|

پاسخ بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس به گزارش روزنامه «شرق»

پاسخ  بنیاد  شهید  و  امور  ایثارگران استان فارس به  گزارش روزنامه «شرق»

با توجه به درج مطلبی در صفحه 10 شماره 4536 مورخ 1402.02.04 آن روزنامه با عنوان «زندگی زیر سقف کانتینر» مقتضی است توضیحات زیر بر اساس قانون مطبوعات و به‌منظور روشن‌شدن اذهان عمومی در همان صفحه منتشر گردد.

درخصوص مطالب عنوان‌شده توسط جانباز گرامی آقای علیرضا بنیانی به اطلاع می‌رساند:

1-ایشان در کانکس استقرار دارد نه کانتینر. حضور این برادر با اصرار و میل و رغبت خود در کانکس صورت گرفته و مرکز توانبخشی سلمان فارسی مخالف حضور ایشان در کانکس بوده و هست و بارها دوستانه با ایشان صحبت شده و درخواست گردیده به جهت تبعاتی که ممکن است برای خودش ایجاد شود، کانکس را ترک کرده و به داخل سالنی که سایر جانبازان عزیز بستری هستند، منتقل شود؛ اما علی‌رغم وعده‌هایی که داده و حتی چندین بار به‌صورت مکتوب نیز متعهد به ترک کانکس شده، همکاری ننموده است.

2- برابر ضوابط مبلغی بابت حق پرستاری توس بنیاد به ایشان داده می‌شود و وی مجاز است از محل این مبلغ نسبت به استخدام پرستار شخصی اقدام نماید و به همین دلیل بایستی مرکز سلمان را ترک نموده و در منزل شخصی اقامت داشته باشد، لیکن ترجیح داده هم مبلغ مذکور را دریافت کند و هم از خدمات درمانی و پرستاری مرکز سلمان استفاده کند.

3- ایشان مدعی شده در صورت ترک مرکز سلمان جایی ندارم و باید در خیابان زندگی کنم، در‌حالی‌که با کمک بنیاد منزل مناسبی ساخته و در حال حاضر دارای منزل شخصی است.

4 مرکز سلمان کماکان و با افتخار خود را متعهد به انجام خدمت به این عزیز و سایر جانبازان قطع نخاعی که حق بزرگی بر گردن ملت بزرگ ایران دارند می‌داند و تأکید دارد چنانچه ایشان تمایل به ادامه حضور در مرکز سلمان را دارد،‌‌ باید کانکس را ترک نموده و در کنار سایر جانبازان در سالن مرکز بستری شود.

درخصوص مطالب مطرح‌شده توسط جانباز گرامی آقای محمدحسین محمدی نیز معروض می‌دارد:

1- ایشان اذعان نموده بیمارستان مسلمین متعلق به بنیاد است و با پارتی‌بازی در آن بستری شده است. لیکن بیمارستان مذکور متعلق به بنیاد نیست، اما در عین حال با تمام توان با جامعه ایثارگری همکاری می‌نماید که جا دارد مورد تقدیر قرار گیرد.

2- ایشان در دی‌ماه سال قبل به دلیل عفونت حاد به این بیمارستان مراجعه نموده و علی‌رغم ناامیدی پزشکان از بهبودی وی، همه تلاش خود را معطوف به درمان ایشان نمودند و الحمدالله زحمات به ثمر نشست.

3- ایشان پس از بهبودی اولیه اعلام نمودند حوصله ماندن در بیمارستان را ندارم و تمایل دارم در مرکز سلمان مراقبت‌های درمانی را دریافت کنم. به همین دلیل به مرکز سلمان منتقل و تمامی خدمات مورد نیاز در این مرکز به ایشان ارائه گردید.

4- ایشان مدعی شده در مرکز سلمان اتاق پانسمان یا محیط مجزایی برای این کار وجود ندارد؛ با عنایت به شرایط خاص جانبازان عزیز قطع نخاعی، خدمات پانسمانی و تزریقات بر روی تخت‌های بستری صورت می‌گیرد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

5- برای رعایت سلامت عزیزان بستری در این مرکز، غذای مورد نیاز مطابق نظارت دانشگاه علوم پزشکی از یکی از مراکز مورد تأیید تأمین و به صورت گرم توزیع می‌گردد.

در پایان خاطرنشان می‌گردد با تلاش و پیگیری مدیریت جدید بنیادی استان و با مساعدت استاندار محترم فارس، ساختمان جدیدی در مرکز سلمان در دست ساخت است که ان‌شاءالله با اتمام عملیات ساخت و تجهیز آن مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت و شرایط مناسب‌تری در ارائه خدمات ایجاد خواهد شد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها