|

پاسخ سازمان برنامه و بودجه به گزارش روزنامه «شرق» با عنوان «درد مضاعف معلولانِ بی‌مسئول»

سازمان برنامه و بودجه کشور در پاسخ به گزارش منتشرشده در «شرق» با تیتر درد مضاعف معلولان بی‌مسئول، جوابیه‌ای به روزنامه ارسال کرد که در ادامه می‌آید:

پاسخ سازمان برنامه و بودجه  به گزارش روزنامه «شرق» با عنوان «درد مضاعف معلولانِ بی‌مسئول»

سازمان برنامه و بودجه کشور در پاسخ به گزارش منتشرشده در «شرق» با تیتر درد مضاعف معلولان بی‌مسئول، جوابیه‌ای به روزنامه ارسال کرد که در ادامه می‌آید:

رشد 40 درصدی کمک‌هزینه نگهداری معلولان در مراکز روزانه، شبانه‌روزی و خانواده‌ها در بودجه 1402

با توجه به اهمیت تقویت اعتبارات نگهداری معلولان در مراکز و خانواده‌ها، بخشی از اعتبار سازمان بهزیستی کشور برای پرداخت کمک‌هزینه نگهداری معلولان در مراکز روزانه، شبانه‌روزی و خانواده‌ها با 40 درصد رشد لحاظ شده است؛ این در حالی است که حقوق کارکنان دولت در قانون بودجه سال 1402 کل کشور 20 درصد رشد داشته است.

در قانون بودجه سال 1402 کل کشور برای سازمان بهزیستی کشور اعتباری معادل 35238 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که نسبت به قانون بودجه سال 1401 کل کشور رشد 56 درصدی داشته است. از رقم فوق حدود 67 درصد برای اجرای بخشی از مواد قانون حمایت از حقوق معلولان از جمله خرید وسایل بهداشتی و توان‌بخشی، پرداخت مستمری به خانواده‌های تحت پوشش، کمک‌هزینه نگهداری و توان‌بخشی معلولان در خانواده و مراکز، پرداخت شهریه دانشجویان و... لحاظ شده است.

همچنین با توجه به اهمیت تقویت اعتبارات نگهداری معلولان در مراکز و خانواده‌ها، بخشی از اعتبار مذکور برای پرداخت کمک‌هزینه نگهداری معلولان در مراکز روزانه، شبانه‌روزی و خانواده‌ها با 40 درصد رشد لحاظ شده است، این در حالی است که حقوق کارکنان دولت در قانون بودجه سال 1402 کل کشور 20 درصد رشد داشته است.

لازم به ذکر است بخشی از اعتبار فوق برای تأمین ویلچر 30 هزار معلول تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور پیش‌بینی شده است که در طی سال جاری اعتبار آن تأمین و به سازمان بهزیستی کشور پرداخت خواهد شد.

مرکز اطلاع‌رسانی، روابط‌عمومی و امور بین‌الملل

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها