولت مورد حمایت عربستان در یمن به محاصره را جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت دانست که کاملا با ضرورت های صلح در تعارض است.

 

خبرگزاری رسمی عراق " واع": 

العامری: جریان صدر و چارچوب هماهنگی، خویشتن داری کنند 

هادی العامری، رئیس ائتلاف فتح در پارلمان عراق در بیانیه ای از جریان صدر و چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه خواست حکمت پیشه کنند.

وی در بیانیه ای گفت: در شرایط تنش رسانه ای از طریق بیانیه های متقابل که خواستار تظاهرات مردمی می شود و ممکن است از کنترل خارج شده و منجر به خشونت شود، مخلصانه از برادران در جریان صدر و چارچوب هماهنگی می خواهم عقل و حکمت را پیشه کنند و خویشتن داری کنند و منافع کشور و مردم را اولویت دهند.

العامری در ادامه افزود: دو طرف از طریق گفت وگوی جدی و سازنده برای رسیدن به راه حل هایی برای اختلافات فیمابین تلاش کنند.

رئیس ائتلاف فتح در ادامه تصریح کرد: خون مردم عراق برای همه عزیز است و ملت عزیز عراق از دهه 70 قرن گذشته تا به امروز خون بسیاری فدا کرده است، خون ریزی بس است و توجه به خون مردم عراق امانتی بر عهده همگان است و مسئولیت ریخته شدن آن نیز با همه است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها