|

مروری بر رسانه‌های عربی / 25 اسفند 1400 / 13 شعبان 1443

تاثیر توقف مذاکرات بین ایران و عربستان بر عراق

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى الامارات الیوم، العالم الجدید، الخلیج اونلاین و الرایة قطر.

تاثیر توقف مذاکرات بین ایران و عربستان بر عراق

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى الامارات الیوم، العالم الجدید، الخلیج اونلاین و الرایة قطر.

در این میان العالم جدید در گزارشى به تاثیر توقف مذاکرات بین ایران و عربستان بر عراق، پرداخته است.

 

الامارات الیوم: کاهش ساعات کار در ماه رمضان در امارات

وزارت منابع انسانی و امارات بخشنامه ای را در خصوص کاهش ساعات کار در بخش خصوصی براى ماه مبارک رمضان صادر کرد.

بر اساس این بخشنامه، کلیه بخشهاى خصوصی امارات موظفند در طول ماه مبارک، ساعات کار عادی کارکنان خود را روزانه دو ساعت کاهش دهند.

پیش تر دولت امارات از کاهش روزهای کاری هفتگی در این کشور خبر داد و اعلام کرد که تعطیلات هفتگی در این کشور از ۲ روز به دو روز و نیم افزایش یافته است. دولت امارات نظام اداری تازه‌ای را ابلاغ کرد که به موجب آن تعداد روزهای کاری در این کشور ۴ روز و نیم است.

 

الرایة قطر: افتتاح پروژه گاز برزان قطر

پروژه گاز برزان قطر روز گذشته با حضور شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر این کشور و شیخ «خالد بن خلیفه بن عبدالعزیز آل ثانی» نخست وزیر و وزیر کشور و «حسن بن عبدالله الغانم» رئیس مجلس این کشور در شهر صعنتی «راس لفان» قطر افتتاح شد.

این طرح قرار است روزانه یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون متر مکعب گاز تولید کند.

امیر قطر: با افتتاح امروز پروژه گاز «برزان»، قطر گام‌های مهمی در جهت استفاده بهینه از منابع حیاتی خود در تامین انرژی پاک و نیازهای محلی و حمایت از پروژه‌های بزرگ استراتژیک کشور برداشته است.

خالد بن خلیفه بن عبدالعزیز آل ثانی نخست وزیر قطر:افتتاح پروژه راهبردی گاز برزان از یک دستاورد بزرگ ملی است که کمک موثری به دستیابی به اهداف توسعه ما به ویژه تقاضای محلی برای گاز و برق می کند.

 

العالم جدید: آیا توقف مذاکرات بین ایران وعربستان بر عراق تاثیر دارد؟

أحمد ریسان تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: وضعیت سیاسی عراق از اختلافات بین ایران و عربستان تاثیر می پذیرد و به تعویق افتادن دور پنجم مذاکرات بین ریاض و تهران متاسفانه اوضاع داخلی عراق را تحت تاثیر قرار می دهد چرا که دو کشور بازیگران موثری در صحنه داخلی عراق هستند.

عربستان و ایران بنابر داده های سیاسی و از طریق بازوهای خود در عراق چه گروه های اسلامی و چه غیر اسلامی، دو بازیگر بسیار تاثیر گذار هستند، از این رو هرگونه اختلاف بین دو طرف به صورت بحران بر وضعیت داخلی عراق بازتاب خواهد داشت و این مساله از اصل جهانی شدن خطر خارج از مرزهای این دو کشور نشات می گیرد.

 

الخلیج اونلاین: بوریس جانسون براى بررسى بحران  انرژی به ابوظبی و ریاض می رود

سفر بوریس جانسون به عربستان و امارات با توجه به قیمت بالای نفت و نیاز فوری اروپا به کاهش وابستگی خود به نفت خام روسیه پس از حمله به اوکراین است.

بوریس جانسون نخست‌وزیر بریتانیا برای «هماهنگی درباره پاسخ به حمله روسیه به اوکراین» از روز چهارشنبه به عربستان و امارات سفر می‌کند.

او قرار است در این سفر  یک روزه با «محمد بن زاید»، ولیعهد ابوظبی در امارات و سپس با «محمد با سلمان» ولیعهد عربستان،  در ریاض دیدار کند.

محور اصلی مذاکرات جانسون «افزایش فشارهای دیپلماتیک و اقتصادی بر روسیه» و«تلاش‌ها برای بهبود امنیت انرژی و کاهش نوسان در بازارهای انرژی و غذا» و به خصوص «متنوع کردن منابع تأمین سوخت انگلستان» و وضعیت ایران و یمن، همکاری های امنیتی خواهد بود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها