|

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

از سفر گروسی تا بازگشت پول بابک زنجانی

اعضای کابینه سیزدهم به رسم روزهای چهارشنبه‌ هر هفته بعد از جلسه هیئت وزیران با رئیس کابینه در جمع خبرنگاران حاضر شدند و به سؤالات خبرنگاران پاسخ دادند.

از سفر گروسی تا بازگشت پول بابک زنجانی

اعضای کابینه سیزدهم به رسم روزهای چهارشنبه‌ هر هفته بعد از جلسه هیئت وزیران با رئیس کابینه در جمع خبرنگاران حاضر شدند و به سؤالات خبرنگاران پاسخ دادند.

محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی، از اظهار تمایل رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای سفر به ایران خبر داد. وی با بیان اینکه تعاملات ایران با آژانس در یک روال طبیعی تداوم دارد، افزود: در جهت رفع ابهامات و توسعه همکاری‌ها، گفت‌وگوها صورت می‌گیرد. آقای گروسی هم برای سفر به ایران اظهار تمایل کرده‌اند و در دستور کار ایشان است و در برنامه ما هم قرار دارد که در زمانی که تنظیماتش صورت بگیرد، انجام خواهد شد.

امیر محمدرضا آشتیانی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز درباره حضور مردم در انتخابات 

۱۱ اسفند گفت: وقتی مردم حضور پیدا می‌کنند ارزیابی دشمن را تغییر می‌دهد و قطعا بازدارندگی بسیار بزرگی ایجاد خواهد کرد. ما هم توصیه و تشویق می‌کنیم که همه ان‌شاءالله در انتخابات شرکت کنند.

سید‌اسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات هم با تبریک بازگشت اموال بابک زنجانی به مردم توسط سازمان اطلاعات سپاه و قوه قضائیه، عنوان کرد: کار مهمی صورت گرفت که اموال مردم برگشت و این حادثه ارزشمندی برای مردم بود. وی همچنین تأکید کرد: ان‌شاءالله انتخابات در کمال امنیت برگزار می‌شود. نکته مهمی که وجود دارد این است که امروز داعشی که از حکمرانی مأیوس شده، در منطقه سرگردان است و آمریکا و رژیم صهیونیستی و عوامل آنها در جهت اقدامات تروریستی در حال بهره‌برداری از آنها هستند.

جواد اوجی، وزیر نفت هم از خنثی‌سازی سریع توطئه اسرائیل غاصب در حادثه خطوط گازرسانی خبر داد و افزود: دشمن قصد داشت بخش گاز خانگی مردم را دچار چالش کند و الحمدلله آمادگی کاملی داشتیم و این کار خبیثانه‌ دشمن بدون اینکه اتفاقی در شهرها و روستاها رخ دهد، خنثی شد و خطوط گازرسانی سریعا ترمیم شدند.

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز با بیان اینکه «تعداد کاربران رادارگیم به عنوان ابزاری برای بهبود تجربه کاربری گیمرها به ۱۴ میلیون رسیده است»، گفت: «با توجه به وعده رئیس‌جمهوری برای بهبود تجربه کاربری گیمرها، ابزار رادارگیم راه‌اندازی شد که در آن محتوای بازی‌های پرمخاطب و مورد تأیید نهادهای فرهنگی را در کشور آوردیم و میزبانی کردیم و تا حداقل ۳۰ درصد میزان تأخیر در دسترسی گیمرها به این بازی‌ها کاهش پیدا کرد». وی گفت: این دولت از ابتدای شروع  به کار دنبال بهبود تجربه کاربری عموم کاربران و اقشار خاص بود که یکی از اقشاری که میزان تأخیر در دسترسی اینترنت (Ping) بر تجربه کاربری آنها اثر بسیار منفی دارد، گیمرها به شمار می‌رفتند.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز از تمدید زمان برگزاری نمایشگاه رسانه‌های ایران تا بعدازظهر پنجشنبه خبر داد و گفت: به دلیل استقبال مردمی تا فردا بعدازظهر نمایشگاه مطبوعات تمدید شد. وی یادآوری کرد که ۴۵۰ رسانه در این نمایشگاه مشارکت کردند و جریان قهری نداشتیم و خیلی پررونق برگزار شد. محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه امیدواریم تا قبل از عید بودجه نهایی شود تا دولت از اول فروردین مطابق بودجه عمل کند، اظهار کرد: بعضی موارد بودجه را شورای نگهبان مغایر اعلام کرده بود. نمایندگان بر نظر خود اصرار کردند و الان باید در مجمع تشخیص تأیید شود.

سید‌صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم با بیان اینکه «طرح فجرانه کالابرگ با موفقیت اجرا شد و در مرحله نخست به مدت سه ماه ادامه دارد»، افزود: مرحله اول آن که از ۱۸ بهمن‌ماه آغاز شد تا روز گذشته تقریبا با استقبال ۱۲‌میلیون‌و‌۸۹۲‌هزار‌و ۱۶ خانوار مواجه بوده است. وی همچنین گفت: حدودا جمعیتی بالغ بر ۳۷ میلیون نفر یعنی حدود ۶۲.۵ درصد تاکنون از این طرح فجرانه کالابرگ استقبال کرده‌اند و مرحله اول این طرح تا ۱۷ اسفند ادامه خواهد داشت.

احمد وحیدی، وزیر کشور نیز از بررسی تغییر قوانین مهاجرت در مجلس شورای اسلامی خبر داد و اظهار کرد: کارت هوشمند اتباع تهیه شده و در حال توزیع است. اتباع غیرمجاز باید برگردند و بقیه ساماندهی شوند. لایحه‌ای هم درباره نحوه مواجهه با افراد غیرمجاز تهیه شده که الان در مجلس است. وی همچنین در پاسخ به این پرسش که اجاره ساعتی خانه مجاز است؟ گفت: نه من یادم نیست کسی چنین مجوزی را صادر کرده باشد. وزیر کشور درباره حذف گزینه عجله دارم از تاکسی‌های اینترنی هم تأکید کرد که باید به این مورد رسیدگی شود.

سپهر خلجی، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت هم درباره بازگشت اموال بابک زنجانی اظهار کرد: اقدام جهادی بانک‌ مرکزی، وزارت نفت، اطلاعات سپاه و اهتمام قوه قضائیه در بازگشت اموال بابک زنجانی نقش تعیین‌کننده‌ای داشت. وی با اشاره به اینکه «امروز هم آقای رئیس‌جمهور در جلسه دولت از همه کسانی که در جمع‌شدن این پرونده نقش داشتند تشکر کرد»، درباره اینکه آیا اموال به خزانه واریز شده یا خیر گفت: اجازه دهید در این موضوع دستگاه قضائی که متولی پرونده است اطلاع‌رسانی کند. همان‌طور که در این یکی دو روز هم رئیس محترم قوه قضائیه و بقیه بخش‌ها اطلاع‌رسانی کردند، این موضوع به تدریج توسط مسئولان اطلاع‌رسانی می‌شود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها