|

یحیی صدر جدول را پس گرفت

دوئل پرسپولیس - سپاهان برای قهرمانی

هفته بیست‌وهشتم رقابت‌های لیگ برتر عصر روز گذشته به پایان رسید که در حساس‌ترین بازی روز، پرسپولیس در ورزشگاه آزادی با یک گل از سد پیکان عبور کرد و دوباره به صدر جدول رده‌بندی رسید.

هفته بیست‌وهشتم رقابت‌های لیگ برتر عصر روز گذشته به پایان رسید که در حساس‌ترین بازی روز، پرسپولیس در ورزشگاه آزادی با یک گل از سد پیکان عبور کرد و دوباره به صدر جدول رده‌بندی رسید.

 این تیم که پیش از این قرار بود در دیداری خارج از خانه به مصاف پیکان برود، نهایتا در کش‌وقوسی که اعتراض تیم‌های سپاهان و استقلال، دو رقیب پرسپولیس در راه قهرمانی را در پی داشت، در ورزشگاه آزادی به مصاف پیکان رفت. بازی شاگردان یحیی از آن جهت اهمیت داشت که 24 ساعت قبل، سپاهان توانسته بود در دیداری خارج از خانه، نفت مسجدسلیمان را شکست دهد و بالاتر از پرسپولیس قرار بگیرد. استرس برای کسب سه امتیاز باعث شد تا بازیکنان پرسپولیس روز عجیبی را سپری کنند و در آستانه گره دشواری قرار بگیرند. 

هرچند این گره نهایتا با پنالتی مهدی ترابی باز شد تا سرخ‌پوشان تهرانی این‌بار 60 امتیازی شوند و با یک اختلاف امتیاز در مقایسه با سپاهان، صدر جدول را پس بگیرند. یحیی گل‌محمدی که در سال 1402 تمامی بازی‌هایش به همراه پرسپولیس را برده، پنجمین پیروزی متوالی‌اش در لیگ برتر را هم ثبت کرد تا حالا اختلاف امتیازش با استقلال رده‌چهارمی را به چهار امتیاز برساند.

 پرسپولیس شب گذشته در حالی از سد پیکان گذشت که پیش از این هم آمار بسیار خوبی برابر این رقیب داشت. با احتساب بازی گذشته، پرسپولیس 26 بار پیکان را برده تا رقیب خودروسازش در لیگ برتر به هیچ تیمی به اندازه پرسپولیس نباخته باشد.

 این تیم در ششمین تقابل متوالی‌اش با پیکان آمار خوبی هم در خط دفاعی ثبت کرد تا از این همه بازی فقط یک بار مقابل پیکان گل خورده باشد. نکته شایان توجه دیگر، تقابل مجدد یحیی گل‌محمدی با مجتبی حسینی، دو دوست قدیمی است که سال‌ها در کنار یکدیگر کار کرده بودند و حسینی به عنوان دستیار یحیی موفقیت‌هایی هم به دست آورده بود. این دو با بازی شب گذشته شش بار مقابل هم قرار گرفته‌اند که یحیی چهار بار برنده شده و دو بار هم بازی‌هایشان مساوی شده است.

 شب گذشته به غیر از دیدار پرسپولیس – پیکان دو دیدار دیگر هم برگزار شد که گل‌گهر در خانه با یک گل به آلومینیوم باخت و نساجی و هوادار یک – یک مساوی کردند. ضمن اینکه بازی‌های هفته بیست‌ونهم روز جمعه 22 اردیبهشت به صورت همزمان از ساعت 18 برگزار می‌شود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها