|

استقلال برای نزدیک‌شدن به صدر به مصاف نساجی می‌رود

سلام دوباره پرسپولیس به سپاهان

هفته بیست‌و‌یکم رقابت‌های لیگ برتر عصر روز گذشته با برگزاری سه دیدار استارت خورد که در حساس‌ترین بازی، پرسپولیس در ورزشگاه آزادی موفق شد از سد تیم قعرنشین نفت مسجدسلیمان عبور کند و هم‌امتیاز با سپاهان شود

سلام دوباره پرسپولیس به سپاهان

هفته بیست‌و‌یکم رقابت‌های لیگ برتر عصر روز گذشته با برگزاری سه دیدار استارت خورد که در حساس‌ترین بازی، پرسپولیس در ورزشگاه آزادی موفق شد از سد تیم قعرنشین نفت مسجدسلیمان عبور کند و هم‌امتیاز با سپاهان شود. شاگردان یحیی گل‌محمدی که در آخرین جدال لیگ برتری‌شان قافیه را به هوادار باخته بودند، این‌بار در دیداری خانگی با سه گل تیم نفت مسجدسلیمان را شکست دادند تا حالا در پنج بازی آخرشان تعداد برد و باخت‌های این تیم برابر شود. پرسپولیس در این مدت دو بازی را برده و دو بار هم باز‌ی‌هایش را واگذار کرده است. برد روز گذشته، پرسپولیس را 42 امتیازی کرد تا پیش از دیدار امروز تیم‌های آلومینیوم اراک با سپاهان، پرسپولیس با تیم اصفهانی برابر باشد. البته از آنجا که تفاضل گل سپاهان 19 و پرسپولیس 17 است، فعلا تیم سپاهان همچنان در صدر جدول قرار می‌گیرد. پرسپولیسی‌ها که چند روز پیش در جام حذفی موفق به کسب بردی شیرین برابر سپاهان شده بودند، این‌بار با روحیه بهتری در لیگ حاضر شدند و مزد تمرکز بالایشان را هم گرفتند. روز گذشته همچنین گل‌گهر سیرجان، تیم چهارم جدول رده‌بندی موفق شد تیم پیکان را 2 بر یک شکست دهد و خودش را در جدول رده‌بندی 37 امتیازی کرده و جایگاه چهارمی‌اش را حفظ کند. در دیگر دیدار دیروز هم تیم‌های ذوب‌آهن و مس کرمان با‌هم دیدار کردند که نوار ناکامی‌های ذوب در کسب پیروزی پاره شد و آنها بالاخره با یک گل به برتری رسیدند.

نساجی – استقلال؛ جذاب‌ترین بازی روز

رقابت‌های این هفته امروز و فردا هم پیگیری می‌شود. در مهم‌ترین بازی امروز، تیم نساجی در خانه و احتمالا در حضور پرشور هوادارانش میزبان استقلال، تیم سوم جدول رده‌بندی خواهد بود. نساجی که در میانه‌های فصل نتایج خوبی گرفته بود، چندین هفته می‌شود از روزهای اوجش فاصله گرفته ولی شاید این بازی سکوی پرتابی برای آنها شود؛ تیمی که در این فصل موفق به شکست فولاد، گل‌گهر و تراکتور شده ممکن است یک شگفتی دیگر را هم رقم بزند، هرچند آنها این روزها چندان با بحران غریبه هم نیستند. استقلالی‌ها در شرایطی پا به این دیدار می‌گذارند که هفت بازی از 10 میهمانی فصلشان را با برد پشت‌سر گذاشته‌ند. در آن سمت، نساجی هم در بازی‌های خانگی نمایش ضعیفی نداشته و چهار برد را به‌ دست آورده است. نساجی باید خوش‌شانس باشد که گل اول را از این میهمانِ بی‌رحم دریافت نکند؛ چراکه استقلال در تمامی 9 مسابقه این فصل که گل اول را زده، پیروز مسابقه شده است. شاگردان سا پینتو در مسابقاتی که گل اول را زده‌اند، با 18 گل زده و فقط سه گل خورده، نمایش بی‌نقصی ارائه کرده‌اند. با‌این‌حال، خبر بد برای هواداران نساجی اینکه در شش هفته اخیر لیگ برتر، هیچ تیمی بدتر از نساجی نتیجه نگرفته است؛ تیمی که فقط دو امتیاز با تفاضل گل 7- را کسب کرده است. اگر بازه را طولانی‌تر کنیم هم شرایط برای شاگردان حمید مطهری بهتر از این نیست. نساجی در 10 بازی اخیرش، شش شکست و فقط یک برد کسب کرده است. نساجی 25 شوت به سمت دروازه حریفان زد و حدودا دو‌برابر این تعداد، شوت به چارچوب دروازه‌اش رسید. تفاضل گل 10- و تفاضل امید گل 3.65- نشان از عادلانه‌بودن نتایج ضعیف نساجی دارد. نکته جالب درباره تیم نساجی اینکه با وجود عملکرد بدی که این اواخر داشته‌اند، دروازه‌بان آنها فوق‌العاده بوده است؛ علیرضا حقیقی با اینکه 26 گل در این فصل خورده، اما بهترین بازیکن نساجی است؛ دروازه‌بانی که بین تمامی گلرهای لیگ، بیشترین مهار شوت را در این فصل داشته است. حقیقی در این فصل 94 شوت به چارچوب دروازه‌اش رسید که 68 شوت را مهار کرد. او یکی از دو دروازه‌بانی است که در تمامی 20 مسابقه این فصل حاضر بوده و با نمره «متریکا» 7.06 بهترین بازیکن نساجی است. حامد شیری، کاپیتان نساجی و ایوب کلانتری هم بعد از حقیقی بهترین بازیکنان این تیم بوده‌اند. ایوب کلانتری با چهار گل و چهار پاس‌گل، روی 8 تا از 21 گل نساجی به‌طور مستقیم تأثیرگذار بوده است. حامد شیری هم فقط یک گل کمتر از آقای‌گل‌های فصل زده است. پنج گل از شش گل شیری از روی نقطه پنالتی به‌ ثمر رسیده است؛ بازیکنی که گل‌زن‌ترین مدافع میانی تاریخ لیگ برتر هم شده است. البته که استقلال تیم بسیار آماده‌ای نشان می‌دهد؛ شاگردان ریکاردو سا پینتو چهار بازی متوالی است که در لیگ برنده می‌شوند و به لطف همین 12 امتیاز، اختلافشان با صدر جدول را جبران کرده‌اند. آنها اگر امروز هم برنده شوند، به پرسپولیس خواهند رسید.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها