|

مروری بر رسانه های عربی / 23 اسفند 1400 / 11شعبان 1443

امارات یکی از بزرگترین مراکز صادرات خرما در جهان

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى البیان امارات، الجدید لبنان، الخلیج اونلاین و الفرات عراق.

امارات یکی از بزرگترین مراکز صادرات خرما در جهان

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى البیان امارات، الجدید لبنان، الخلیج اونلاین و الفرات عراق.

در این میان الفرات عراق در گزارشى به میزان صادرات خرما در امارات، پرداخته است.

 

الفرات نیوز: موضع گیری چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه درباره حمله به اربیل

 نیروهای چارچوب هماهنگی سیاسی شیعه بر ضرورت تحقیق درباره واقعیت نقطه ای در اربیل که هدف حمله موشکی قرار گرفته تأکید کردند.

سران این نیروها در جلسه خود حمله موشکی به شهر اربیل و «نقطه‌ای که درباره واقعیت آن حرف‌های ضد و نقیض مطرح شده» را بررسی کردند و «بر ضرورت ارائه توضیحات فوری از جانب مسئولان ذی‌ربط و تشکیل کمیته‌های تحقیق و تفحص پارلمانی و دولتی برای روشن شدن واقعیت  و جلوگیری از تبدیل خاک عراق به نقطه‌ای برای تعرض به کشورهای همسایه و اجازه ندادن به هیچ طرفی برای نقض حاکمیت عراق با دادن بهانه و بستن همه روزنه‌های دخالت خارجی در امور عراق» تأکید کردند.

 

الخلیج اونلاین: برگزارى نمایشگاه دفاع دریایی از 21 مارس در دوحه 

وزارت دفاع قطر از برگزاری هفتمین دوره از نمایشگاه بین المللی دفاع دریایی در دوحه از 21 الی 23 مارس خبر داد.

 وزارت دفاع قطر اعلام کرد که دوره جدید نمایشگاه و کنفرانس بین المللی دفاع دریایی دوحه (دیمکس 2022) از 21 الی 23 مارس 2022با شعار برجسته ترین رویداد بین المللی برای ارتباط متخصصان امنیتی و دفاع دریایی فعالیت خواهد کرد.

بنابر اعلام وزارت دفاع قطر، بیش از 200 غرفه دار از بیش از 20 کشور در این نمایشگاه، فناوری های جدید خود را به نمایش می گذارند و کشتی های جنگی ای که به بندر حمد وارد می شود، نیز به نمایش گذاشته می شود.

این نمایشگاه شاهد امضای فوری یادداشت های تفاهم و توافقنامه ها و برگزاری کنفرانس فرماندهان نیروی دریایی در خاورمیانه خواهد بود.

 

الجدید لبنان: امیرعبداللهیان به بیروت سفر می‌کند

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران سه‌شنبه (فردا) به لبنان سفر خواهد کرد.

این شبکه اعلام کرد: حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران سفری منطقه‌ای خواهد داشت که شامل سفر به لبنان در روز سه‌شنبه آینده پس از مطمئن شدن از تاریخ دیدار با مقامات رسمی خواهد بود.

 

البیان امارات: امارات یکی از بزرگترین مراکز صادرات خرما در جهان

عبدالوهاب زاید، دبیر کل جایزه بین المللی خلیفه برای خرما و نوآوری کشاورزی گفت: امارات متحده عربی به یکی از بزرگترین مراکز صادرات مجدد خرما در جهان تبدیل شده است و در تلاش است تا با ارائه جایگزین های مختلف که برتری امارات را در زمینه خرما تضمین می کند، نیازهای بازارها در همه زمینه ها اعم از قیمت و کیفیت را برطرف کند. 

امارات نقش برجسته ای در حمایت از رشد بزرگ و فزاینده کشت نخل و تولید خرما در سرتاسر جهان ایفا کرد، و به همراه سایر کشورهای عربی بیش از 75 درصد از کل تولید جهان که معادل 8.5 میلیون تن است را تولید کرد. 

هند با مقدار 363 هزار تن بزرگترین واردکننده در جهان در سال 2020 است و پس از آن مراکش و جمهوری نیجر و اندونزی قرار دارند.

امارات با بیش از 73 نوع درختان خرما بهترین خرما های جهان را تولید می کنند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها