|

هشدار مکرون

رئیس‌جمهوری فرانسه در یک سخنرانی تأکید کرد که اروپا به سیاست دفاعی معتبرتری برای ایستادگی در برابر روسیه نیاز دارد و ‌باید در مقابل ایالات متحده استقلال خود را حفظ کند. امانوئل مکرون در دانشگاه سوربون پاریس با تأکید بر ضرورت وجود اتحادیه اروپا به صورت قوی‌تر و مستقل‌تر گفت: «اروپای امروز ممکن است بمیرد و این فقط به انتخاب‌های ما بستگی دارد‌».

هشدار مکرون

رئیس‌جمهوری فرانسه در یک سخنرانی تأکید کرد که اروپا به سیاست دفاعی معتبرتری برای ایستادگی در برابر روسیه نیاز دارد و ‌باید در مقابل ایالات متحده استقلال خود را حفظ کند. امانوئل مکرون در دانشگاه سوربون پاریس با تأکید بر ضرورت وجود اتحادیه اروپا به صورت قوی‌تر و مستقل‌تر گفت: «اروپای امروز ممکن است بمیرد و این فقط به انتخاب‌های ما بستگی دارد‌». مکرون همچنین بر لزوم حفظ «استقلال استراتژیک» اروپا از‌جمله با اجرای طرح‌هایی برای تقویت تولیدات دفاعی اروپا و گسترش صنایع برای ایستادن مقابل روسیه و رقابت با ابرقدرت‌های اقتصادی تأکید کرد.

او در این سخنرانی تأکید کرده است که اروپا دیگر نمی‌تواند برای امنیت خود به تنهایی به آمریکا تکیه کند. او گفته است‌ آمریکا دو اولویت دارد؛ اول ایالات متحده و دوم مسئله چین. مسئله اروپا یک اولویت ژئوپلیتیکی نیست. مکرون تصریح کرده که اگر مسئولیت توسعه صنایع دفاعی اروپا را بر عهده نگیریم، چگونه می‌توانیم حاکمیت و استقلال خود را حفظ کنیم؟

واشنگتن‌پست نوشته است: اگرچه ایالات متحده همچنان قدرتمندترین عضو ناتو و ضامن کلیدی امنیت اروپاست، اما مکرون زمانی را متصور شد که اروپا بتواند بدون کمک آمریکا از خود در برابر روسیه دفاع کند. او تأکید کرده که برای رسیدن به آن نقطه، باید اروپا بخش دفاعی خود را تقویت کند. این اظهارات مکرون در شرایطی بیان می‌شود که اروپا تلاش می‌کند کمک‌های اوکراین را حفظ کند.

او همچنین زنگ خطر را در‌خصوص آنچه «بی‌توجهی روسیه و چین به قوانین تجارت جهانی» خواند، به صدا درآورد و از اتحادیه اروپا خواست تا در راهبرد تجاری خود تجدید‌نظر کند. به نوشته واشنگتن‌پست، رئیس‌جمهوری فرانسه در حالی این سخنرانی را ارائه داده که کمتر از یک هفته از میزبانی او از شی جین‌پینگ، رهبر حزب کمونیست چین، گذشته که مایل است اتحادیه اروپا را از واشنگتن دور کند. مکرون تشریح کرد که اروپا در هفت سال گذشته چگونه متحول شده است و در سخنان خود بر درخواست «خودمختاری استراتژیک» تأکید کرد.

مکرون در این سخنرانی که حدود دو ساعت به طول انجامید، تلاش کرد تا دستور کار پیش از انتخابات اروپا در ماه ژوئن و مسیر اتحادیه اروپا برای پنج سال آینده را ترسیم کند. حزب تحت ریاست امانوئل مکرون در انتخابات اروپایی ماه ژوئن بر اساس نظرسنجی‌ها وضعیت مناسبی ندارد و ممکن است با شکستی سنگین روبه‌رو شود. حزب «جمهوری به پیش» در نظرسنجی‌ها به‌طور درخور توجهی از احزاب راست افراطی عقب افتاده و حتی این احتمال وجود دارد که پس از سوسیالیست‌ها در رتبه سوم قرار گیرد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها