|

به هوش باش

به‌تازگی دو کتاب از ‌محمد سیدرضی منتشر شده است. این کتاب‌ها که با عنوان کلی «به هوش باش‌» شناخته می‌شوند، مجموعه از سخنان و نوشته‌هایی از او هستند که برخی بنا بر موقعیت در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است‌. ‌سیدرضی‌ نام این کتاب‌ها را «هان» و «هین» گذاشته است که برگرفته از ابیات کهن است.

به هوش باش

به‌تازگی دو کتاب از ‌محمد سیدرضی منتشر شده است. این کتاب‌ها که با عنوان کلی «به هوش باش‌» شناخته می‌شوند، مجموعه از سخنان و نوشته‌هایی از او هستند که برخی بنا بر موقعیت در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است‌. ‌سیدرضی‌ نام این کتاب‌ها را «هان» و «هین» گذاشته است که برگرفته از ابیات کهن است. او درباره این آثار می‌نویسد: «هر تکه‌پاره‌ای از تفکر، مثل یک پازل است که به تناسب چیدمان و بارگذاری نظری و عملی آن می‌تواند نقش‌های متفاوتی داشته باشد. تصویرهایی به عدد مخاطبین که از هزارتوی ذهن و خرد و تجربه آنان گذر کرده و برای خود نقش و رنگ و لعاب متفاوتی می‌یابد». مطالب این دو کتاب را می‌توان قطعاتی چکیده و پراکنده از موضوعات و مسائل و نظرها دانست. نویسنده ایده انتشار مطالب سه‌خطی را از یک مقاله دریافته و با کمک یک نرم‌افزار، عبارات خود را در قالب تعداد حروف ثابت محدود کرده است. کتاب «هان» که سال 1401 منتشر شده، شامل 188 صفحه و 365 قطعه است. در قطعه 188 نوشته شده است: «فساد، آرام‌آرام پیشروی می‌کند. هیچ‌کس یک‌شبه متعفن نمی‌شود. به تناسب استعداد و قدرت توجیه رفتار، زمان غوطه‌ورشدن هر فرد در پلیدی متفاوت است. ولی الگوی کلی، هر روز بدتر از دیروز است». قطعه دیگر عبارت است از: «‌متعصبان، شک را گناه، سؤال را آغاز انحراف و تجدید‌نظر را خیانت به عقیده، ایمان و آرمان می‌دانند». ‌کتاب «هین» در سال 1402 مانند کتاب قبلی با همان 365 قطعه و در 188 صفحه منتشر شده است. در یکی از عبارت‌ها نوشته شده است: «هرگاه قاضی ذهن ما کم‌کار و صدور حکم تعطیل شود، بیشتر فرصت می‌کنیم به عزیزان‌مان رسیدگی کنیم». در عبارت دیگر به نکته مهمی اشاره کرده است: «رها کنیم آنچه دیگر  مال ما نیست»‌. ‌

‌این کتاب‌ها درباره موضوعات مبتلابه امروز جامعه معاصر نکاتی را بیان می‌کند و در شمارگان هزار نسخه در انتشارات «نگاه نوین» منتشر شده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها