|

کاهش رتبه ایران در اینترنت

رتبه ایران براساس سرعت آپلود اینترنت به ۴۸ از میان ۱۴۲ کشور رسیده است. میانه سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران در ماه نوامبر سال ۲۰۲۲، ۴۰.۹۷ مگابیت بر ثانیه، میانه سرعت آپلود اینترنت موبایل ۱۱.۳۹ مگابیت بر ثانیه و تأخیر ۲۹ میلی‌ثانیه است.

ایسنا: رتبه ایران براساس سرعت آپلود اینترنت به ۴۸ از میان ۱۴۲ کشور رسیده است. میانه سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران در ماه نوامبر سال ۲۰۲۲، ۴۰.۹۷ مگابیت بر ثانیه، میانه سرعت آپلود اینترنت موبایل ۱۱.۳۹ مگابیت بر ثانیه و تأخیر ۲۹ میلی‌ثانیه است. در ماه اکتبر سال جاری میلادی (حدود دو ماه پیش) رتبه ایران ۴۶ از میان ۱۴۱ کشور بود. در حوزه اینترنت ثابت نیز میانه سرعت دانلود در ایران ۱۱.۶۲ مگابیت بر ثانیه، میانه سرعت آپلود ۲.۱۱ مگابیت و تأخیر ۲۹ میلی‌ثانیه است که رتبه ایران را به ۱۴۴ از میان ۱۸۰ کشور می‌رساند.

آلودگی هوا

بیش از 10 روز است که از آلودگی هوای تهران و شهرهای مختلف کشور می‌گذرد. براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، برقراری وضعیت ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

اخباری که از آسیب کودکان و افراد بر اثر این آلودگی منتشر می‌شود، بسیاری را نگران کرده و البته بی‌توجهی مسئولان در این زمینه هم جای تعجب دارد. رئیس مرکز اورژانس تهران به ایسنا گفته است: «در یک هفته، ۹۵ نفر دچار مسمومیت با گاز منواکسیدکربن شدند که متأسفانه این آمار نسبت به هفته گذشته افزایش یافته است». همچنین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز اطلاع داده است: «از ۱۵ تا ۲۶ آذر، هفت هزار کودک زیر ۱۲ سال با علائم تنفسی به بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز مراجعه کرده‌اند؛ این تعداد بیمار نسبت به مدت مشابه در سال گذشته تقریبا ۳.۵ برابر افزایش یافته است».

هرچند بسیاری معتقدند سوخت مازوت سبب شده آلودگی هوا ماندگار شود‌ اما مدیر‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان تأکید کرده است که: «هیچ سیستمی برای کنترل آلاینده‌های ناشی از سوخت مازوت در نیروگاه رامین اهواز تعبیه نشده است. در هر صورت باید برای مدت محدود این شرایط آلودگی را بپذیریم». البته او یادآوری کرد که بیش از هفت ماه است که بنزین یورو۴ در خوزستان توزیع نمی‌شود.

70 میلیون کاربر

دیجیاتو: در جلسه‌ای که در سازمان فناوری اطلاعات برگزار می‌شد، نماینده روبیکا مدعی شد مجموع کاربران رجیسترشده در روبیکا تقریبا به اندازه جمعیت ایران شده و در‌حال‌حاضر «به حدود ۷۰ میلیون» رسیده است! همین‌طور اعلام شد ۴۵۸ میلیون کانال و گروه در روبیکا وجود دارد! نماینده ایتا هم مدعی شد بازدید از کانال‌های عمومی در ایتا به بیش از «یک میلیارد بازدید» می‌رسد و «برابر با جمعیت هند است!». در همین جلسه اعلام شده بود که پنج پلتفرم مشمول طرح حمایت از کسب‌وکارهای دیجیتال شده‌اند. سه پیام‌رسان داخلی «ایتا، روبیکا و سروش‌پلاس» در صف اول دریافت حمایت‌ها هستند. شیپور و کسبینو نیز مشمول  این طرح شده‌اند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها