|

مروری بر رسانه های انگلیسی / 8اردیبهشت 1401 / 28 آوریل 2022

ترس از بروز بحران انرژی در اروپا

اقدام روسیه برای توقف انتقال گاز به اروپا مهمترین موضوعی است که در صفحه اول روزنامه‌های اروپایی به چشم می‌خورد؛ اقدامی که از سوی رهبران اروپایی باج‌گیری توصیف شده است.

ترس از بروز بحران انرژی در اروپا

اقدام روسیه برای توقف انتقال گاز به اروپا مهمترین موضوعی است که در صفحه اول روزنامه‌های اروپایی به چشم می‌خورد؛ اقدامی که از سوی رهبران اروپایی باج‌گیری توصیف شده است. این روزنامه‌ها این موضوع را همپای خبرهای اوکراین پوشش داده اند که در واقعیت بی‌ربط به آن هم نیست. 

روزنامه‌های خاورمیانه‌ای مثل امارات چندان توجهی به موضوع توقف انتقال گاز روسیه به اوکراین نشان نداده اند. آنها بیشتر از هر موضوعی درگیر افزایش قیمت مواد غذایی هستند.

 

گاردین

ترس از بروز بحران انرژی در اروپا 

اقدام روسیه برای قطع انتقال گاز به دو کشور اروپایی باعث افزایش ترس از بروز بحران انرژی در قاره سبز شده است. لهستان و بلغارستان دو کشوری هستند که از انتقال گاز روسیه محروم شده اند. 

رهبران اروپایی معتقدند روسیه با این کار به دنبال باج گیری در جنگ اوکراین است. سه ماه از آغاز حمله روسیه به اوکراین گذشته، اما روسها هیچ دستاورد قابل ملاحظه‌ای نداشته اند. بایدن در واکنش به این اقدام گفته پوتین از انرژی به عنوان سلاح جنگی استفاده می‌کند.

قطع انتقال گاز روسیه به اروپا و توقف فعالیت شرکت گاز پروم، در نخستین گام باعث افزایش ۲۰درصدی قیمت عمده‌فروشی انرژی شده است.

 

نشنال

تبادل زندانی آمریکا و روسیه در بحبوحه تنش‌های سیاسی 

آمریکا و روسیه وسط دعواهای سیاسی خود دو زندانی را مبادله کرده اند. آمریکا، تفنگدار دریایی سابق خود یعنی ترور رید را در ازای آزادی خلبان روسی به کشور بازگردانده است.

بایدن ضمن خوشامد به این تفنگدار، گفته « تبادل زندانی با هدف ایجاد تغییر در روابط تیره و تار واشنگتن و مسکو صورت نگرفته است. وقایع خشونت‌باری که در اوکراین می‌گذرد، رویکرد ما را در قبال روسیه تغییر نمی‌دهد». 

روسیه این تبادل را تایید کرده و گفته کنستانتین یاروشنکو، خلبان روسی محبوس در آمریکا، به قاچاق مواد مخدر متهم و به حبس محکوم شده بود.

 

یواس‌ای تودی

تست کووید ۱۹ کامالا هریس بالاخره مثبت شد

در آخرین نمونه‌ای که از معاون اول رئیس‌جمهور آمریکا گرفته شده، ابتلای او به کووید ۱۹ تایید شده است. کامالا هریس در توییتی خبر داده تستش مثبت شده است: «در حالی که هیچ نشانه ظاهری ندارم و حالم خوب است، اما در قرنطینه هستم و شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت می‌کنم».

منابع خبری اعلام کرده اند خانم هریس تماس نزدیکی با رئیس‌جمهور نداشته و در واقع معلوم نیست چرا و کجا به کووید ۱۹ مبتلا شده است. 

علت مطرح شدن نام بایدن در ماجرای تست کووید خانم هریس، گردهمایی ماه گذشته در کاخ سفید است. جایی که بایدن و نانسی پلوسی و دیگر مقامات کاخ سفید و دولت و کارمندان حضور داشتند و پس از آن تست خانم پلوسی و برخی دیگر از حاضران در آن مراسم مثبت شد.

 

پاکستان تودی

پسر بینظیر بوتو در مسند وزیر خارجه 

بلاول بوتو زرداری پسر بینظیر بوتو و آصف علی‌زداری، بعد از سوگند مقابل عارف علوی، رئیس‌جمهور پاکستان به عنوان وزیر فدرال تعیین و سپس به در مقام وزیر خارجه منصوب شد.

بلاول بوتو زرداری، ۳۳ ساله است و با این حساب جوان‌ترین وزیر خارجه پاکستان به شمار می‌آید. در مراسم تحلیف او علاوه بر رئیس‌جمهور، شهباز شریف، نخست‌وزیر و همچنین روسای جمهور و نخست‌وزیران اسبق پاکستان هم حضور داشته اند.

کابینه پاکستان ذره ذره تکمیل می‌شود. دو مراسم تحلیف و سوگند کابینه شهباز شریف در هفته پایانی فروردین ماه انجام شده بود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها