|

مراسم قرعه‌کشی سانس‌های نمایش فیلم‌ها در جشنواره فجر برگزار شد

صبح روز گذشته ششم بهمن‌ماه با حضور جمعی از صاحبان فیلم‌های حاضر در جشنواره فیلم فجر مراسم قرعه‌کشی سانس‌های نمایش فیلم‌ها در جشنواره فیلم فجر و رونمایی از پوستر برگزار شد. در ابتدای این مراسم مجتبی امینی، دبیر جشنواره فیلم فجر، گفت: «امسال شرایط انتخاب آثار مقداری سخت بود و از ۱۰۶ اثری که به دبیرخانه جشنواره رسید، ۳۳ اثر برای بخش سودای سیمرغ انتخاب شدند.

مراسم قرعه‌کشی سانس‌های نمایش فیلم‌ها در جشنواره فجر برگزار شد

صبح روز گذشته ششم بهمن‌ماه با حضور جمعی از صاحبان فیلم‌های حاضر در جشنواره فیلم فجر مراسم قرعه‌کشی سانس‌های نمایش فیلم‌ها در جشنواره فیلم فجر و رونمایی از پوستر برگزار شد. در ابتدای این مراسم مجتبی امینی، دبیر جشنواره فیلم فجر، گفت: «امسال شرایط انتخاب آثار مقداری سخت بود و از ۱۰۶ اثری که به دبیرخانه جشنواره رسید، ۳۳ اثر برای بخش سودای سیمرغ انتخاب شدند. برخی دوستان شاید آثارشان از جشنواره جا مانده باشد، با توجه به اینکه جشنواره استانداردهای خاص خودش را دارد، باید صبور باشیم و حق بدهیم که شاید قسمت برخی از همکاران ما بوده که آثارشان در این جشنواره نمایش داده شود». او ادامه داد: «امسال جشنواره پرشور و پررونقی را خواهیم داشت و شاهد آثار ویژه‌ای با مضمونی‌ جذاب و دیدنی در حوزه‌های مختلف خواهیم بود. این آثار مدیون زحمات دست‌اندرکاران خانواده سینمای ایران است». سپس از پوستر چهل‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی فجر که به دست حمیدرضا بیدقی طراحی شده، رونمایی شد.

علی مزینانی، پیش‌کسوت سینما، روی صحنه آمد و فیلم «شور عاشقی» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی داریوش یاری را در قرعه‌کشی بیرون کشید که روز جمعه ۲۰ بهمن در سانس سوم نمایش داده می‌شود. مزینانی بیان کرد: ۱۶ سال است که وارد سینما شده‌ام و ۶۲ سال از عمر سینمایی من می‌گذرد و ۷۶ سال دارم. ان‌شاءالله همه دست اندرکاران وقتی به سن ما می‌رسند، قدر همدیگر را بدانند. در ادامه بهرام عظیمی پیش‌کسوت حوزه انیمیشن، روی سن آمد و فیلم «بی‌بدن» به کارگردانی مرتضی حسینعلی‌زاده و تهیه‌کنندگی مهدی جعفری را بیرون کشید که سانس سوم جمعه ۱۳ بهمن‌ماه نمایش داده می‌شود. بهرام عظیمی گفت: ریش من سفید است، اما پیش‌کسوت نیستم. پیش‌کسوتان دیگری در حوزه انیمیشن داریم. امیدوارم جشنواره امسال هم مثل دوره‌های گدشته که هشت فیلم شاهکار داشته است، ۱۲ فیلم شاهکار داشته باشد. گیسو احمدی، مجری شبکه آی‌فیلم، به‌عنوان نفر بعدی در قرعه‌کشی شرکت کرد و فیلم «رؤیاشهر» به کارگردانی محسن عنایتی و تهیه‌کنندگی مصطفی حسن‌آبادی را به قید قرعه انتخاب کرد که دوشنبه ۱۶ بهمن در سانس چهارم به نمایش درمی‌آید. در ادامه جمشید مجدوفایی به‌عنوان پیش‌کسوت حوزه سینما روی صحنه رفت و به قید قرعه فیلم «قلب رقه» به کارگردانی خیرالله تقیانی‌پور و تهیه‌کنندگی سعید پروینی را انتخاب کرد که شنبه ۱۴ بهمن‌ماه در سانس سوم نمایش داده می‌شود.

سپس علی علائی به‌عنوان پیش‌کسوت در حوزه نقد سینما روی صحنه آمد و فیلم «آبی روشن» به کارگردانی بابک خواجه‌پاشا و تهیه‌کنندگی محمدحسین میری و سازمان اوج را به قید قرعه انتخاب کرد که پنجشنبه ۱۹ بهمن در سانس دوم نمایش داده می‌شود. در ادامه مراسم، اصغر شاهوردی پیش‌کسوت حوزه صدا فیلم «آغوش باز» به کارگردانی بهروز شعیبی و تهیه‌کنندگی علی سرتیپی را به قید قرعه انتخاب کرد که یکشنبه ۱۵ بهمن در سانس سوم نمایش داده می‌شود. یونس صباحی به‌عنوان پیش‌کسوت در حوزه تولید سینما، انیمیشن «شمشیر و اندوه» به کارگردانی عماد رحمانی و مهرداد محرابی و تهیه‌کنندگی مهدی جعفری را به قید قرعه انتخاب کرد که سه‌شنبه ۱۷ بهمن در سانس سوم نمایش داده می‌شود. مهین نویدی پیش‌کسوت حوزه گریم در سینما روی صحنه آمد و فیلم «ملکه آلیشون» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی ابراهیم نوآورمحمد را به قید قرعه انتخاب کرد که چهارشنبه ۱۸ بهمن در سانس دوم نمایش داده می‌شود. اسحاق خانزادی پیش‌کسوت صدا در سینمای ایران فیلم «مجنون» به کارگردانی مهدی شامحمدی و تهیه‌کنندگی عباس نادران را به قید قرعه انتخاب کرد که شنبه ۱۴ بهمن در سانس اول نمایش داده می‌شود.

سعید خانی، فعال در حوزه پخش سینما، به روی صحنه رفت و فیلم «شکار حلزون» به کارگردانی محسن جسور و تهیه‌کنندگی مصطفی سلطانی را به قید قرعه انتخاب کرد که جمعه ۲۰ بهمن در سانس اول نمایش داده می‌شود. در ادامه، نصرت کریمی پیش‌کسوت حوزه سینما روی صحنه رفت و فیلم «میرو» به کارگردانی حسین ریگی و تهیه‌کنندگی سعید الهی را به قید قرعه انتخاب کرد که یکشنبه ۱۵ بهمن در سانس دوم نمایش داده می‌شود. فریده ذاکری به‌عنوان نویسنده پیش‌کسوت در حوزه سینما روی صحنه آمد و فیلم «ساعت جادویی» به کارگردانی محمدعلی بصیری‌نیک و تهیه‌کنندگی محمدمهدی نخعی‌زاده را به قید قرعه انتخاب کرد که یکشنبه ۱۵ بهمن در سانس چهارم نمایش داده می‌شود.

محسن روزبهانی به‌عنوان پیش‌کسوت حوزه جلوه‌های ویژه روی صحنه رفت و فیلم «دروغ‌های زیبا» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مرتضی آتش‌زمزم را به قید قرعه انتخاب کرد که پنجشنبه ۱۲ بهمن در سانس اول نمایش داده می‌شود.

عزت‌الله علیزاده به‌عنوان پیش‌کسوت جشنواره‌های فیلم فجر روی صحنه رفت و فیلم «احمد» به کارگردانی امیرعباس ربیعی و تهیه‌کنندگی حبیب‌‌الله والی‌نژاد را به قید قرعه انتخاب کرد که ۱۲ بهمن در سانس دوم نمایش داده می‌شود. سپس کاوه ایمانی تدوینگر سینما، روی صحنه آمد و فیلم «دو روز دیرتر» به کارگردانی اصغر نعیمی و تهیه‌کنندگی محسن شیرازی را به قید قرعه انتخاب کرد که پنجشنبه ۱۲ بهمن در سانس سوم نمایش داده می‌شود. محمد محمدی که در حوزه روابط‌عمومی فیلم‌ها فعالیت می‌کند، نفر بعدی بود که روی صحنه آمد و فیلم «معجزه پروین» به کارگردانی محمدرضا ورزی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شریفی‌نیا را به قید قرعه انتخاب کرد که سه‌شنبه ۱۷ بهمن در سانس چهارم نمایش داده می‌شود. عزت‌الله رمضانی‌فر به‌عنوان بازیگر پیش‌کسوت سینمای ایران روی صحنه آمد و گفت: من به اوضاع و احوال بازیگران قدیمی اشراف دارم و درخواست می‌کنم تهیه‌کنندگان و کارگردانان به آنان کار دهند، آنان صدقه نمی‌خواهند؛ چراکه بازیگران ما با‌ شرف هستند.

او سپس فیلم «تمساح خونی» به کارگردانی جواد عزتی و تهیه‌کنندگی کامران حجازی را به قید قرعه انتخاب کرد که جمعه ۱۳ بهمن در سانس اول نمایش داده می‌شود. محمدرضا فرجی پیش‌کسوت سینما به‌عنوان انتخاب‌کننده دیگر روی صحنه آمد و فیلم «دست ناپیدا» به کارگردانی انسیه شاه‌حسینی و تهیه‌کنندگی سیدسعید سیدزاده را به قید قرعه انتخاب کرد که یکشنبه ۱۵ بهمن در سانس اول نمایش داده می‌شود. وحید رونقی، دوبلور شناخته‌شده، انتخاب‌کننده بعدی بود که فیلم «نپتون» به کارگردانی محمدابراهیم غفاریان و تهیه‌کنندگی سیاوش امین‌پور را به قید قرعه انتخاب کرد که سه‌شنبه ۱۷ بهمن در سانس دوم نمایش داده می‌شود. علی الهیاری به‌عنوان فیلم‌بردار پیش‌کسوت حوزه سینما روی صحنه رفت و با بیان اینکه از سال ۴۶ تاکنون ۶۰ فیلم را فیلم‌برداری کرده است، برای سینما ایران آرزوی موفقیت کرد و فیلم «ببعی قهرمان» به کارگردانی حسین صفارزادگان و میثم حسینی و تهیه‌کنندگی محمدمهدی مشکوری را به قید قرعه انتخاب کرد که پنجشنبه ۱۹ بهمن سانس چهارم نمایش داده می‌شود. مهتا ملک‌زاده از مدیران حوزه سینما نفر بعدی بود که روی صحنه رفت و با بیان جملاتی گفت: معمولا عواملی که پشت دوربین در سینما کار می‌کنند، کمتر دیده شدند و از همین‌جا از همه آنان قدردانی می‌کنم. امیدوارم جشنواره خوبی در پیش داشته باشیم و کمک کنیم بهار بهتری در سینما داشته باشیم.

او سپس فیلم «صبح اعدام» به کارگردانی بهروز افخمی و تهیه‌کنندگی علی شیرمحمدی را به قید قرعه انتخاب کرد که دوشنبه ۱۶ بهمن در سانس دوم نمایش داده می‌شود.

سپس سیمون سیمونیان پیش‌کسوت حوزه سینما روی صحنه رفت و با بیان اینکه امیدوارم جشنواره پرشوری داشته باشیم، فیلم «شه‌سوار» به کارگردانی و تهیه‌‌کنندگی حسین نمازی را به قید قرعه انتخاب کرد که شنبه ۱۴ بهمن در سانس دوم نمایش داده می‌شود. علیرضا احمدی‌کیا پیش‌کسوت سینما نفر بعدی بود که روی صحنه رفت و فیلم «نبودنت» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی کاوه سجادی‌حسینی را به قید قرعه انتخاب کرد که چهارشنبه ۱۸ بهمن سانس سوم نمایش داده می‌شود. بهروز صادقی به‌عنوان عکاس پیش‌کسوت در حوزه سینما روی صحنه آمد و فیلم «صبحانه با زرافه‌ها» به کار‌گردانی سروش صحت و تهیه‌کنندگی سیدمصطفی احمدی را به قید قرعه انتخاب کرد که شنبه ۱۴ بهمن در سانس چهارم نمایش داده می‌شود. سپس سجاد رضایی خبرنگار حوزه سینما، روی صحنه رفت و فیلم «پرواز ۱۷۵» به کارگردانی محمدحسین حقیقت و تهیه‌کنندگی سعید شرفی‌کیا را به قید قرعه انتخاب کرد که جمعه ۱۳ بهمن سانس چهارم نمایش داده می‌شود. روح‌انگیز شمس از منشیان صحنه پیش‌کسوت نفر بعدی بود که روی صحنه رفت و فیلم «پرویزخان» به کارگردانی علی ثقفی و تهیه‌کنندگی عطا پناهی را به قید قرعه انتخاب کرد که جمعه ۲۰ بهمن در سانس دوم نمایش داده می‌شود. مرتضی یراق‌بافان از قاریان مطرح قرآن، نفر بعدی بود که روی صحنه رفت و فیلم «ظاهر» به کارگردانی حسین عامری و تهیه‌کنندگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را به قید قرعه انتخاب کرد که پنجشنبه ۱۲ بهمن سانس چهارم نمایش داده می‌شود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها